Lindows doet 1 ding erg goed, wat verder ontbreekt in de OSS wereld:
Marketing.
Net zo crappy en leugenachtig als alle andere marketing (van MS via Intel naar Apple etcetc), maar het is marketing en de naam (lindows, linux) wordt verspreid.
Tot zover het positieve (al is het vrij dubieus) van Lindows.
Het negatieve: het zorgt voor net zo'n lockin als MSWindows en andere proprietary software, waarbij nog komt dat ze het meeste niet eens zelf gemaakt hebben.
Mijn mening: Michael Robertson probeert zijn bedrijf zo ver mogelijk te krijgen, om het dan te verkopen, evt aan MS.
Daarom raad ik mensen aan een volledig vrije (FLOSS) distro te nemen, voor newbies Mandrake. (mijn keuze; vind het prima als je zegt: ik raad debian aan, of gentoo of RH ofzo)
Dus: ideale pad: pc's met lindows (en indirect hopelijk andere linuxen) worden door lindows marketing gepusht, zie walmart, je weet dus dat die bakken geheel aan het werken zijn te krijgen onder linux (al zie ik ze in staat om closed source Lindows drivers te ontwikkelen... daarom is het slecht als lindows een groot aandeel krijgt in de linuxmarkt), linuxkenners helpen mensen met lindows over te stappen naar vrije linux distributies en voila.
Slechtst mogelijke pad dat voor lindows goed is: lindows krijgt veel marktaandeel, regelen closed source drivers, er ontstaat een goede lock-in, velen afhankelijk, nieuwe hardware wordt MSWin en LindowsOS compatible vermarkt, MS koopt LindowsOS om in de linux markt in te breken.
Terzijde: stel je voor dat MS Mandrake koopt (over een jaartje of 2, als ze bv 30% van de linux desktop markt hebben), alle devvers etc forken meteen Mandrake en noemen het zaakje PoisonIvy of zo (een mandrake is ook een soort stekelige plant, itt wat je in Hairy Potter ziet..

) en iedereen gaat weer vrolijk verder...
Dat is de onkwetsbaarheid van OSS. Zelfde geldt voor Debian, Gentoo etc.