Toon posts:

krijg DV filmpje niet gebrand op CD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer met behulp van Pinnacle Studio DV een Mini DV filmpje als MPEG te branden op een CD en ook nog een beetje acceptabel beeld over te houden.
Ik heb het filmpje bewerkt en dergelijke en dan gaat het programma het filmpje renderen naar SVCD compatibel, resolutie 480x576 , 2400Kbits/sec.
Dit duurt ongeveer een eeuw en als ik uiteindelijk het filmpje als Mpeg wil branden met Easy CD creator krijg ik de foutmelding "unexpected file format".
De VCD creator wil het filmpje niet branden.
Wat te doen?

Verwijderd

sla hem op onder wmv of weet ik veel wat (avi etc) en convert hem dan met tmpgenc!
Werkt dat?
-> ik gebruik Moviemaker dus ik weet niet hoe het juist zit met Pinnacle
-> Chickendorp: ik was lekker eerst >:)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2003 20:06 ]

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Easy CD Creator brandt alleen VCD's, de MPEG die jij wilt branden is een SVCD en die heeft hele andere eigenschappen.
Nero kan bijvoorbeeld weer wel SVCD's branden.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Chickendorp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Sla het bestand gewoon op als Avi (als DV standaard) en gebruik dan TMPGenc om hem over te zetten naar SVCD. Kijk anders even op http://www.dvdrhelp.com/tmpgencsvcd.htm

Verwijderd

Chickendorp schreef op 21 May 2003 @ 20:03:
Sla het bestand gewoon op als Avi (als DV standaard) en gebruik dan TMPGenc om hem over te zetten naar SVCD. Kijk anders even op http://www.dvdrhelp.com/tmpgencsvcd.htm
Juist, desnoods download je NanDub, een DV codec, en importeer je je DV-AVI in Nandub, bewerkt hem netjes (croppen/deinterlacen desnoods) en frameserve je hem naar TMPEG... Echte superkwalitiet heb je dan. Vergeet bij TMPEGenc niet de "Motion Search" naar "High Quality (Very slow)" te zetten, voor betere kwaliteit ;)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, ik denk dat ik er wel uit ga komen. Dacht dat ik met de Easy CD Creator wel SVCD's zou kunnen maken.

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 16:25

megaleo

Special member

Ik gebruik ook Pinnacle Studio om m'n DV tapejes naar mpeg om te zetten. En brand ze daarna met Nero als SVCD. Werkt perfect. :)

• Chickendorp
  • Niet online
Niet zo perfect als jij denkt!!
De beeldkwaliteit is dan bagger vergeleken met een SVCD die gemaakt is met TMPenc.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren inderdaad het DV filmpje als SVCD kunnen branden met Nero nadat ik het filmpje naar MPEG had omgezet met behulp van TMPenc. De beeldkwaliteit viel me echter toch behoorlijk tegen, een beetje wazig en schokkerig allemaal.

• Chickendorp
  • Niet online
Was het AVi bestand wel goed?
En heb je ook die optie die MaartenHG noemde aangezet. Dat scheelt namelijk nogal wat.
Ook alles via een guide van www.doom9.net of www.vcdhelp.com gedaan??

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 16:25

megaleo

Special member

Chickendorp schreef op 22 May 2003 @ 19:43:
Niet zo perfect als jij denkt!!
De beeldkwaliteit is dan bagger vergeleken met een SVCD die gemaakt is met TMPenc.
Hehe. :) Bij mij toch echt niet. Ziet er zeker wel goed uit. Verbaasde mij ook. Had ik ook eerlijk gezegd niet verwacht toen ik dat voor het eerst deed.
Maar nu doe ik het niet anders meer. :7
Pagina: 1