Hoe heet dit?

Pagina: 1
Acties:
  • 156 views sinds 30-01-2008

• XippIX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik heb hier een compaq 1 ghz computer staan. Hiervan is een onderdeel kapot. Namelijk het ventilatortje op het moederbord (fan?)

Nou zit er dus onder die fan een soort ijzer harmonica. En deze zit weer vast op de processor. Die ronde harmonica moet helemaal rond zijn. Alleen deze is gebroken zodat het niet meer 1 geheel is.

Weet iemand dus hoe zo'n harmonica heet? (ik heb er niet echt veel verstand van) en wat de prijs ervan kan zijn?

• Cryonist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-05 11:04

Cryonist

- Something clever -

Nieuwe fan kopen is bijna altijd goedkoper/makkelijker. Standaard fans zijn niet zo duur.

/edit

Ik lees het nog een keer, bedoel je mischien het koelblok? Groot metaal blok wat direct op de processor zit onder de fan. Dat breekt niet zo gauw maar als je dat bedoeld gewoon dat blok meenemen naar een computer zaak en een nieuwe/vergelijkbare kopen.

[ Voor 60% gewijzigd door Cryonist op 21-05-2003 19:34 ]

In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3

Verwijderd

lekker duidelijk, heb je misschien een fototje oid?
Of zoek anders even op www.compaq.nl, daar hebben ze zo'n leuke zoekmachine waar je je vraag vast wel (in het engels) kunt intypen.

• ascona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02-2022
ik denk een koellichaam
maar ja een foto zegt meer

• rvanlooijen
  • Laatst online: 21-06-2021
Ik vermoed dat hij met een harmonica onder zn fan gewoon de heatsink op de proc bedoelt :+

Wat voor proc heb je? je kan dr gewoon een standaard fannetje op kwakken hoor ;)

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Je bedoelt toch niet de heatsink ? Gebroken ? :X :| _/-\o_

hoe krijg je dat voor elkaar ?

edit: Caesartje volgende keer maar ==> :X
:+

[ Voor 22% gewijzigd door Glashelder op 21-05-2003 19:35 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• XippIX
  • Niet online
nee, die zoekmachine die kent het niet.

En @ goudvis:
Een nieuwe fan is geen probleem... maar het gaat mij om het "harmonica" ijzer wat eronder aan de fan is bevestigd.

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 15:26
Zet je daar toch ook een nieuwe op? Kan die er af of is die er al af? :)

• Cryonist

Cryonist

- Something clever -

XippIX schreef op 21 May 2003 @ 19:35:

En @ goudvis:
Een nieuwe fan is geen probleem... maar het gaat mij om het "harmonica" ijzer wat eronder aan de fan is bevestigd.
Koelblok is dat, oftwel de heatsink. Meenemen naar een computerzaak en een nieuwe kopen. Hoeft niet perse dezelfde te zijn. Er zijn veel verschillende ontwerpen en de meeste zijn wel geschikt voor een 1 Ghz, wel even duidelijk vertellen wat voor PC je hebt want er zijn verschillende koelblokken voor AMD, P4 etc.

In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3

• rvanlooijen
  • Laatst online: 21-06-2021
XippIX schreef op 21 mei 2003 @ 19:35:

En @ goudvis:
Wat voor proc heb je? Maar goed eigelijk doet dat er ook niet toe of je dan een Athlon of een P3 hebt, je kan in dat geval dezelfde heatsinks/fans gebruiken. Loop naar de dichtsbijzijnde computerboer en vraag om een doodeenvoudig Socket A/Socket 370 fannetje, zal minder dan 15 pleuro kosten...

//edit: goudvis: dr is geen 1GHz p4, zou ook wel heel zielig performen :+, dan wordt t dus Socket370 of SocketA, in beide gevallen kan hij exact dezelfde fans/heatsinks gebruiken.

[ Voor 15% gewijzigd door rvanlooijen op 21-05-2003 19:39 ]

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Je bedoelt iets in de trand van dit ("harmonica")

Afbeeldingslocatie: http://www.thermaltake.com/images/products/heatsink/v3.jpg

:? das dan een heatsink ;)

/edit yes was weer nét iets sneller :9 :9

[ Voor 17% gewijzigd door Glashelder op 21-05-2003 19:40 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Cryonist

Cryonist

- Something clever -

Dit is dus een koelblok (oftwel het ijzeren harmonica :P)

Afbeeldingslocatie: http://www.area450.com/images/sampozone/heatsink.jpg

/edit

dual-zip had hetzelfde idee :), net 1 seconde sneller.

[ Voor 22% gewijzigd door Cryonist op 21-05-2003 19:40 ]

D3

• XippIX
  • Niet online
thanks

ja, de fan is er al uit, en kapot.

ik heb niet echt veel verstand van hardware, maar ik begrijp dus dat alle ook andere vormen zeg maar er ook op passen?

Het zit direct op de processor bevestigd, dit past dus altijd?
het is d8 ik een pentium 3 compaq deskpro.

• Cryonist

Cryonist

- Something clever -

XippIX schreef op 21 mei 2003 @ 19:39:
thanks

ja, de fan is er al uit, en kapot.

ik heb niet echt veel verstand van hardware, maar ik begrijp dus dat alle ook andere vormen zeg maar er ook op passen?

Het zit direct op de processor bevestigd, dit past dus altijd?
het is d8 ik een pentium 3 compaq deskpro.
Het past bijna altijd wel, als je jouw koelblok meeneemt naar een computerzaak, en erbij zegt dat je een P3 hebt dan kan er eigenlijk niks mis gaan.

D3

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Je kunt gewoon een socket 370 cooler kopen :) Of laat er iemand naar kijken in je omgeving die er verstand van heeft (of neem de bak mee naar een computershop)

/basic :+

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.