[Lindows] Ervaringen

Pagina: 1
Acties:

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:10
Las vanmiddag op de frontpage weer wat nieuws over Lindows ( nieuws: Lindows komt met upgrade naar versie 4 ). Had er al wel eerder iets van gehoord, en het lijkt me eigenlijk wel wat om eens te proberen. Heb hier op GoT even lopen zoeken naar ervaringen van mensen, maar dat zijn er maar een paar, en die zijn ook niet echt positief. Waarschijnlijk ook omdat het nogal oude topics zijn, ik heb nog niemand iets zien posten over versie 3.0 ( de huidige versie voor zover ik weet) Zijn problemen die er met 2.0 waren inmiddels verbeterd? Of is het nog steeds een leuk idee met een slechte uitwerking :?

PSN: DutchTrickle PVoutput

• Alain
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik gebruik het zelf niet en ben ook niet van plan om het te gaan gebruiken, zeker niet omdat ik ervoor moet betalen. Verder ben ik er niet van overtuigt dat het een OS is wat zowel linux als windows applicaties kan draaien. (Al zie ik soms ook positieve berichten) Al met al vindt ik het geen alternatief voor mijn Slackware systeempje. ;)

Wat jij misschien zoekt is zoiets als http://www.losnetwork.com/forum/, niet echt een stormloop van reacties, maar wel mensen die het gebruiken. :)

You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-02 22:40
Hallo...na 3 uur kicken hoeft ook weer niet hoor! Na een dag kun je dat een keertje doen.

Verder denk ik dat iedereen hier je zal afraden Lindows te gebruiken. Zoals je op de FP ook al hebt kunnen zien, wordt er grotendeels negatief gereageerd op de houding en marketing van Lindows. In dit geval - naar mijn mening - volkomen terecht.

Anyway, wil je een keertje spelen met Linux, probeer dan eens een CD met Knoppix uit. Kun je het even zien, het draait dan rechtstreeks van CD, dus je hoeft niets op je HD te zetten om er even kennis mee te maken. Lindows is in ieder geval echt niet dat makkelijke, supergeweldige alternatief voor Windows dat het pretendeert te zijn, van wat ik heb gelezen en gehoord.

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-02 16:56

Metro2002

Memento mori

mijn ervaring: lekker laten zitten.
heb versie 3 geinstalleerd gehad en in eerste instantie denk je ah mooi, lijkt wel heel erg op winddows, je klikt op een win32 proggie en het opent !
dan kom je echter tot de conclusie dat het niet meer is als een geimplementeerde WINE versie en dus werken alleen de programmas die onder wine ook werken.
(niet zo vreselijk veel dus)

dan wil je terug naar je linux proggies en wat blijkt: die werken meestal ook niet! omdat er in lindows een heleboel libs en dingen missen. ja die kan je wel downloaden maar daar nemen we lindows niet voor want we willen klik en run :P

oftwel niet aan beginnen, het is een vreselijk mislukte combo van 2 goede stukken software maar dan allebei net niet.

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

mijn lindows = Redhat 9 + winex 3 + crossover 2 (dat werkt beter). Maar ekkes serieus ik heb lindows 3 ook een keertje gedraaid. Maar het voelt gewoon weg niet fijn aan. En de functie 'click-n-run' (oid) is ook behoorlijk lame; want dat onderdeel download updates voor gratis software waar je nog voor moet gaan betalen :? het is gewoon apt-get (toch?) ik vind 't zwak wat ze bij lindows doen -> geld vragen voor iets wat gratis is, en voor iets wat ze zelf niet eens hebben ontwikkeld. Geloof me; je wilt niet aan die onzin beginnen.

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Verwijderd

Ik ben absoluut geen voorstander van Lindows maar de argumenten van Scarecrow ben ik het niet mee eens.

Lindows mag dan wel voortkomen uit een debian omgeving, maar ze werken er gewoon full-time aan om de software zo in te richten dat het op windows lijkt en dat het werkt.

Ook de installatieprocedure vind ik mooi gemaakt (ik zou het zelf nooit willen, maar er zijn er zat die dit makkelijk vinden) al met al als een bedrijf bezig is met het zo goed mogelijk inrichten van reeds bestaande software en daar zelf ook nog software bij maakt en voorziet in gebruikersgemak dan mogen ze daar best van mij geld voor vragen, niets mis mee.

Het is alleen jammer dat het vaak met zoveel bombarie word gepresenteerd.

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

ja okay hebbie misschien wel gelijk ik; maar ik vind 't gewoon weg blij dat je betaald voor een update van abiword of zo; die gewoon gratis te downloaden is
ik heb de ontwikkelingen van lindows aardig bijgehouden, en heb regelmatig een nieuwe versie gedownload

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Verwijderd

Lindows doet 1 ding erg goed, wat verder ontbreekt in de OSS wereld:
Marketing.

Net zo crappy en leugenachtig als alle andere marketing (van MS via Intel naar Apple etcetc), maar het is marketing en de naam (lindows, linux) wordt verspreid.

Tot zover het positieve (al is het vrij dubieus) van Lindows.

Het negatieve: het zorgt voor net zo'n lockin als MSWindows en andere proprietary software, waarbij nog komt dat ze het meeste niet eens zelf gemaakt hebben.

Mijn mening: Michael Robertson probeert zijn bedrijf zo ver mogelijk te krijgen, om het dan te verkopen, evt aan MS.

Daarom raad ik mensen aan een volledig vrije (FLOSS) distro te nemen, voor newbies Mandrake. (mijn keuze; vind het prima als je zegt: ik raad debian aan, of gentoo of RH ofzo)

Dus: ideale pad: pc's met lindows (en indirect hopelijk andere linuxen) worden door lindows marketing gepusht, zie walmart, je weet dus dat die bakken geheel aan het werken zijn te krijgen onder linux (al zie ik ze in staat om closed source Lindows drivers te ontwikkelen... daarom is het slecht als lindows een groot aandeel krijgt in de linuxmarkt), linuxkenners helpen mensen met lindows over te stappen naar vrije linux distributies en voila.

Slechtst mogelijke pad dat voor lindows goed is: lindows krijgt veel marktaandeel, regelen closed source drivers, er ontstaat een goede lock-in, velen afhankelijk, nieuwe hardware wordt MSWin en LindowsOS compatible vermarkt, MS koopt LindowsOS om in de linux markt in te breken.

Terzijde: stel je voor dat MS Mandrake koopt (over een jaartje of 2, als ze bv 30% van de linux desktop markt hebben), alle devvers etc forken meteen Mandrake en noemen het zaakje PoisonIvy of zo (een mandrake is ook een soort stekelige plant, itt wat je in Hairy Potter ziet.. ;) ) en iedereen gaat weer vrolijk verder...
Dat is de onkwetsbaarheid van OSS. Zelfde geldt voor Debian, Gentoo etc.

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18-02 00:09
ja okay hebbie misschien wel gelijk ik; maar ik vind 't gewoon weg blij dat je betaald voor een update van abiword of zo; die gewoon gratis te downloaden is
Volgens mij hoort apt gewoon (gratis) te werken in lindows, je kunt ook een kijken naar xandros, ongeveer hetzelfde maar ook met een mooie apt interface en geintegreerde wine zut (oa codeweavers)

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-02 22:40
Het "Maar het is wel makkelijk!" argument is inderdaad een goed argument om er geld voor te betalen (en ook prima als men daar geld voor vraagt). Ook al is het "free" software; als mensen er geld voor over hebben om het lekker gemakkelijk geinstalleerd te krijgen: prima!

Alleen vraag ik me dus hard af of het nou zo veel makkelijker is dan, zeg, Red Hat of Mandrake ofzo....m.a.w. is het dat extra geld waard. Ik denk dat het antwoord 'nee' is.

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-02 14:21

Godjira

To infinity and beyond!

Lindows wilde ik ooit eens proberen (toen net de eerste versie uit was), maar je moet echt overal geld voor betalen wat je met Linux gratis bijgeleverd krijgt. Je wordt echt afgezet door die gasten. Lindows heeft HET gewoon niet. Ik blijf bij Windows XP SP1, dat draait heerlijk.

Profile

• Math2k
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-01-2021
Dit komt wel van heel vroeger weer boven, maar kan niet zoveel over londows vinden op google en hier op GoT ook niet.
Mijn vraag is, zijn er ook positieve dingen aan Lindows, ik zie hier de ene na het andere negatieve post. Misschien al iemand met ervaring met Lindows 4.0?
Dat het allemaal waardeloos en duur is boeit me niet zo veel.
Als ik de screenshots van het OS zie lijkt het me kwa uiterlijk leuk in elkaar gebakken. De site van Lindows.....

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:48
Hoi Math2k, Het is niet netjes om een topic zo oud omhoog te schuppen. Om je toch enigzins van dienst te zijn:
http://www.google.nl/sear...=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nl&lr=

• Tundreq
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-09-2025
Hmm wel oud topic maar reactie op: Math2k
Ik heb lindows 4.0 als bootcd en als install en ik kan het je erg afraden.
Is slecht compatible met aantal linux proggies en de enigste office die erop draait is 2000.
Verder kun je er weinig mee, en raad ik je eerder een goeie linux distributie aan om daar mee te werken.

En ik ben absoluut best wel pro windows maar dat ik dan alsnog linux boven lindows als voorkeur heb dan geeft dat toch wel wat aan.

• Math2k
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-01-2021
ge-flopt schreef op 08 december 2003 @ 23:56:
Hoi Math2k, Het is niet netjes om een topic zo oud omhoog te schuppen. Om je toch enigzins van dienst te zijn:
http://www.google.nl/sear...=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nl&lr=
Wrom is het niet netjes om een oud topic omhoog te schoppen dan, als ik verder weinig kan vinden op de search zit er toch niets anders op. Als ik voor mn vraag een nieuw topic had geopend was ie toch dicht gegooid.....

Verwijderd

Een volwaardig alternatief is 'Suse' ik heb een jaar geleden de professional versie aangeschaft voor ca. 80 euro, binnen een half uur een komplete installatie gerealiseerd, inclusief een NEDERLANDS talige desktop welke bijna de mogelijkheden bied welke we gewend zijn in Ms.

Mijn ADSL router werd automatisch gevonden, een Hauppauge TV kaart werd gelijk gevonden en geinstalleerd enz. kortom het doet wat het beloofd.

En niet in de laatste plaats de UNIX gebruikersgroep, een bloeiende afdeling binnen de HCC bijeenkomend in Nieuwengein, 1x per maand, waar de proffesionals aanwezig zijn.

Een aanrader voor verstokte Ms klantjes.
Ps. Suse is ook gratis te downloaden.
Pagina: 1