Toon posts:

Telindus 1121 ISDN ADSL Router + Linksys BEFSR41..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij voorbaat mijn excuus als deze post in de verkeerde groep is geplaatst, je mag 'm dan direct verhuizen.

Ik heb sinds ongeveer een jaartje nu een abbonement bij de provider Eweka, waarschijnlijk wel bekend bij een paar mensen onder jullie. Ik heb het maximale abbonement van 8mbit down en 512 kbit up.
Nu heb ik laatst een nieuwe router gekocht, met UPnP mogelijkheden omdat dit mij toch wel fijn leek voor de nieuwe 5.0 messenger die dit ondersteunt en ik nog gewoon kan videoconferencen :)

Mijn probleem: ik kom niet hoger uit dan 580 kilobyte per seconde met downloaden, ook als ik bijvoorbeeld eens een groot bestand test vanaf Tucows. Ik heb mijn firmware geupdate naar de laatste versie ( voor zover ik weet, ik heb 'm van de website van Eweka afgeplukt ) dus daar zal het waarschijnlijk niet aan liggen.

Mijn verbinding is een SNAP/Bridge verbinding die hij met Eweka opzet via het BBned netwerk. In de instructies van Eweka staat dat ik 'm op 'Bridge Routing' moet zetten i.p.v. wat ik net noemde, en dat ik de 'Global Bridge Mode' uit moest zetten. Als ik mijn modem dus reset via de Telindus 9100 tool, wordt dat zo gezet inderdaad, Bridge Routing en Global Bridge uit, met DHCP server aan. Als ik mijn Telindus dan ook aansluit op mijn computer, zonder router ertussen haal ik vaak gewoon goeie snelheden, 750 k.

Maar zodra mijn router ertussen komt, is het basta, ( mits ik de instellingen van Eweka behoud ). Ik heb dan ook mijn eigen instellingen ingevoerd.
Telindus 1121: DHCP uit, Global Bridge aan en type SNAP/Bridge voor verbinding.
Linksys Router: DHCP ook uit, en gezet op 'Obtain IP Automatically' zodat hij het echte ip van internet uit de Telindus krijgt. NB ik heb op iedere computer het adres statisch ingevoerd met DNS omdat er geen adres wordt verstrekt door de DHCP server van de router.

Wie kan mij misschien vertellen wat ik moet doen? Ohja mijn line rate verschilt ook heel erg van tijd tot tijd ;( De ene keer heb ik 5554 kbps bijvoorbeeld, andere keer in een keer weer 7664. Ik zit 2 km van de centrale, door mijn huis loopt 20m telefoon kabel van de splitter naar de modem, kan het daar ook aan liggen?

Bedankt alvast