Ik ben een beginnende PHP'er en heb flink gezocht maar kom hier niet uit.
Ik heb een form gemaakt dat er als volgt uitziet:
Er komt een lijstje uit de betreffende tabel met achter iedere record een checkbox. De checkboxes die zijn aangevinkt worden als resultaat verstuurd als result_x, dus afhankelijk van het aantal aangevinkte records.
De resultaten moeten in de database worden geplaatst. Op zich geen probleem, alleen weet ik niet hoe ik die result_x resultaten mee kan geven.
Hoe kan ik er nu voor zorgen dat die result_x netjes worden toegevoegd? Ergens moet een soort loopje komen maar ik kom er niet uit. Wie heeft tips? Thanx.
Ik heb een form gemaakt dat er als volgt uitziet:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| print <form method=\"POST\" action=\"uitvoeren.php\">; $i = 0; $result = 'result'; print "<table>"; while ($row = mysql_fetch_array($zoekertje)) { (isset(${$result.$i})); $ID_koppeling = $row["ID"]; $kleur = $row["kleur"]; $kleur_ID= $row["kleur_ID"]; print "<tr><td>$kleur</td><td>$kleur_ID</td><td><input type=\"checkbox\" value=\"$ID_koppeling\" name=\"$result.$i\"></td></tr>"; print ${$result.$i++}; } print "</table>"; print ("<input type=\"hidden\" name=\"ID\" value=\"$ID\">"); print ("<p><input type=\"submit\" value=\"Submit\" name=\"B1\"><input type=\"reset\" value=\"Reset\" name=\"B2\"></p>"); print ("</form>"); |
Er komt een lijstje uit de betreffende tabel met achter iedere record een checkbox. De checkboxes die zijn aangevinkt worden als resultaat verstuurd als result_x, dus afhankelijk van het aantal aangevinkte records.
De resultaten moeten in de database worden geplaatst. Op zich geen probleem, alleen weet ik niet hoe ik die result_x resultaten mee kan geven.
PHP:
1
2
3
4
| if ($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == "POST") { $ID = addslashes($_POST["ID"]); $result_x = addslashes($_POST["result_x"]); mysql_query("INSERT INTO test_toevoegen (ID, result_1, result_x) VALUES '$ID', '$result_1', '$result_x')"); |
Hoe kan ik er nu voor zorgen dat die result_x netjes worden toegevoegd? Ergens moet een soort loopje komen maar ik kom er niet uit. Wie heeft tips? Thanx.