Toon posts:

Geluid hapert, cpu maakt overuren, pc sloom

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Deze factoren in 1 hele pc. :(

Ik heb last van een cpu die te hoog draait qua processes in task manager, alle tasks bedragen amper aan dit oorzaak.
Ik had eerder al mijn memory getest, gezien ik denk dat deze te weinig DOEN, als ik ook maar winamp opstart, dan lijkt het erop dat hij het nog wel aardig doet, maar o wee als ik naar start ga, dan heb je de eerste kraak al, het opstarten is ongeveer 3x zo sloom geworden, vooral het windows scherm <XP-pro-sp1>.

Toen die dag heb ik mijn hele pc uitgezogen, elk kaartje eruit en er beter proberen in te doen, elke stekker van de IDE, en ook het DDR geheugen, mijn specs als volgt:

AMD Athlon 1,4 ghz Thunderbird <-- maakt overuren maar er is geen werk.
512DDR Ram geheugen van Apacer
Geforce 4 Ti 4400
Sblive PCI 512 Creative <-- produceerd sinds kort onder de maat.
XP - Professional
Boxen: FPS1600<zwart> Cambridge Soundworks <-- mijn koptelefoon geeft ook dit gekraak waar hij op de cd/dvd/etc. het perfect doet.
Logitech Keyboardje en muis <alhoewel dit vrijwel onbelangrijk is>. |:(

Help me, ik wacht op u steun,

PS: Ik ben een noob qua-GOT'ing, Tips indien nodig :)

• stamp
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
al geprobeerd je systeem te draaien zonder Sblive en netwerkkaart en met maar 1 geheugen dim en natuurlijk zonder je cdrom en cdwriter

als dat wel werkt alles 1 voor 1 terugstoppen

[alle tasks bedragen amper aan dit oorzaak.]

welke dan wel ?

[ Voor 52% gewijzigd door stamp op 21-05-2003 18:23 ]

Then we ate some mescaline and went swimming - Hunter S. Thompson.

• TrickShot
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-12-2023

TrickShot

Veel shots... weinig tricks.

tip: kan je misschien iets duidelijker zijn in je probleemomschrijving?

Je krijgt dan gegarandeerd meer reacties 8)

Athlon 2500+ @ 2230 MHz, 512 MB 3200 kingston, 2 x sata maxtor 120 GB, 1 WD 80 GB, Ti4200, Antec Sonata

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
het is je SB. emulatie uitzetten (staat in apparaatbeheer) en ook geen irq sharen. sb kan dat niet goed

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:05

TeeDee

CQB 241

hmm, is dit alleen als je winamp aan hebt staan?

Dan kan dat de boosdoener zijn. Moet je met je directsound drivers piemelen. (Is uit mijn hoofd, maar je moet met je instellingen in winamp gaan kloten!)

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Verwijderd

Topicstarter
Hoe duidelijker precies,

Ik start me pc op, al met het geluidje dat de pc maakt bij het opstarten van bureaublad etc. kraakt hij random al een beetje, maar erger als ik bv. winamp opzet of iets anders. Mijn boxen kraken, maar mijn koptelefoon ook, mijn processor maakt sprongen van 50% tot 80% of soms hoger, terwijl er daar helemaal geen reden voor is. Erg raar, mijn bios heb ik gewoon m.b.v. het moederboard boekje default ingestelt.

Wat moet je nog meer weten :P

Verwijderd

Topicstarter
Mijn SB. emulation, ik kan em niet vinden, het is XP, dan zou ik via Deze Computer eigenschappen kunnen doen, en dan naar device manager, en het is natuurlijk niet het probleem winamp alleen, ik speel daoc, en daar zit ook geluid bij, en nu die cpu overbeladen is van iets wat ik niet weet kan ik vrijwel niets spelen.

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
als je gaat kijken met bv taskinfo2003, dan zie je dat het DPC Time Placeholder is...
bij was het dus een irq conflict. sb staat daar bekend om.

kijk zelf maar eens met taskinfo2003
(http://www.iarsn.com/)

emulation, zal er dan wel niet inzitten bij jouw :)
bij win9x is dat soms een probleem.

[ Voor 19% gewijzigd door Mr.Nobody op 21-05-2003 18:30 ]

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb bij mijn icootjes van Sound, video and game controllers 8 icoontjes, maar er staat ook legacy video capture drivers en control devices bij, klopt dit?

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:31

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

tjah dat klopt

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Pagina: 1