eMule opensource eDonkey, deel 6

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 2.506 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Sabbi schreef op 10 July 2003 @ 10:02:
Ik denk dat grotere servers zeker voordeel hebben,want:
1) je vindt sneller je sources
Dat hoeft niet, als een grote sever 30000 users heeft moet hij die allemaal helpen. Het resultaat kan wel eens zijn dat hij trager is dan een kleinere server.
2)als je een obscure file met maar erg weinig sources zoekt hebt je een grotere kans dat je uberhaubt iemand vindt. (kom daar maar eens om bij een kleine server)
Servers vragen ook dingen aan elkaar, ik heb liever een kleine server die me in 2 seconden verteld dat hij de file niet kent bij zijn 1000 gebruikers. Om daarna aan 10 andere servers te vragen waar je hem kan vinden. Bij een grote trage server kan je daar wel eens minuten op moeten wachten.
3)Je "start"-sources die de server aan je kado doet zullen meer waardevol zijn (komt omdat zij ook het voordeel hebben van punten 1 en 2)
Nee, want als mensen meer dan pakweg 20 minuten zijn aangesloten kennen ze alle andere sources ook al. Dus al krijg jij je zeer zeldzame source van een server met maar 1 gebruiker, dan weet die gebruiker waar je andere 10 sources zitten. Het maakt niet uit hoe je er aan komt.

En dan is er nog wat, we praten hier over gote files waarvan weinig sources zijn (Anders is immers iedere server goed). Download tijden kunnen dan fors oplopen. Al zou je een kwartier lang aan het zoeken zijn, dat is maar 1% van een hele dag. En nu ga ik er nog van uit dat je bij de grote server in 0 seconden je sources vindt en op een kleine pas 15 minuten later. In de praktijk is dat verschil minder. En bij zeldzame files kan de download tijd makkelijk oplopen tot een week. Waar praten we dan nog over? Over (veel) minder 0.15% van de download tijd

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:49
Arrgggg, gisteren mijn pc eens een keertje uitgezet, vandaag weer aangezet en lowid, dat mijn ip adres al geconnect was, blacklisted. Alles na gekeken en ik kan niets vinden waarom die dit doet. Opstelling: Adsl met speedtouch 510i, daar aan een vigor 2200e, alle poorten staan open op zowel de speedtouch als vigor. Gisterenavond wel nog even de 2 laatste securitys updates bij MS weggehaald, deze er maar weer afgegooid. Snap het niet, alles zou goed moeten staan.

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
Niemand nog tips voor me? Begin visoenen te krijgen van een monitor die uit het raam vliegt enzo. Het stomme is gewoon dat er niets is veranderd, alles na gekeken en alle poorten staan goed, maar om de een of andere duistere reden komt die niet meer door poort 4662. En voor de duidelijkheid, ik gebruik emaule al ruim 1 1/2 jaar zonder problemen. Kan het zijn dat XP met die updates iets geflikt heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou best kunnen dat het die xp updates zijn, mijn windows is vaak ook opeens helemaal gaar met vage problemen als ik die updates doe, daarom doe ik ze nooit meer.
Gewoon geen explorer en outlook gebruiken dan zit je al een heel stuk veiliger, en heb je de meeste updates ook niet nodig.
Mozilla 1.4 is een goed alternatief :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

Hier doet hij het ook niet meer?
http://www.edonkey2000.com/documentation/lowid.html

ik bedoel hier:
http://www.thedonkeynetwork.com/connection_test

Sinds ik Morph heb wijgert hij bij mij ook vaker. Maar na enekele pogingen krijg ik toch een high id.

[ Voor 51% gewijzigd door Judaz op 10-07-2003 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:07

Sabbi

je denkt aan mij.

Ortep schreef op 10 juli 2003 @ 10:58:
[...]

Dat hoeft niet, als een grote sever 30000 users heeft moet hij die allemaal helpen. Het resultaat kan wel eens zijn dat hij trager is dan een kleinere server.
Waarom zou een grote server trager zijn dan een kleine? kan je daar ook bewijs voor geven?
Servers vragen ook dingen aan elkaar, ik heb liever een kleine server die me in 2 seconden verteld dat hij de file niet kent bij zijn 1000 gebruikers. Om daarna aan 10 andere servers te vragen waar je hem kan vinden. Bij een grote trage server kan je daar wel eens minuten op moeten wachten.
idem traag?
ik merk bij bv razorback dat ik toch wel erg snel de results terug gepompt krijg. wederom, waarom traag, ben je soms toevallig een grote server tegengekomen die op een 486 draait met 100K users ofzo? meestal zijn het juist de grote bakken die wel op rappe hardware draaien, en de kleine servers die gewoon mensen hun hobby-projecten zijn (met dyn ip's en dat soort slechte grappen) en minuten wachten op een server, dat is echt crap; of zijn dat soms die grote servers die volgens jou zo traag zijn? >:) Volgens mij is het protocol niet zo gebouwd dat je eerst moet wachten tot alle local users geantwoord hebben voordat je je request global maakt. Dan zou je nooit global kunnen gaan, ookal hoef je maar 50 users te laten antwoorden. Volgens mij doet de server dat met caching, en dat zou z'n goed recht zijn, iedere keer elke user vragen is echt ridicuul.
[...]

Nee, want als mensen meer dan pakweg 20 minuten zijn aangesloten kennen ze alle andere sources ook al. Dus al krijg jij je zeer zeldzame source van een server met maar 1 gebruiker, dan weet die gebruiker waar je andere 10 sources zitten. Het maakt niet uit hoe je er aan komt.
ik noem een file met 10 online sources niet zeldzaam, eerder dingen die 0 tot 2 sources hebben. en daarvoor gaat mijn argument wel op.
En dan is er nog wat, we praten hier over gote files waarvan weinig sources zijn (Anders is immers iedere server goed). Download tijden kunnen dan fors oplopen. Al zou je een kwartier lang aan het zoeken zijn, dat is maar 1% van een hele dag. En nu ga ik er nog van uit dat je bij de grote server in 0 seconden je sources vindt en op een kleine pas 15 minuten later. In de praktijk is dat verschil minder. En bij zeldzame files kan de download tijd makkelijk oplopen tot een week. Waar praten we dan nog over? Over (veel) minder 0.15% van de download tijd
[/quote]
ik hang aan een 1 Gbit lijn, en download echt niet alleen films (3/4 van mijn downloads op dit moment zijn kleiner dan 2 MB en hebben max 4 sources :P
Dus die downloadtijden vallen best mee. Het is veel belangrijker zo snel mogelijk die source te vinden, zodat ik de file pak voordat zo'n dwaas weer offline knalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
Judaz schreef op 10 July 2003 @ 13:36:
Hier doet hij het ook niet meer?
http://www.edonkey2000.com/documentation/lowid.html

ik bedoel hier:
http://www.thedonkeynetwork.com/connection_test

Sinds ik Morph heb wijgert hij bij mij ook vaker. Maar na enekele pogingen krijg ik toch een high id.
Nope, daar ook niet meer, geloof dat het tijd wordt voor een format, alleen zou toch nog wel de reden willen weten waarom die er nu mee is gekapt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Sabbi schreef op 10 July 2003 @ 13:38:
Waarom zou een grote server trager zijn dan een kleine? kan je daar ook bewijs voor geven?
Doe maar eens een 'global search' Zoalang de groene balk onder je scherm niet loopt heb je nog geen antwoord van de server waarop je bent aangelogd. Pas als de groene balk gaat lopen ben je 'buiten' je server. Dat kan ook op razorback soms 2-3 minuten duren. Natuurlijk is een grote server niet per definite trager dan een kleine, maar met identieke hard/software krijg je sneller antwoord van een server met 1000 gebruikers dan van eenmet 50000 gebruikers. ook een negatief antwoord is een antwoord. Dan weet je tenminste dat je verder kunt gaan zoeken.
Volgens mij is het protocol niet zo gebouwd dat je eerst moet wachten tot alle local users geantwoord hebben voordat je je request global maakt. Dan zou je nooit global kunnen gaan, ookal hoef je maar 50 users te laten antwoorden. Volgens mij doet de server dat met caching, en dat zou z'n goed recht zijn, iedere keer elke user vragen is echt ridicuul.
Dat klopt, maar hij geeft je pas antwoord als je aan de beurt ben. En dan nog moet hij die (enorme) cache doorwerlken. En denk je dat je de enige bent die wat aan hem vraagt? Je staat gewoon achter in de rij. Pas als je buiten je eigen server bent gaan de vragen gewoon achter elkaar naar de andere servers en wacht je niet echt meer op het antwoord. Dat komt wel een keer binnen. Dat is gedaan om het netwerk niet te overbelasten.
ik noem een file met 10 online sources niet zeldzaam, eerder dingen die 0 tot 2 sources hebben. en daarvoor gaat mijn argument wel op.
Nog steeds niet...Als jij 3 minuten moet wachten op een server met 50000 users voor hij intern uitgezocht heeft of een van die mensen de file heeft, kan je beter in dezelfde tijd aan 50 servers met 2000 mensen wat vragen. Dan heb je meer gebruikers bekeken.

Waar je niet aan denkt is dat 20 servers met 5000 gebruikers twee keer zoveel gebruikers/files hebben als 1 server met 50000 gebruikers. Als er dus slechts 1 source is, is je kans om hem buiten de grote server te vinden 2 keer zo groot.

Het komt er op neer dat je een flinke server lijst belangrijker is dan een hele kleine lijst met een paar grote servers. Uiteindelijk vraag je toch alle servers op hun beurt.
ik hang aan een 1 Gbit lijn, en download echt niet alleen films (3/4 van mijn downloads op dit moment zijn kleiner dan 2 MB en hebben max 4 sources :P
Dus die downloadtijden vallen best mee. Het is veel belangrijker zo snel mogelijk die source te vinden, zodat ik de file pak voordat zo'n dwaas weer offline knalt.
Dat jij een 1 Gbit lijn hebt is onbelangrijk. Het gaat er om wat andere mensen naar je uploaden. Ik heb een gewone ADSL lijn en zelfs als ik een file heb met 1250 sources, dan nog krijg ik die 768 bijna niet vol. Zelfs niet als er 20 man tegelijk naar me uploaden.
Jij bent dus volkomen afhankelijk van wat die 2 sources aan je willen/kunnen geven. En vooral ook wanneer ze dat willen doen. Het downloaden zelf kan dan misschien wel in 10 minuten, maar als je op plaats 2651 in hun queue staat moet je misschien wel 3 dagen wachten voor je aan de beurt bent. Een paar minuten winst zullen dan nog steeds niets uitmaken. Als er al winst is, wat ik dus sterk betwijfel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

OMG :o , Sabbi en Ortep, kiss and make up, please!! :>
Die grote lappen tekst en quotes ertussen, maken het er niet prettiger op om te lezen zo ;( ;)

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Judaz
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

Rhodan schreef op 10 July 2003 @ 15:27:
[...]

Nope, daar ook niet meer, geloof dat het tijd wordt voor een format, alleen zou toch nog wel de reden willen weten waarom die er nu mee is gekapt :(
Heb je wel de default poort geselecteerd in je configuratie? Misschien in je router een poortje veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:07

The Third Man

The Third Jellyfish

Ortep schreef op 10 July 2003 @ 15:53:[...]
Dat jij een 1 Gbit lijn hebt is onbelangrijk. Het gaat er om wat andere mensen naar je uploaden. Ik heb een gewone ADSL lijn en zelfs als ik een file heb met 1250 sources, dan nog krijg ik die 768 bijna niet vol. Zelfs niet als er 20 man tegelijk naar me uploaden.
Jij bent dus volkomen afhankelijk van wat die 2 sources aan je willen/kunnen geven. En vooral ook wanneer ze dat willen doen. Het downloaden zelf kan dan misschien wel in 10 minuten, maar als je op plaats 2651 in hun queue staat moet je misschien wel 3 dagen wachten voor je aan de beurt bent. Een paar minuten winst zullen dan nog steeds niets uitmaken. Als er al winst is, wat ik dus sterk betwijfel.
Dat je naar 20 man upload hoeft geen hol uit te maken. Als die mensen niet dezelfden zijn als je de file van 1250 sources van download, dan werkt het systeem langs mekaar heen. Als je een bepaalde file zo snel mogelijk wilt hebben, dan moet je het gedeelte wat je al hebt gedownload van die file een Release priority geven. Dan pas weet je zeker dat je ook credits opbouwt bij de mensen waar jij de file van aan het downloaden bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Lekkere Kwal schreef op 10 July 2003 @ 18:00:
[...]
Dat je naar 20 man upload hoeft geen hol uit te maken.
Je hebt volkomen gelijk...maar dat schreef ik dan ook niet. Ik schreef dat er 20 man naar mij uploaden. En dat dan nog maar zelden mijn 768 lijn vol zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Judaz
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

Gaat ie lekker jongens? Volgens mij zijn jullie punten wel duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Okay, hele domme vraag misschien, maar als ik een mod wil downloaden kan ik kiezen uit: installer, binaries en sources; de eerste twee weet ik wel, maar wat houdt 'sources' precies in? Wat krijg ik dan precies? (kon ik ook niet in de faq vinden...).

[ Voor 12% gewijzigd door KillerBee op 10-07-2003 20:42 ]

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KillerBeeForEver schreef op 10 July 2003 @ 20:41:
Okay, hele domme vraag misschien, maar als ik een mod wil downloaden kan ik kiezen uit: installer, binaries en sources; de eerste twee weet ik wel, maar wat houdt 'sources' precies in? Wat krijg ik dan precies? (kon ik ook niet in de faq vinden...).
Emule is open source dat betekent dat de source code openbaar is, dat is dus de source code van emule, die kan je zelf aanpassen als je dat kan en compilen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3n
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:51

s3n

Is er een manier om deze mensen te bannen ofzo:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/s.langenhuisen/emule.jpg

Ik ben echt al een hele lading variaties tegen gekomen op mijn nickname :(
Altijd met een toevoeging erachter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja die mensen die zo'n cheat mod gebruiken zullen gebant worden als je morph gebruikt, een mod waar ik zelf heel tevreden over ben, deze mod is te vinden op: http://www.emule-mods.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Sabbi schreef op 10 juli 2003 @ 10:02:
[...]Dus ff verder discussieren over het verschil tussen grote en kleine servers, en stiekem over credits ouwenelen ;)
tja, na de discussie hierover hierboven, hoef ik niks meer te zeggen denk.
ik denk er nl nog steeds zo over.

als we alle twee maar gelukkig zijn met onze ideeen hè :)

@s3n: lees ff de eerste post en de FAQ van Zoefff dan weet je hoe het zit

[ Voor 10% gewijzigd door Mr.Nobody op 10-07-2003 21:00 ]

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Ortep schreef op 10 July 2003 @ 20:00:
[...]

Je hebt volkomen gelijk...maar dat schreef ik dan ook niet. Ik schreef dat er 20 man naar mij uploaden. En dat dan nog maar zelden mijn 768 lijn vol zit.
Oeps.... nou ja, tenminste had ik wel gelijk :P
s3n schreef op 10 July 2003 @ 20:50:
Is er een manier om deze mensen te bannen ofzo:
[afbeelding]

Ik ben echt al een hele lading variaties tegen gekomen op mijn nickname :(
Altijd met een toevoeging erachter
Zie in beginpost het stukje over "iemand gebruikt mijn nickname" ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Ik had nog een eigen vraag: ik heb wel eens toegang tot pc's met een hoge bandbreedte, waardoor ik daar ff kort emule op kan draaien. Ik download dan steeds een emuleinstallatie van mijn site en upload die later weer terug, zodat ik een soort mobiele installatie heb met steeds meer credits. Alleen om die credits wat hoger te krijgen moet ik steeds populaire bestanden gaan downloaden, waardoor ik 1 chunks vervolgens kan gaan rondsturen naar andere users. Is er niet op een site een .cue of .nfo-pack te downloaden, dus een hele verzameling van kleine bestandjes waardoor ik plotsklaps een boel aan te bieden heb zonder dat ik eerst zelf iets hoef te downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:04
Denk je dat als je veel nfo's en que's upt dat je dan veel credits opbouwt? :|
ik denk t iig van niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:07

Sabbi

je denkt aan mij.

beetje discussieren is leuk toch? ik ben niet aan lullen hier om ruzie te maken ozfo :) al die mensen hier worden geloof ik bang van ons gepraat. mjah, misschien kan ik er morgen nog iets nuttigs over zeggen, ben nu veels te beneveld (maar ik heb natuurlijk nog steeds gelijk >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
Judaz schreef op 10 juli 2003 @ 16:14:
[...]

Heb je wel de default poort geselecteerd in je configuratie? Misschien in je router een poortje veranderd?
Alles stond goed, gisteren dus maar een schone XP erop gezet, alles geupdated, wel met af en toe een image maken, en alles doet het nu weer. Nog steeds vreemd, maar goed, emule doet het weer en alles staat er weer netjes op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Sabbi schreef op 11 juli 2003 @ 03:02:
beetje discussieren is leuk toch? ik ben niet aan lullen hier om ruzie te maken ozfo :) al die mensen hier worden geloof ik bang van ons gepraat. mjah, misschien kan ik er morgen nog iets nuttigs over zeggen, ben nu veels te beneveld (maar ik heb natuurlijk nog steeds gelijk >:) )
Grijns...voor veel tweakers schrijven we blijkbaar te veel letters de Internet generatie leest niet meer zeggen de oudjes :) . Er is ook wat mij betreft geen onvertogen woord gevallen. Er zijn alleen ideeen uitgewisseld.
Nog even een laatste opmerking: Ik bedoelde niet dat je perse op een kleine server moet aanloggen. Maar ik probeerde aan te geven dat het nut van een grote server overdreven wordt. Sommige mensen raken in paniek als ze zien dat er 'maar' 9000 users op de server zitten. Het levert je in het theoretisch aller guntigste geval 15-20 minuten voordeel op en het 'kan' nadeel opleveren. Echte winst? Mischien 5 minuten op de totale tijd van het 'keuze moment' tot het moment dat het binnen is/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

SyS_ErroR schreef op 10 July 2003 @ 23:50:
Denk je dat als je veel nfo's en que's upt dat je dan veel credits opbouwt? :|
ik denk t iig van niet :P
Nou ja, het is in ieder geval een beginnetje elke keer, totdat er een paar complete chunks binnen zijn en anderen die chunks gaan downloaden van mij. Nu moet ik steeds ong. een half uur wachten voordat alles gaat werken, terwijl ik er maar 2 uur ofzo achter kan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 14:07

backupdevice

Boeh!

Ik wil ff iets zeggen, maar moet het ff goed neerzetten, voordat ik weggeflammemd word.

Iedereen die hier op het forum post, roept altijd dat dat er geshared moet worden.

Wat mij opvalt is dat er veel mensen die [GoT] voor hun naam hebben staan , files die compleet zijn, niet meer sharen. Ik heb dit een tijdje in de gaten gehouden, en dat valt me toch een beetje tegen.

Uiteraard doen veel mensen dit, maar het valt mij gewoon op van [GoT]-users.

De enige die ik veel tegenkom met complete gesharerde files is ene bresnev en Legolas. Misschien vergeet ik mensen ( voel je dan ook niet aangesproken ) maar bij populaire files kom ik geen andere [GoT] users tegen die complete files sharen.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 09:09
tja niet iedereen heeft de hd capaciteit om alles er op te laten staan, ik liet altijd een file kompleet staan totdat ik de volgende had gedownload, dan ging de eerste er weer af, dat komt gewoon omdat ik een kleine HD had, dat probleem is nu gelukkig voorbij.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legolas82
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 15:37
Thank u :D :D 8)

Btw, merk er weinig van, zijn zat gotters die flink sharen :)Zeker de mensen in het irc kanaal, kom ik ook regelmatig tegen in mn queue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Nou, ik merk het dus wel. Je ziet alleen maar [GoT] users met halve shares. Als je dan iemand tegen komt met een bijna compleet file, dan zie jem 2 dagen niet meer tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M1lamb3r schreef op 11 July 2003 @ 09:33:
tja niet iedereen heeft de hd capaciteit om alles er op te laten staan, ik liet altijd een file kompleet staan totdat ik de volgende had gedownload, dan ging de eerste er weer af, dat komt gewoon omdat ik een kleine HD had, dat probleem is nu gelukkig voorbij.
Als je idd niet de capaciteit hebt kan je de populaire spul met 500+ sources wegdissen en alleen de zeldzame spul laten staan. Dat doe ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Nou, ook bij zeldzaam spul kom ik geen got-er tegen. ( met complete files )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of veel GoT'ers complete files sharen let ik niet zo op, maar ik kom er wel genoeg tegen, ik heb er nu 47 GoT'ers in me vriendenlijst staan :P

Ohja en ik share ook bijna geen complete files want mijn harde schijf is ook niet zo groot, maar 60Gb, dus alles wat ik binnen heb brand ik meteen weg, en verwijder ik.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2003 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Grappig, ik heb werkelijk nog nooit een [GOT] gebruiker gezin. Ik heb blijkbaar een afwijkende smaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:13

DoctorV64

Cosmopoliet

Het is maar waar je van houdt Ortep ;). De [GOT]-ers zullen wel op basis van een normaalverdeling bepaalde interesses hebben. Kennelijk val jij in de rechter- of linkerkant van de verdeling met je "afwijkende" voorkeur (dus in die 5% hoek).

[ Voor 12% gewijzigd door DoctorV64 op 11-07-2003 13:32 ]

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Ik vind het een prul programma, hoe kun je nu een fatsoendelijke download krijgen door 20 gig up te loaden ofzo met een trage upload? Ikzelf heb maar 15kb upload kabel, en als die benut wordt dan .

Tegen de tijd dat ik een file binnen heb met die 1kb/s is hij wel weer op kazaa en download ik hem daar wel met 50kb/s + .

Of er moet gewoon een lite versie zoals kazaa komen met je id hoog ingesteld of wat het ook is. En nee dat is inderdaad niet eerlijk, maar i don't care.

Als je lief wilt zijn ga je maar naar direct connect ofzo.
Als je mensen uit die lijst kunt gooien, kun je er dan ook aan toevoegen? anders zou je gewoon met een grote groep ofzo iemands idee kunnen verhogen. Maar dat is zeker een domme opmerking.

[ Voor 16% gewijzigd door REDFISH op 11-07-2003 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:13

DoctorV64

Cosmopoliet

Redfish, succes met kazaa dan. Als je snel wil leechen en niet sharen dan ben je met emule aan het foute adres. Ik zie ook niet wat het probleem is met een upload van 15 kb, ik denk dat de meeste users met een ADSL 768/128 al genoeg kunnen downloaden en uppen.

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ortep schreef op 11 July 2003 @ 13:24:
Grappig, ik heb werkelijk nog nooit een [GOT] gebruiker gezin. Ik heb blijkbaar een afwijkende smaak
grappig , dan ben ik niet de enigste, ik heb er maar 1 gevonden in 2 maanden tijd 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Nou ik kom ze alleen maar tegen als ik populaire files download, de rest ben ik bezig met files die sources hebben van maximaal 20 sources.......... Daar kom je ze al helemaal niet tegen

[ Voor 12% gewijzigd door backupdevice op 11-07-2003 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
Blue_White_Army schreef op 11 juli 2003 @ 09:28:
Wat mij opvalt is dat er veel mensen die [GoT] voor hun naam hebben staan , files die compleet zijn, niet meer sharen. Ik heb dit een tijdje in de gaten gehouden, en dat valt me toch een beetje tegen.
tja ik gooi dus de dingen die populair zijn weg, maar de andere dingen laat ik staan, de dingen die zeldzaam zijn. sterker nog, dingen die zeldzaam zijn zet ik op release of high.

weet je trouwens zeker dat het echt GoT's zijn? geen evil mods?
REDFISH schreef op 11 juli 2003 @ 13:38:
Ik vind het een prul programma.
je hebt duidlijk je niet verdiept in de werking van het programma.
maar dat ga ik je zeker niet uitleggen. ik denk dat we in het emule topic beland zijn op een punt waar je kleine dingen glad gestreken moeten worden, niet de basis; die staat in de begin post en in alle andere posts.

discussies zoals gisteren zijn wel leuk :)
en natuurlijk de dingen die anderen opvallen zoals die van Blue_White_Army.
Sabbi schreef op 11 July 2003 @ 03:02:
ok dan, ik heb eens ff verder getest :)

ik heb een search gedaan op meerdere servers gelijk (global)
je krijgt dan het aantal sources te zien met daarachter tussen haken het aantal direct bruikbare.
dit aantal direct bruikbare loopt op als je zoekt, dus per server komen er mensen bij.
het eerste getal loopt snel op, maar het getal tussen de haken niet.
als je dan een bestand toevoegd met bv 150 availability en sources 4 (dus: 150 (4)), dan krijg je als je in je transfers scherm dubbel klikt op het bestand 4 mensen te zien waarop ie gaat connecten.
als ie connect bij een van die mensen, kom je op de wachtlijst bij hem, en als het een client is die het ondersteunt, krijg je zijn sources.
dan komen er ineens een heleboel sources bij (client-client source uitwisseling).

het is dus van belang dat je tenminste 1 source vindt tussen de haken bij het zoeken, dan probeert ie gelijk te connecten en krijgt ie extra sources van die client.
als je geen getal tussen de haken hebt, moet ie zelf aan alle servers vragen of die er een weet. dit gaat met een cylce en kan dus ff duren, half uur ofzo, dat ligt o.a. aan je instellingen.
bij een global search maakt het dus niet uit bij welke server jij zit.
je krijgt die source toch wel gelijk.

bij een server search is de kans kleiner dat je gelijk een getal tussen de haken krijgt. en dus zal je vaker via de sources via server cycle moeten werken.

het snelste op een wachtlijst komen en daarmee dus zo snel mogelijk beginnen (heeft niks met aantal KB/s te maken!) met downloaden doe je volgens mij door:
• een global seach te doen
• met een grote serverlijst
• en de bronnen te kiezen met een zo hoog mogelijk getal tussen de haken

als het niet gaat om snelheid hoef je je niet druk te maken hierom:
• bij een populair bestand maakt het meestal niet eens uit of je een global of een server search doet, dat zie je gelijk wel.
• bij een zeldzaam bestand kun je het beste een global search doen omdat je dan wel liever zo snel mogelijk sources wilt hebben, of met een server search anders helemaal niks zo vinden.

bij beide methoden kom je meestal op de wachtlijst, daar zit geen verschil in

al met al kom ik dus tot de conclusie dat een grote server niet uitmaakt om snel te beginen met downloaden:
• meeste sources krijg je van andere client (dit is _DE_ kracht van emule, remember edonkey die dat niet had?)
• bij een global search krijg je de sources tussen de haken van _alle_ servers, dus maakt jou server niet uit. zonder deze sources heb je de server cycle nodig, die is trager.
• met een grotere serverlijst heb je meer kans om meer sources tussen de haken te krijgen en dus kun je sneller aan veel sources komen door client-client uitwisseling

LET OP!: de stelling was dat je sneller kon beginnen met dl als je op een grotere server zit. mijn conclusie is dus daarop gebaseerd.
bij normaal beschikbare bestanden die binnen een redelijke tijd binnen moeten zijn maakt het allemaal niet uit. die komen wel binnen.

zo nou stop ik want m'n pen is leeg :o
ik hoop trouwens dat je weer "bij" genoeg bent om te reageren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

[quote]Mr.Nobody schreef op 11 July 2003 @ 15:57:
[...]

tja ik gooi dus de dingen die populair zijn weg, maar de andere dingen laat ik staan, de dingen die zeldzaam zijn. sterker nog, dingen die zeldzaam zijn zet ik op release of high.

weet je trouwens zeker dat het echt GoT's zijn? geen evil mods?

Het zijn geen evilmods.......

Het is ook niet om te zeuren, maar het valt gewoon op. Zo ben ik nu bezig met een film , waarbij 6 [GoT] users het file banij compleet hadden, De volgende dag waren ze verdwenen en ik heb ze niet meer gezien..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
[quote]Blue_White_Army schreef op 11 July 2003 @ 16:15:
Mr.Nobody schreef op 11 July 2003 @ 15:57:
[...]dingen die zeldzaam zijn zet ik op release of high.
...
Het is ook niet om te zeuren, maar het valt gewoon op. Zo ben ik nu bezig met een film , waarbij 6 [GoT] users het file banij compleet hadden, De volgende dag waren ze verdwenen en ik heb ze niet meer gezien..........
sorry, idd ik zet die zeldzame dingen ook op release!
dat moeten dus meer mensen doen. ga eens je share lijst af!!
zet de _hele_ populaire dingen eens wat lager.

hoeveel sources heeft die film eigenlijk? 10? 100? 500? dan kan ik me het voorstellen als het er veel zijn dat ik hem ook zou wissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Nog een vraag: zowel in Kazaa als in ShareAza kan je uploads -om wat voor reden ook- afbreken, maar in eMule lukt me dat niet(?). Kan het gewoonweg niet, of moet ik een andere handeling doen dan met m'n rechter muisknop erop klikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
  • Laatst online: 15:23
Damn, mijn emule doet raar :o. Ik share atm 12KB/sec, maar eMule kan soms niet connecten met andere clients lijkt het? Er komen dan allemaal mensen in mijn verzendlijst maar die zijn meteen al weg voordat er iets verzonden wordt :?. Dus heb ik 0.0 upload (zie icoon :P). Ik heb blackrat 0.1.2 (eMule v0.29a).

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_tjerk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09 12:48
KillerBeeForEver schreef op 11 July 2003 @ 18:53:
Nog een vraag: zowel in Kazaa als in ShareAza kan je uploads -om wat voor reden ook- afbreken, maar in eMule lukt me dat niet(?). Kan het gewoonweg niet, of moet ik een andere handeling doen dan met m'n rechter muisknop erop klikken?
Tja... nou begin je me te irriteren...

KaZaA en ShareAza maken dus gebruik van dat ene gnutella netwerk... werkt wel lekker hoor. Lekker snel, alleen weet ik niet of het nog lang stand houdt... iedereen komt er onderhand wel achter dat hij niet hoeft te uploaden om te kunnen downloaden... dus waarom zou je nog uploaden? Hoppa uitzetten. En als iedereen dat nou ff doet, tja dan wordt dat peer-to-peer wel heel lastig als niemand upload. Ik heb ook nog steeds Kazaa Lite. Gewoon handig voor de liedjes... maar telkens als ik een game probeerde te downloaden, kwam er ofwel een xxx film uit (wel leuk hoor, maar om nou 10 keer dezelfde tegen te komen :Y) ) of ik had weer een nieuwe black & white rip in handen. Daarom heb ik dus ook emule

Maar om ff terug te komen op dat upload gedoe: emule heeft dus een functie (zoals sommige andere proggies dat ook hebben. vb: bittorent) dat je kan de upload niet uitzetten. Zo blijft het netwerk dus in stand. Wat voor reden je ook hebt om de upload uit te zetten, het is niet handig.

Uit de openingspost
eMule is géén programma waar je "ff snel" wat mee kan downloaden. Je zal eerst moeten uploaden om zo credit op te bouwen. Uiteindelijk hou je er wél een programma aan over waar je "ff snel" wat mee kan downloaden, maar dat kost dus wel wat tijd... Houd in je hoofd dat voor iedere MB die je download, je eigenlijk ook een MB moet uploaden!
Door veel te uploaden kan je dus "later" snel downloaden. Daar draait het om. Je kan het ook niet uitzetten. Of je moet een leecher mod nemen, maar dan zou je veel kans krijgen dat je dan ook niet meer kan downloaden, omdat die leecher mods door veel andere clients geblokt worden.
Dus ik zou juist uploaden, zodat je dan sneller kan downloaden. Als je problemen hebt met dan het internet te gebruiken als je upload, raad ik je aan om een keer een mod te proberen (heb ik ook gedaan). Morph heeft een automatic upload die het upload verkeer regelt. Als je internet gaat de upload omlaag en als je niks doet gaat ie weer om hoog.

Ik hoop dat het je nu een beetje duidelijk is waarom het ten eerste zin heeft om te uploaden, en ten tweede: waarom je niet zou moeten uploaden.

[ Voor 11% gewijzigd door dj_tjerk op 11-07-2003 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

D.J. Tjerk schreef op 11 July 2003 @ 20:17:
[...]

Tja... nou begin je me te irriteren...
:? Euh.... juist, kwist niet dat ik dat zo snel kon?! :+
Ik zei er ook al expres bij "om wat voor reden ook", ik ga uiteraard niemand zonder reden z'n upload annuleren. En ja, dan zou ik mezelf ook in de vingers snijden. Ik bedoel dit: als iemand bij mij iets download, die ik niet helemaal betrouwbaar acht, dat ik die gewoon handmatig kan annuleren, that's all!
Je had die hele preek dus niet hoeven op te zeggen, was me (gelukkig) al bekend, maar wel erg jammer dat ik je zo snel irriteer zeg, tjeez! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_tjerk
p00 ... zeg dat dan... :+ ... toch maar ff weghalen dan.. voordat iedereen het leest?? :P hehe.. maare.. ik denk dat dat ook niet kan, iemand eenmalig blokkeren.. wat je natuurlijk wel kan doen, is gewoon dat fuckyoupedro downen en hem voor altijd blokken. Moet je natuurlijk wel ff reloaden.

offtopic:
hmm.. ik laat mijn speech toch maar staan, vind ik zonde van mijn tijd. Kan ik nog lekker kijken of ik mijn cursus blind typen nog een keer moet overdoen... :Y) Verrek, van wie zou ik dat nou hebben, al dat ge "....." aan de eind van de zin...

en is dat spellingsfoutje in je onderschrift nou opzettelijk of wat... "This fragster is unstopable!"

[ Voor 43% gewijzigd door dj_tjerk op 11-07-2003 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Thank God! Dus we zijn weer vriendjes? hehe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:19

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Blue_White_Army schreef op 11 juli 2003 @ 15:00:
Nou ik kom ze alleen maar tegen als ik populaire files download, de rest ben ik bezig met files die sources hebben van maximaal 20 sources.......... Daar kom je ze al helemaal niet tegen
Het ligt echt aan de files die je het staan in je lijstje.
Ik heb een tijdje filmpjes op mijn pc gehad van een komsch trio van de vpro.
Toen deze op mijn pc stonden zag ik de ene GOT-er na de ander.

Nu heb ik gewoon niet Nederlandse zooi op mijn pc staan, nu zijn ze in velden of wegen te bekennen...

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_tjerk
woei.. ik edit veel... en jij geeft veel te snel replies... niet eerlijk :P

offtopic:
Zeg... we zitten nu al op 948 posts.. gaat wel snel... maar ik ben benieuwd of zoefff op tijd terug is..... ach... met zoefff .. weet je het nooit...

[ Voor 55% gewijzigd door dj_tjerk op 11-07-2003 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Blue_White_Army schreef op 11 July 2003 @ 09:28:
Ik wil ff iets zeggen, maar moet het ff goed neerzetten, voordat ik weggeflammemd word.

Iedereen die hier op het forum post, roept altijd dat dat er geshared moet worden.

De enige die ik veel tegenkom met complete gesharerde files is ene bresnev en Legolas. Misschien vergeet ik mensen ( voel je dan ook niet aangesproken ) maar bij populaire files kom ik geen andere [GoT] users tegen die complete files sharen.
Ik blijf ook altijd alles sharen wat ik met Emule download, dus misschien zal je mij ook nog wel tegenkomen in jouw lijstjes. Overigens moet je wel aan 2 dingen denken:
1. Een user kan zelf nog het bestand aan het downloaden zijn en kan het daardoor niet compleet aanbieden.
2. Het hangt ook erg af van de categorie. Bestanden van elke categorie kunnen populair op internet zijn, maar misschien niet bij alle GoTters. Welke categorieën download jij hoofdzakelijk (en baseer je dus je waarneming op)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

D.J. Tjerk schreef op 11 July 2003 @ 20:17:
[...]

Dus ik zou juist uploaden, zodat je dan sneller kan downloaden. Als je problemen hebt met dan het internet te gebruiken als je upload, raad ik je aan om een keer een mod te proberen (heb ik ook gedaan). Morph heeft een automatic upload die het upload verkeer regelt. Als je internet gaat de upload omlaag en als je niks doet gaat ie weer om hoog.
Dit geld waarschijnlijk alleen als je een standalone pc en een directe verbinding met internet hebt. In mijn geval zijn dat drie pc's die internet via een netwerkje sharen. Ik heb al klachten gekregen van mijn buurman, omdat hij niet meer kon internetten. ( Hoe zou dat toch komen? :) )
Is hier ook een oplossing voor?

PS Ik heb geen server draaien, maar een adsl-modem met router en switch.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_tjerk
Geurt-kun schreef op 11 juli 2003 @ 22:06:
[...]

Dit geld waarschijnlijk alleen als je een standalone pc en een directe verbinding met internet hebt. In mijn geval zijn dat drie pc's die internet via een netwerkje sharen. Ik heb al klachten gekregen van mijn buurman, omdat hij niet meer kon internetten. ( Hoe zou dat toch komen? :) )
Is hier ook een oplossing voor?

PS Ik heb geen server draaien, maar een adsl-modem met router en switch.
Hmm... ik zit ook in een netwerkje thuis... en het schijnt ook te werken. Je moet het maar eens proberen.
Ik gebruik meestal de pro versie van automatic upload... kweet niet waarom maar ik vind het gewoon lekkerder werken... en kijk.. als je dan nog veel gaat downloaden tegelijkertijd helpt het niet echt. Er is nog geen automatic download.... De upload gaat bij mij drastisch omlaag als ik lekker aan het downloaden ben. En de download snelheid beperkt zich dus niet.... de upload kan dan nog wel omlaag maar dat helpt niet echt... Ach... probeer het maar gewoon :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Lekkere Kwal schreef op 11 July 2003 @ 21:28:
[...]
Ik blijf ook altijd alles sharen wat ik met Emule download, dus misschien zal je mij ook nog wel tegenkomen in jouw lijstjes. Overigens moet je wel aan 2 dingen denken:
1. Een user kan zelf nog het bestand aan het downloaden zijn en kan het daardoor niet compleet aanbieden.
2. Het hangt ook erg af van de categorie. Bestanden van elke categorie kunnen populair op internet zijn, maar misschien niet bij alle GoTters. Welke categorieën download jij hoofdzakelijk (en baseer je dus je waarneming op)?
.

Over het algemeen download ik ik oude films. Daar kom ik geen Got users tegen. Maar bij de iets populairderder releases ( tot 150 sources ) verdwijnen ze als sneeuw voor de zon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Weet iemand wat de term 'A4AF' inhoudt? Als ik nl. tussen m'n dowloads kijk hoever ik in de wachtrij zit, zie ik soms bij de status van een gebruiker 'A4Af' staan en als ik op een gebruiker sta en klik met m'n rechter muisknop om het menu te zien, zie ik ook enkele regels met A4AF (bijv. deze: swap A4AF to any other file now).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:27

IceStorm

This place is GoT-like!!!

"Asked for another file".
Je kunt van 1 gebruiker maar voor 1 file in de rij staan. Als een gebruiker 2 files heeft die jij ook wil krijg je dus bij 1 van die 2 files "A4AF" te zien :).

Ik share zelf overigens ook geen grote releases als ze binnen zijn, mijn queue zit al vol genoeg met alle 'aparte' dingen die ik heb ;).

[ Voor 32% gewijzigd door IceStorm op 12-07-2003 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Aha, thanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 21:23

PoweRoy

funky!

eergisteren morph mod maar gebruikt en is erg fijn(blokked lekker veel :P) en downd snel. zelfde snelheid als bij original(20-50kb)met meerdere files.
alleen de plus versie heb ik altijd een lowid port 80 is dicht zonder dat ik een firewall heb :(

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

port 80
huh? :/

Ik download voornamelijk de net gereleaste films. Als ik die binnen heb fik ik ze en delete ik ze. Verwacht je dan dat alle [Got]ers alles wat ze maar dlen op hun HD laten staan onder het mom van 'sharen is goed'? Als ik dat zou doen zou ik elke week een extra HD kunnen kopen. Ik vind het meer dan logisch en snap eigenlijk niet helemaal waar je naartoe wilt.

Ook ik release files, maar deze laat ik ook maar max een maand staan. Door 'intelligent spreading' is het niet nodig om constant als source aanwezig te zijn. Eén keer de hele file uppen is genoeg om het hele netwerk te voorzien...

Oja en nog @ de jongeman die eMule maar een prutsprogramma vind... succes met kazaa ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legolas82
Blue_White_Army schreef op 12 juli 2003 @ 08:21:
[...]

.

Over het algemeen download ik ik oude films. Daar kom ik geen Got users tegen. Maar bij de iets populairderder releases ( tot 150 sources ) verdwijnen ze als sneeuw voor de zon
Snap eigenlijk niet waarom je hier zo op door blijft hameren. Ik kom veel gotters tegen en ook veel laten het gewoon staan. En ja ook bij zeldzame files (minder dan 10 sources. Probeer bv maar eens de live opgenomen sensation te pakkken. Twee gotters en heb al bijna alles van hun. Thx Bolle en Elite :p
Cc: NIet zo negatief over gotters 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

legolas82 schreef op 12 July 2003 @ 15:08:
[...]

Snap eigenlijk niet waarom je hier zo op door blijft hameren. Ik kom veel gotters tegen en ook veel laten het gewoon staan. En ja ook bij zeldzame files (minder dan 10 sources. Probeer bv maar eens de live opgenomen sensation te pakkken. Twee gotters en heb al bijna alles van hun. Thx Bolle en Elite :p
Die heb ik dus opgenomen :P, maar hoe ken ik hem sneller verspreiden dan ? ik heb hem op release gezet :>

edit:
ik ben dus [GoT] Elite :P

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2003 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Verwijderd schreef op 12 juli 2003 @ 15:21:
[...]

Die heb ik dus opgenomen :P, maar hoe ken ik hem sneller verspreiden dan ? ik heb hem op release gezet :>

edit:
ik ben dus [GoT] Elite :P
Alleen die Sensation op release zetten (doe je al), en de rest niet sharen of op Very Low. Alvast bedankt (ik download hem ook)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekkere Kwal schreef op 12 July 2003 @ 15:32:
[...]
Alleen die Sensation op release zetten (doe je al), en de rest niet sharen of op Very Low. Alvast bedankt (ik download hem ook)!
Ja ik share ook verder bijna niks, alleen de files dan die ik download, maar die heb ik nu ff op very low gezet, hopelijk helpt dat, ik ben zo lief :> :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:04
ik ben dus [got]bolle (DUH :+) en als iemand een slotje wil moet je me maar ff messagen :)

legolas bijv heeft bij mij constant een slotje en moet alleen nog de 3e file een gedeelte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoor ik daar Sensation?
Ik ga er vandaag heen :P

Eerste keer dat ik naar sensation ga, ben benieuwd

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2003 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
(zeg als jullie toch slotjes uitdelen m1lamb3r (niet de darkmule/chief versioe maar gewoon[GoT]m1lamb3r wil er ook wel een paar :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Laatst online: 14:04

rally

Deyterra Consultancy

Klein vraagje (ik heb de search gebruikt maar om nu 3000+ posts door te lezen voor het antwoord is een beetje onbegonnen werk)
Ik wil weten of ik mijn Nick kan veranderen zonder dat dit gevolgen heeft voor mijn opgebouwde credits. Ik heb nl. in de afgelopen 3 weken zo'n 55GB zitten uploaden en het is een beetje zonde als dat door mijn Nick te wijzigen verdwijnt. ;)

(B.T.W. ik wil er graag [GoT] voor gaan zetten :P )

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
nick kan je gerust veranderen hoor :P je userhash eranderd er niet door ofzo

[ Voor 7% gewijzigd door Puc van S. op 12-07-2003 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rally schreef op 12 July 2003 @ 16:58:
Klein vraagje (ik heb de search gebruikt maar om nu 3000+ posts door te lezen voor het antwoord is een beetje onbegonnen werk)
Ik wil weten of ik mijn Nick kan veranderen zonder dat dit gevolgen heeft voor mijn opgebouwde credits. Ik heb nl. in de afgelopen 3 weken zo'n 55GB zitten uploaden en het is een beetje zonde als dat door mijn Nick te wijzigen verdwijnt. ;)

(B.T.W. ik wil er graag [GoT] voor gaan zetten :P )
FAQ

Het credit systeem

Iedere eMule client die met jou verbinding maakt, wordt onthouden aan de hand van zijn "userhash" (dit is níet je ID of IP). Als jij deze client toestaat om van jou te downloaden, of andersom, jij download van hem, dan wordt het aantal geup/downloade bytes onthouden, en opgeslagen in de file "clients.met".
Iedere keer als een client weer wil downloaden van jou, wordt eerst gekeken of hij al bekend is (dus dat z'n userhash in "clients.met" staat), en vervolgens wordt er een z.g.n. modifier berekend. Dit getal bepaald hoe hoog deze client vervolgens in jou queue komt te staan, waarbij een hogere modifier beter is.
Je naam heeft dus niks met je credits te maken maar wel met je userhash.

M1lamb3r was net iets sneller :X

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2003 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:26
legolas82 schreef op 12 July 2003 @ 15:08:
[...]

live sensation?, links zat!

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is niet dat emule niet werkt, maar als ik emule opstart, dan gaat het even goed, maar ga ik dan iets doen (balkjes vergroten of zoiets) dan lijkt het wel of ik aan het werk ben op een pentium 1 computer zo sloom als dat hij is. Het duurt dan een eeuwigheid voordat hij reageerd en krijg alleen een zandloper van windows te zien. Ik heb nu al meerdere versies van emule geprobeert (29b en tarod 25) maar hij doet bij beide versies het zelfde.

config:
amd 1700+
768mb geheugen
winxp + alle updates

Weet iemand hier een oplossing voor????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:04
Martinus schreef op 12 juli 2003 @ 17:23:
[...]

live sensation?, links zat!
en hoe zit het met de kwaliteit? xeno heeft nogal best duur spul om audio te verfijnen dus dit is zeker 1 van de, zoniet de beste release die je zult vinden, ondanks dat het 128kbit is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand de betekenis van het groene tekentje, of van het sterretje. Kon het zo snel nergens vinden...

Afbeeldingslocatie: http://www.pjjgulik.demon.nl/Stuff/Icon.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
het groene tekentje is dat diegene ook een 29b (mod) gebruikt en dat zijn secure connection geacepteerd is, het sterretje weet ik ook niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bolleh schreef op 12 juli 2003 @ 18:09:
[...]

en hoe zit het met de kwaliteit? xeno heeft nogal best duur spul om audio te verfijnen dus dit is zeker 1 van de, zoniet de beste release die je zult vinden, ondanks dat het 128kbit is :)
De uitzending kwam een beetje scheef binnen hier (3db zachter op het rechter kanaal, dit heb ik zo goed mogelijk aangepast zonder enig kwaliteits verlies 8)
Verder heb ik het nivo mooi naar 0db opgetrokken. Encode maar op 128kbit lame gedaan werd anders nogal groot, 9 uur he :+

De radiobron is een pinnacle pctvpro (ok niet schelden nu) :+ De opname gemaakt met een RME digi 96/8 PST

Hoe ken ik nu weten of de volledige file al beschikbaar is voor iedereen ? pc staat nogal 24/7 aan met emule nu :+ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
ik heb em nog niet :P dus hij is nog niet volop beschikbaar :D (btw doe je het vanavond weer? dan ben ik er morgen weer bij :P) (vanavond ook al)

[ Voor 7% gewijzigd door Puc van S. op 12-07-2003 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M1lamb3r schreef op 12 July 2003 @ 19:06:
ik heb em nog niet :P dus hij is nog niet volop beschikbaar :D (btw doe je het vanavond weer? dan ben ik er morgen weer bij :P) (vanavond ook al)
Nee helaas mijn audio kaart is vanavond voor andere dingen ingebruik, je bent niet de enigste die het gevraagt heeft :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Ben overgestapt op een nieuwe mod (FusioN), maar nu krijg ik het probleem dat m'n eerdere downloads niet meer in beeld verschijnen. Is er een manier om deze terug te krijgen, zodat ik weer verder kan downen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KillerBeeForEver schreef op 12 July 2003 @ 19:10:
Ben overgestapt op een nieuwe mod (FusioN), maar nu krijg ik het probleem dat m'n eerdere downloads niet meer in beeld verschijnen. Is er een manier om deze terug te krijgen, zodat ik weer verder kan downen?
Ja je oude client weer installeren :+ , denk niet dat alle mods compatibel zijn :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Heeft toch helemaal niets te maken met of ze compatible zijn of niet?!! Dat gaat er bij mij niet in hoor. Het gaat hier om m'n downloads, iets wat eigenlijk min of meer los staat van het hele programma. Er zal vast een foefje voor zijn, alleen... ik weet 'm even niet! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wie weet wat het precies voor nut heeft om een bepaalde gebruiker toe te voegen aan je "vrienden lijst" in emule?
ik kan eigenlijk practisch nooit zien welke bestanden hij/zij shared...is het misschien zo dat als ik iemand in me vrienden-lijst heb, dat hij dan voorrang krijgt op anderen alstie bij mij in de queue list staat ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruikers op je friends-list gaan idd sneller door jouw queue heen dan andere gebruikers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

:o Wat nu weer?! Ineens ratelen de sources als een idioot en bijna overal staat: teveel verbindingen (heb zelfs al een ban gehad van iemand! ;( ). Aan welke instelling(en) kan dit liggen? Please help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
Ok, op mn download machine heb ik dus nu een nieuw probleem, als ik via sharereactor of donkeynl een file toevoeg (op de "normale" manier... automatisch) dan krijg ik deze error (heb filename maar ff gescrambeld :P)

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/pals.architecten/ed2k%20error.JPG

Volgens mij moest ik dan ed2k links opnieuw linken aan mn eMule+ morph mod, maar die functie is grijs bij options, anyone an idea :P?

ben nu alle links handmatig aan t plaatsen, duurt me iets te lang :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjf
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-03-2024

rjf

Vetpriester

Ik draai emule 0.29b sivka mod v9b1 doet die sivka mod automatisch leechers tegen houden
en zo niet! met welk proggie doe je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
Topic lezen, of secure indentification in 0.29b aanzetten, of een mod (zoals morph)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
DoctorV64 schreef op 11 July 2003 @ 13:45:
Redfish, succes met kazaa dan. Als je snel wil leechen en niet sharen dan ben je met emule aan het foute adres. Ik zie ook niet wat het probleem is met een upload van 15 kb, ik denk dat de meeste users met een ADSL 768/128 al genoeg kunnen downloaden en uppen.
Absoluut. Ik ben juist vanavond begonnen met eMule (Kazaa kwam me de strot uit met al z'n crappy downloads, volgens mij zijn er echt mensen die erop geilen films te renamen zodat mensen verkeerde dingen downloaden), en haal nu al een DL van ongeveer 50-60kB/sec. Eerste 30 min ofzo is het idd prut omdat je nog in de queue staat, maar daarna gaat 't lekker snel.

Bovendien ben ik erg voor het no-leeching concept, je merkt duidelijk dat de hoeveelheid gesharede files bij Kazaa echt met sprongen achteruit gaan. Ook het meteen weer kunnen uploaden van een chunk nadat je die gedownload hebt is erg slim :)

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die heb ik dus opgenomen , maar hoe ken ik hem sneller verspreiden dan ? ik heb hem op release gezet
In het vervolg misschien handig om te weten voor mensen die zelf files releasen: Bij je gedeelde bestanden kun je de prioriteit op release zetten. Dit zorgt ervoor dat mensen die de file requesten meteen bovenaan je queue komen en dus (zelfs) sneller zijn dan friends en/of community. Dat had je al dus das goed. Echter, je kan 'Intelligent Spreading' aanzetten, wat het proces nog meer versneld. Dit zorgt er namelijk voor dat elke keer als iemand de file request, eMule een andere chunk stuurt van de file. Als er dus verschillende mensen dlen, stuur je dus verschillende chunks. De andere Clients vinden dan dus gelijk sources van de mensen die bij je dlen, waardoor zij die chunks bij de andere Clients beginnen te dlen.

Euhm... beetje lang en vaag verhaal maar ik hoop dat het duidelijk is :)
(ik gebruik Morph weet niet of het met andere mods ook zo is)
volgens mij zijn er echt mensen die erop geilen films te renamen zodat mensen verkeerde dingen downloaden
Er zijn ook bedrijven die dit doen. Op eMule is men daarachter gekomen dat bedrijven corrupte chunks verspreidden. Helaas voor hun en gelukkig voor ons is het eMule systeem hier niet vatbaar voor (immers als er een corrupte chunk tussen zet word deze automatisch verwijdert, of als er met een file gekloot word, krijgt deze een andere hash) maar Kazaa dus des te meer. Morph heeft overigens een functie waardoor het merendeel van die bedrijven geblocked word (voorkeuren-> veiligheid -> automatisch ipfilter.dat update)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij laat eMule 0.30 niet meer zo lang op zich wachten. Blijkbaar is er al 1 persoon die het gebruikt:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/emule-030.jpg

Sorry als dit al bekend was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naar mijn weten is dat een CheatMod... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
Verwijderd schreef op 13 July 2003 @ 16:21:
Volgens mij laat eMule 0.30 niet meer zo lang op zich wachten. Blijkbaar is er al 1 persoon die het gebruikt:

Sorry als dit al bekend was...
idd veel te laat :)
Mr.Nobody schreef op 09 July 2003 @ 00:14:
[...]
edit: ik heb op dit moment 5 users met emule versie 0.30 ...
zouden dit grappenmakers zijn of komt de .30 eraan en zijn ze aan het testen?
blatend_schaap: vertel eens? welke? zou best mogelijk kunnen zijn nl

[ Voor 8% gewijzigd door Mr.Nobody op 13-07-2003 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:03

Zym0tiC

^_^

* Zym0tiC vraagt zich af wanneer de morph mod ook voor linux (xMule) komt

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legolas82
blatend_schaap: vertel eens? welke? zou best mogelijk kunnen zijn nl[/quote]

is al een paar maanden. Heb zelfs al eens versie 0.34 gezien.Misscien niet eens een cheatmod maar iemand die de sources handig heeft veranderd en het leuk vond om het emule 0.30 te noemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
SyS_ErroR schreef op 12 July 2003 @ 22:48:
Ok, op mn download machine heb ik dus nu een nieuw probleem, als ik via sharereactor of donkeynl een file toevoeg (op de "normale" manier... automatisch) dan krijg ik deze error (heb filename maar ff gescrambeld :P)

[afbeelding]

Volgens mij moest ik dan ed2k links opnieuw linken aan mn eMule+ morph mod, maar die functie is grijs bij options, anyone an idea :P?

ben nu alle links handmatig aan t plaatsen, duurt me iets te lang :)
niemand een ideetje, :(.. jammer is echt heel irri...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
hier staat verder uitleg op de emule site http://www.emule-project....hooting.htm#ed2k_weblinks

edit: oplossing is heel makkelijk
• emule afsluiten
• wis in de registry de 2 ed2k keys:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\ed2k

en HKEY_CLASSES_ROOT\ed2k

• start emule, keys worden weer aangemaakt

letop: ze staan niet bovenaan, eerst komen er andere met een punt ervoor. dus ff scrollen.
voor de mensen die niet weten waar het te doen:
start -> uitvoeren/run en daar tik je "regedit"

[ Voor 68% gewijzigd door Mr.Nobody op 13-07-2003 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b3ta
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 08:06

b3ta

Hallo

Hi mede GOT'ers

Na lang leze in dit topic ben ik maar eens overstag gegaan en heb me KaZaA Lite weg gegooid en e-mule geinstald! Ik was het namelijk zat dat er geen mensen meer waren die iets sharen en als ze het deden was het bagger :r (al zo vaak een c&c renegade rip gedload of een black en white rip)

Nou ik heb maar 1 woord voor dit programma ....... SUPER!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Echt een genot ff wat sharen en je krijgt als "beloning" voor het sharen een mooie dload snelheid ervoor terug!! _/-\o_

Tnx ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Ik maak gebruik van, in dit forum eerder genoemde, fuckyoupedro. Hiermee kun je ip-adres uit de hashcode van een gebruiker van emule berekenen.

Ik kijk vaak naar de queue, vooral naar de namen die beginnen met [GOT], een bepaald soort leechers misbruikt je naam en mijn naam begint ook met [GOT], die van de leechers dus ook..

Nu is me vandaag opgevallen dat een bepaalde [GOT]-er twee keer in mijn queue voorkwam (niet mijn eigen naam dus). Het was geen standaard naam, ik ga er dus vanuit dat iemand twee keer in queue stond en het niet twee verschillende users waren. Dan kan toch niet?

Omdat ik het niet helemaal vertrouwde heb ik FuckYouPedro er bij gepakt en het ip-adres van deze gebruiker in mijn ipfilter.dat gemikt. (normaal voeg [GOT]-ers wel toe aan mijn buddy's ;) )

Wat mij verbaast is het feit dat ik die bepaalde [GOT]-er nu al 4 keer in mijn queue heb zien staan, steeds komt hij toch weer in mijn queue, ik heb ondertussen mijn emule overnieuw opgestart en toch zie ik hem (of haar) weer. Ook heeft hij steeds weer een ander ip!..

Mijn vragen zijn:
- is dit iemand die leeched?
- Kan iemand twee keer in mijn queue staat?
- Kan iemand het ip-adres van hem spoofen, zodat het ipfilter geen nut meer heeft?
- als het iemand is die leeched, wat kan ik er tegen doen?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:01

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik heb de search gebruikt maar 6 topics is wat veel ;)

Ik krijg soms de melding (plus mod 1f) "downloaded part is corrupt". Vaak aan het einde van een file waarvan ik bv nog 6 mb moet downloaden (van de 1.2 Gb oid). Wat houd dit precies in en is er een manier om dit op te lossen?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
Tukk schreef op 13 July 2003 @ 20:05:
Ik maak gebruik van, in dit forum eerder genoemde, fuckyoupedro. Hiermee kun je ip-adres uit de hashcode van een gebruiker van emule berekenen.
berekening is vanuit het ID, niet de hash! dat is nl weer een andere.
kijk eens naar die users, hebben ze dezelfde hash? zo ja, dan is het dezelfde.
ik heb ook wel eens 2 mensen met dezelfde hash en nick in m'n knowclients staan.
tot nu toe maar laten staan, ik weet niet echt wat ik er mee aanmoet.

waarschijnlijk heeft die persoon die jij steeds blocked een dynamisch ip = steeds andere ID. maar zijn hash blijft hetzelfde.
dan kan die persoon er ook nix aan doen hè :)

let wel op de dat de morph mod rare namen maakt! dat zijn dus geen leechers.
Bor_de_Wollef schreef op 13 July 2003 @ 20:36:
Ik heb de search gebruikt maar 6 topics is wat veel ;)

Ik krijg soms de melding (plus mod 1f) "downloaded part is corrupt". Vaak aan het einde van een file waarvan ik bv nog 6 mb moet downloaden (van de 1.2 Gb oid). Wat houd dit precies in en is er een manier om dit op te lossen?
het onvangen block is niet goed. het wordt gegegooit omdat je anders een corrupted file zou krijgen. dit is dus eigelijk alleen maar goed dat ie dat doet.
het schijnt dat sommige "mensen" slechte blocken proberen te versturen.
probeer de morph mod eens, die heeft veel beveiligingen daar voor.
zie www.emule-mods.de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Tukk schreef op 13 July 2003 @ 20:05:Mijn vragen zijn:
- is dit iemand die leeched?
- Kan iemand twee keer in mijn queue staat?
- Kan iemand het ip-adres van hem spoofen, zodat het ipfilter geen nut meer heeft?
- als het iemand is die leeched, wat kan ik er tegen doen?
- Ja
- Bedoel je met 'iemand' 1 pc? Theoretisch kan het wel, maar het heeft geen zin (voor hem/haar), dus dat lijkt me sterk
- Met moeite
- Met FuckYouPedro (zie startpost) de persoon in kwestie blocken (bekijk bestanden, dan krijg je een melding dat hij dit niet toelaat + ID, ID voer je in in FYP en herlaad filters via de configuratie (Security). (edit: ik zie nu dat je dit al doet, maar herlaad je dan ook de filter?)

Maar wat er waarschijnlijk bij jou het geval is (en ook bij mij), is dat er meerdere mensen met dezelfde leechmod aan de gang zijn, waardoor je simpelweg meerdere leechers in je queue krijgt, met allemaal jouw nickname + modnaam (Darkmule zie ik erg vaak). Nix aan te doen behalve met FYP te blocken.

[ Voor 5% gewijzigd door The Third Man op 13-07-2003 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Lekkere Kwal schreef op 13 juli 2003 @ 20:52:
[...]
Maar wat er waarschijnlijk bij jou het geval is (en ook bij mij), is dat er meerdere mensen met dezelfde leechmod aan de gang zijn, waardoor je simpelweg meerdere leechers in je queue krijgt, met allemaal jouw nickname + modnaam (Darkmule zie ik erg vaak). Nix aan te doen behalve met FYP te blocken.
Dat Darkmule kom ik ook veel tegen, daarom let ik in de queue ook op bij [GOT] Tukk, want die leechers beginnen ook zo, maar deze persoon heeft een andere [GOT]-naam. Ik wil hem niet plaatsen, omdat dit ook weer GOT is en die persoon er mischien niets aan kan doen.

Dat herladen was een goede tip, dat deed ik niet. Maar ik had emaule herstart,
dat moet volgens mij hetzelfde bewerkstelligen.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.