Toon posts:

[Flash] n00bish vraag

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit een beetje met een probleem, aangezien ik nog niet echt goed overweg kan met flash zit ik nu al op een probleem.

Ik wil graag een button maken, en als er dan op die button geklikt wordt dan moet er een animatie ontstaan.

Dat werkt allemaal prima, maar als ik dan op die button druk (down) en laat weer los, dan begin die animatie weer opnieuw te spelen.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat er in het begin geen animatie te zien is, als ik eroverheen ga WEL een animatie, dan de "down" (dan veranderd de kleur) en als ik geklikt heb dat de animatie dan weer "terug" gaat laten we maar zeggen :)

Kan iemand me helpen, zou mooi zijn :)

Verwijderd

www.flashkit.com

ff zoeken naar buttons ;)
als je het daar niet kan vinden kijk dan eens op http://flash.pagina.nl :)

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2003 20:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
als er ook iemand is die me nu direct kan helpen , daar is dit forum toch voor neem ik aan ;)

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-08 15:10
Ach je moest eens weten.... Dit forum is tijdloos :+

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 May 2003 @ 20:06:
als er ook iemand is die me nu direct kan helpen , daar is dit forum toch voor neem ik aan ;)
In dit forum is het niet de bedoeling dat je ff een vraag neergooit en ff wacht op het correcte antwoord.

Het is de bedoeling dat je zelf op zoek gaat, en als je er dan echt niet meer uit komt, dan kan je hier dus je vraag stellen :)

kijk trouwens HIER eens :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2003 20:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
aangezien ik het gewoon niet kan vinden tussen al die 1000 tutorials, denk ik : ik vraag het ff hier.

Hier zitten mensen die er dagelijks mee werken en mij vast wel snel het antwoord kunnen geven

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

code:
1
2
3
4
5
6
on (press) {
    _root.buttonMC.gotoAndPlay("backtonormal");
}
on (rollOver) {
    _root.buttonMC.gotoAndPlay("animatie");
}

Forum is bedoeld om mensen te helpen leren, niet om dingen door anderen te laten doen die je al hoort te kennen na je eerste dag flash. Syntaxvauden en lompheid van een simpele oplossing daa gelaten, tada...

[ Voor 16% gewijzigd door Yellow|A op 21-05-2003 20:20 ]

|{ brrr }] |

Verwijderd

Topicstarter
die code snap ik wel, maar waar staan die animaties dan, dat volg ik dus niet helemaal, hoe en waar kan je die animaties een label geven :(

/me snapt er geen drol meer van

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

Dan zou het misschien eens een goed idee zijn om eens wat geld te steken in een deugdelijk boek. Het lijkt mij zo dat je in ieder geval zat overhebt omdat je het voor Flash -zelf- hebt bespaard.

teveel zooi, te weinig tijd

• hobbit_be
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07-2025
lees gewoon effe de help van flash (Symbols, Instances, MovieClips, etc). Je probleem is te ruim om een direct antwoord, te eenvoudig als het gewoon in de help staat(eenvoudiger dan Yellow kan bijna niet dus dat is een antwoord, moet je effe leren 'waar' iets staat).

tip: _root (je huidide film) . buttonMC (een Movieclip (een Instance Van met Naam x)) . doe iets.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 mei 2003 @ 20:11:
aangezien ik het gewoon niet kan vinden tussen al die 1000 tutorials, denk ik : ik vraag het ff hier.

Hier zitten mensen die er dagelijks mee werken en mij vast wel snel het antwoord kunnen geven
Die mensen die er dagelijks mee werken, worden ook dagelijks geirriteerd door mensen die vinden dat ze niet hoeven te leren.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 22:08
:D

Mooie afsluiter, want dit had de topicstarter met een beetje inspanning ook zelf kunnen ontdekken. :)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.