ik heb net uit een oude wekker radio een character schermpjes gehaald alleen vraag ik me zelf af hoe ik dit moet aansluiten. Ik vind namelijk wel overal aansluitschema's maar ik heb een schermpje met 29 pinnentjes en daar heb ik geen aansluit schema voor kunnen vinden. Wie kan me helpen? en wat moet ik dus hebben om hem aan te sluiten. wil hem eigenlijk op de printerpoort zetten als dat gaat lukken teminste
dit is niet zomaar een lcd die je aan een printerpoort kan hangen.
je verbind altijd de controller aan de printerpoort.
jij hebt daar 29 pinnen. dat zullen wel 28 pinnen zijn voor de cijfers. 7 pinnen per cijfer en waarschijnlijk 1 voor de plus pool.
je zult dus een controller moeten hebben wil je die lcd aansturen.
ga eens klooien met een batterij en wat draadjes.
dan kom je er wel achter welke pin voor wat is. of je volgt gewoon de printbanen.
dit zomaar aansluiten op je printerpoort en dan verwachten dat dit werkt kan niet.
je verbind altijd de controller aan de printerpoort.
jij hebt daar 29 pinnen. dat zullen wel 28 pinnen zijn voor de cijfers. 7 pinnen per cijfer en waarschijnlijk 1 voor de plus pool.
je zult dus een controller moeten hebben wil je die lcd aansturen.
ga eens klooien met een batterij en wat draadjes.
dan kom je er wel achter welke pin voor wat is. of je volgt gewoon de printbanen.
dit zomaar aansluiten op je printerpoort en dan verwachten dat dit werkt kan niet.
[ Voor 26% gewijzigd door job op 21-05-2003 20:06 ]
dat snapte ik ookal en daarom vraga ik dus om iets van een aansluitschema en snap wel dat dit niet zomaar op printerpoort kan
oke, dan heb ik je verkeerd begrepen. 
met een aansluitschema denk ik aan een tekening hoe je je lcd direct aan je lpt hangt.
je bent dus op zoek naar een schakeling.
waarbij je dus een controller hebt die het lcd aanstuurt.
misschiend dat hier wat bijstaat?? http://www.circuitsonline.net
met een aansluitschema denk ik aan een tekening hoe je je lcd direct aan je lpt hangt.
je bent dus op zoek naar een schakeling.
waarbij je dus een controller hebt die het lcd aanstuurt.
misschiend dat hier wat bijstaat?? http://www.circuitsonline.net
[ Voor 15% gewijzigd door job op 21-05-2003 20:18 ]
het is wel zo dat het print plaatje er nog wel aan zit met de bij behorende kabels dus er zitten 6 kabels aan. misschien dat iemand hier wat mee kan?
Zie even de CM&E faq!Verwijderd schreef op 21 May 2003 @ 20:19:
het is wel zo dat het print plaatje er nog wel aan zit met de bij behorende kabels dus er zitten 6 kabels aan. misschien dat iemand hier wat mee kan?
en als je dus een 7 segmenten blok aan wilt sluiten, lees even verder in CM&E, d'r staat een heel topique over...Ik heb een LCD uit een oude GSM/rekenmachine/Palm/i-mode/ander-cool-apparaat-met-grafisch-LCD gehaald. Hoe sluit ik die aan?
Die kun je niet aansluiten. De controller (als die er al op zit) van die dingen is industrieel gemaakt en afgestemd op het doel. Het is custom-built. Je kunt die gewoon niet aansluiten
[ Voor 9% gewijzigd door zwahiel op 21-05-2003 20:27 ]
Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
nou ik heb niks kunnen vinden het zal wel aan mij liggen!!
maar toch bedankt
maar toch bedankt
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2003 21:49 ]
Verwijderd
om je even verder op de goede weg te helpen...
wat je dus hebt is een 7-segment display,
dit is dus geen character display, maar een nummeriek display (kan dus in princiepe alleen maar cijfers weergeven.)
je kunt daar wel iets mee doen, maar op http://www.circuitsonline.net/ staat niets...
ik kan op 't moment ook niet ff snel een voorbeeldje vinden van wat een 7-segments display is...
wat je dus hebt is een 7-segment display,
dit is dus geen character display, maar een nummeriek display (kan dus in princiepe alleen maar cijfers weergeven.)
je kunt daar wel iets mee doen, maar op http://www.circuitsonline.net/ staat niets...
ik kan op 't moment ook niet ff snel een voorbeeldje vinden van wat een 7-segments display is...
Verwijderd
ik denk dat zon LCD best makkelijk te besturen is.
Want als je stroom op die draadjes zet brand er een led-je in dat lcd-ding.
Dus als je dan op je LPT-poort een relaiskaart hangt met een zooi aansluitingen kan je al die contactjes daarop aansluiten, en met Visual Basic kan je dan al die ledjes stuk voor stuk aan en uit zetten.
Zo kan je cijfertjes tonen op dat ding...
tog?
Dus als je dan op je LPT-poort een relaiskaart hangt met een zooi aansluitingen kan je al die contactjes daarop aansluiten, en met Visual Basic kan je dan al die ledjes stuk voor stuk aan en uit zetten.
tog?
Verwijderd
idd. dehalve dat 't geen LCD is ('t zijn echt ledjes zoals je zelf al zegt, geen Liquid Cristal Display) heb ik hier weinig meer aan toe te voegenVerwijderd schreef op 21 May 2003 @ 21:55:
ik denk dat zon LCD best makkelijk te besturen is.
tog?
op http://www.circuitsonline.net/ kun je wel een aantal dingen vinden (zoeken in 't forum) om 't aan je pc te hangen
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2003 22:03 ]
Verwijderd
als je met een batterijtje gaat knoeien kan je alle ledjes (7 per cijfer) stuk voor stuk aan zetten..
dus idd, dit noemen ze geen LCD
dus idd, dit noemen ze geen LCD
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()