Blue_White_Army schreef op 11 juli 2003 @ 09:28:
Wat mij opvalt is dat er veel mensen die [GoT] voor hun naam hebben staan , files die compleet zijn, niet meer sharen. Ik heb dit een tijdje in de gaten gehouden, en dat valt me toch een beetje tegen.
tja ik gooi dus de dingen die populair zijn weg, maar de andere dingen laat ik staan, de dingen die zeldzaam zijn. sterker nog, dingen die zeldzaam zijn zet ik op release of high.
weet je trouwens zeker dat het echt GoT's zijn? geen evil mods?
je hebt duidlijk je niet verdiept in de werking van het programma.
maar dat ga ik je zeker niet uitleggen. ik denk dat we in het emule topic beland zijn op een punt waar je kleine dingen glad gestreken moeten worden, niet de basis; die staat in de begin post en in alle andere posts.
discussies zoals gisteren zijn wel leuk

en natuurlijk de dingen die anderen opvallen zoals die van Blue_White_Army.
Sabbi schreef op 11 July 2003 @ 03:02:
beetje discussieren is leuk toch? ik ben niet aan lullen hier om ruzie te maken ozfo

al die mensen hier worden geloof ik bang van ons gepraat. mjah, misschien kan ik er morgen nog iets nuttigs over zeggen, ben nu veels te beneveld (maar ik heb natuurlijk nog steeds gelijk

)
ok dan, ik heb eens ff verder getest
ik heb een search gedaan op meerdere servers gelijk (global)
je krijgt dan het aantal sources te zien met daarachter tussen haken het aantal direct bruikbare.
dit aantal direct bruikbare loopt op als je zoekt, dus
per server komen er mensen bij.
het eerste getal loopt snel op, maar het getal tussen de haken niet.
als je dan een bestand toevoegd met bv 150 availability en sources 4 (dus: 150 (4)), dan krijg je als je in je transfers scherm dubbel klikt op het bestand 4 mensen te zien waarop ie gaat connecten.
als ie connect bij een van die mensen, kom je op de wachtlijst bij hem, en als het een client is die het ondersteunt, krijg je zijn sources.
dan komen er ineens een heleboel sources bij (client-client source uitwisseling).
het is dus van belang dat je tenminste 1 source vindt tussen de haken bij het zoeken, dan probeert ie gelijk te connecten en krijgt ie extra sources van die client.
als je geen getal tussen de haken hebt, moet ie zelf aan alle servers vragen of die er een weet. dit gaat met een cylce en kan dus ff duren, half uur ofzo, dat ligt o.a. aan je instellingen.
bij een
global search maakt het dus niet uit bij welke server jij zit.
je krijgt die source toch wel gelijk.
bij een
server search is de kans kleiner dat je gelijk een getal tussen de haken krijgt. en dus zal je vaker via de sources via server cycle moeten werken.
het snelste op een wachtlijst komen en daarmee dus zo
snel mogelijk beginnen (heeft niks met aantal KB/s te maken!) met downloaden doe je volgens mij door:
• een global seach te doen
• met een grote serverlijst
• en de bronnen te kiezen met een zo hoog mogelijk getal tussen de haken
als het niet gaat om snelheid hoef je je niet druk te maken hierom:
• bij een populair bestand maakt het
meestal niet eens uit of je een global of een server search doet, dat zie je gelijk wel.
• bij een zeldzaam bestand kun je het beste een global search doen omdat je dan wel liever zo snel mogelijk sources wilt hebben, of met een server search anders helemaal niks zo vinden.
bij beide methoden kom je meestal op de wachtlijst, daar zit geen verschil in
al met al kom ik dus tot de conclusie dat een grote server niet uitmaakt om snel te beginen met downloaden:
• meeste sources krijg je van andere client (dit is _
DE_ kracht van emule, remember edonkey die dat niet had?)
• bij een global search krijg je de sources tussen de haken van _
alle_ servers, dus maakt jou server niet uit. zonder deze sources heb je de server cycle nodig, die is trager.
• met een grotere serverlijst heb je meer kans om meer sources tussen de haken te krijgen en dus kun je sneller aan veel sources komen door client-client uitwisseling
LET OP!: de stelling was dat je sneller kon beginnen met dl als je op een grotere server zit. mijn conclusie is dus daarop gebaseerd.
bij normaal beschikbare bestanden die binnen een redelijke tijd binnen moeten zijn maakt het allemaal niet uit. die komen wel binnen.
zo nou stop ik want m'n pen is leeg

ik hoop trouwens dat je weer "bij" genoeg bent om te reageren