[WACOM]Installatie: tablet niet gevonden

Pagina: 1
Acties:

• PowerFlower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 03:46

PowerFlower

être diable et jouer fleur

Topicstarter
Ik heb een Wacom Intuos, de seriële versie. Die werkte tot twee weken terug op m'n oude pc, op m'n nieuwe pc heb ik hem weer keurig aan COM1 gehangen maar de install wil niet draaien... no tablet detected op com1 :? Ik heb hem zonder hem te verplaatsen overgezet (even omgeplugd), de PC stond toen uit, het lampje van het tablet wordt keurig groen als ik met de pen er op klik, etc. maar hij weigert te installeren. Op m'n oude pc had ik precies dezelfde setup; tablet op COM1 + USB muis, en daar werkte het, beiden onder W2K...
En nee, er zijn geen conflicten met de poort... Iemand een idee waar dit aan ligt?
Overigens had een collega van me hetzelfde probleem, die kreeg zn Wacom ook niet aan de praat op seriëel, die heeft uiteindelijk een Ser -> USB adapter gekocht en toen werkte het wel |:( aangezien dit mn werk-pc is, en ik er niet zelf geld aan uit ga geven, en er geen budget meer is voor zo'n adapter, zal ik toch echt een software oplossing moeten vinden. Iemand?
Oh btw het werkt ook niet als ik tijdens de install even een PS/2 muis gebruik ipv de USB muis...

Verwijderd

Ik weet van de Asus P2B dat de seriële poort onder w2k pas werkt met een patch van asus. Kijk eens op de site van je moederbord.

• Giblet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-08 19:20

Giblet

Dingen

ik weet alleen dat er wel vaker problemen zijn met poorten onder w2k en xp en dat daar patches voor zijn

• PowerFlower

PowerFlower

Topicstarter
Hmz, de pagina van de Gigabyte GA-7DPXDW-P is niet heel erg behulpzaam... zo zeer zelfs, dat er alleen een "algemene" pagina is voor de oude, niet-p versie (waar nog op staat dat er geen unbuffered DDR in gaat, wat met de -P wel zo is)... Zijn er dergelijk updates voor de AMD MPX chipset die daar op zit? Op de AMD site kon ik niets vinden iig.

[ Voor 5% gewijzigd door PowerFlower op 22-05-2003 13:18 ]

Verwijderd

Werkt die poort wel met bv een modem of seriele muis?

• PowerFlower

PowerFlower

Topicstarter
Ja :(

• PowerFlower

PowerFlower

Topicstarter
Mocht iemand dit topic in de search vinden en hetzelfde probleem hebben:
Lang leve het Wacom support forum, binnen een kwartier een antwoord en nu werkt hij *D
De uiteindelijke truuk:
When the driver is searching for the tablet, select 'serial', then manually select the port if possible. If nothing is found, turn the tablet power off and back on, then repeat the tablet search.
* PowerFlower gaat eens even lekker tekenen
Pagina: 1