Toon posts:

is dit goed genoeg om camcorderbeelden te bewerken?

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
M'n pa heeft un nieuwe camcorder gekocht. Vet :9~ ding!
Maar daar gaat et niet om.

Nu willen we ook een nieuwe compu kopen. En nu wou ik ff weten of je hiermee een beetje goed beelden van die camcorder kan bewerken.

En weet iemand een programma waarmee je goed beelden kan bewerken.

Dit is de computer:

AMD Athlon xp 2700
NVIDA G-force fx 5600 met 128 mb DDR-RAM
512 MB werkgeheugen.
Firewire

Dit is geloof ik wel zo n beeje et belangrijkste.

Alvast bedankt

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-08 14:15

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Ik neem aan dat het geheugen PC2700 DDR is,
Met deze bak kun je leuke films bewerken. Als progje kun je Pinnacle Studio nemen..
Edit. Was toch een search vraag klik maar
Edit, maar evengoed welkom @ GoT

[ Voor 66% gewijzigd door Calitomnication op 21-05-2003 19:30 ]

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 17:29
Als je echt proffesioneel video wil gaan bewerken zou ik zeker voor een dual cpu systeem gaan, en een stuk meer geheugen. Een dual amd is zeer goed betaalbaar. Een radeon 9800 lijkt me ook een stuk interesanter aangezien ati betere beeldkwaliteit heeft. :)

[ Voor 38% gewijzigd door robbert op 21-05-2003 19:33 ]

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-08 14:15

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

robbertkrebbers schreef op 21 May 2003 @ 19:31:
Als je echt proffesioneel video wil gaan bewerken zou ik zeker voor een dual cpu systeem gaan, en een stuk meer geheugen
Als je professioneel videobewerking wil gaan doen koop je meestal ook geen camcorder. Ik denk dat hij gewoon huis-, tuin- en keukenfilms op een leuke manier wil bewerken.

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Ik zou je sowieso de search aanraden :) Wat de software betreft, daar doen we hier in PMG niet aan, we zijn hardware minded hiero. Die PC is ruimschoots snel genoeg en als de disk groot genoeg is (vlot zijn alle moderne 7200rpm'ers allemaal wel) ben je imo al klaar. Simpel :)

Een optie is twee disken te gebruiken, eentje voor je OS en apps en eentje voor de filmdata (beide op een eigen IDE kanaal), daardoor zou het nog wat soepeler kunnen lopen maar een noodzaak is het niet.

Een en ander hangt natuurlijk ook af van in welke mate je met bewerkingen en special effects aan de slag wilt maar uit jouw post proef ik dat we hier geen semi-pro bezigheid hoeven te verwachten (anders had jij je al wel verdiept in dit gebeuren ;) ).

Ergo: search :) (temeer jouw vraag ook veel te algemeen is en ik helemaal geen initiatief van je zie tot het vinden van een antwoord behalve de vraag hier te stellen)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Dit topic is gesloten.