[Compaq Armada] Ander OS installeren? Kans op problemen?

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Sinds vandaag een complete Compaq Armada 1700 gekregen (compleet als in software, handleiding enz.) en dus ook de befaamde recovery cd. Met deze cd de laptop opnieuw geinstalleerd en alles werkt perfect... alleen is het OS WinNT 4.

Nu wil ik dus Win98 installeren maar lees op GoT dat je moet opletten met het bios wat op een aparte partitie staat. Ik heb nu 2 partities:

1) Non-DOS, 15MB, not active (de bios partitie?)
2) NTFS, 4090 MB, active

Als ik Win98 setup draai krijg ik de melding dat er niet-MS-DOS-bestanden zijn gevonden.
Zijn dit nu de NTFS bestanden (omdat die partitie actief is?) of toch die bios partitie? En mocht ik deze wissen, kan ik deze dan nog terug zetten?

Als ik kies om ze te verwijderen krijg ik nog de optie om 'Partitie verwijderen en vaste schijf configureren'. En toen stopte ik toch maar even...

Wat te doen? Gewoon installeren en niks aan de hand of toch de bestanden kwijt... en krijg ik ze nog terug?

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:59

Meneer aard

Porsche rulez!

volgens mij propt compaq ook wat dirvers op die hidden partitie, is volgens mij fat 12 of 8 dacht ik.

Daar haalt ie de drivers vandaan als ie gaat recoveren met de recovory cd-rom.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Verwijderd

Die eerste is de bios, die zou ik laten staan.
die tweede gewoon formatteren en win98 erop...

• hemiparo
  • Niet online
Probleem is: als ik Win98 installeer krijg ik dus alleen te zien dat er een niet-MS-Dos bestanden zijn. Bedoeld hij nu de Non-DOS of NTFS partitie? Als het de NTFS is kan ik idd gewoon installeren... maar anders...

Verwijderd

ff deze link volgen : http://h18007.www1.hp.com/support/files/armada/us/index.html

kan je je laptop kiezen en alle drivers vinden voor desbetreffende besturingsysteem, staat nl ook een handleiding bij om 98 te instaleren op een armada

Verwijderd

Ik heb zelf ook een compaq Armada 1700, En toen ik hem kocht heb ik zonder problemen de win98 partitie kunnen verwijderen en vervangen door Win2K. Alleen de 4 grijze knoppen boven het toetsenbord werken niet. Voor de rest doet alles het.

Verwijderd

Als je de NON-DOS partitie verwijdert, kun je deze later wel terug zetten. De files die daar staan zijn voor de BIOS-setup en die kun je downloaden van de Compaq site.
Ik zou in jouw geval een bootdiskje maken met daarop fdisk en format.
Daarna met fdisk de ntfs partitie weggooien en opnieuw aanmaken en daarna formatteren.
Dan W98 installeren. Als je dan nog steeds de melding krijgt weet je dat het om de NON-DOS partitie gaat.

Waarschuwing:
1) maak eerste een lijst van alle HW die er in zit nu je systeem nog werkt
2) zoek daarna alle drivers bij elkaar voor je nieuwe OS
Sommige zaken kunnen dusdanig Compaq-specifiek zijn dat een upgrade wel eens hoofdpijn kan opleveren

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Niet moeilijk doen.
EERST fdisk draaien vanaf een bootflop, daarmee zie je veel duidelijk welke partitie je gaat wissen.
NT partitie selecteren en delten. New partitie maken, formatteren, win98 files erop pleuren en install vanaf HDD draaien.

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Mjah, wat zijn de specs van het ding? Ik zou er denk ik liever 2k op draaien dan 98... Denk daar es over na zou ik zeggen :)

• hemiparo
  • Niet online
Solved: idd zoals KillerAce_NL zei met een bootdisk eens kijken wat wat is en dan proberen.Dank aan Remke75 voor de link en alle anderen voor hun opmerkingen!
Ik heb de NTFS verwijderd en aangepast... het bios blijft lekker ongemoeid

(nu alleen nog iets verzinnen om die touchpad goed te laten werken :()
Pagina: 1