Tablet PC - Windows XP - Meerdere netwerken?

Pagina: 1
Acties:

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Ik heb een Tablet PC met Windows XP Tablet PC edition. Heel mooi apparaatje trouwens :) Deze is o.a. voorzien van Ethernet en Wireless.

De toekomstige eigenaar ervan gaat reizen tussen 5 of meer lokaties. Elke lokatie heeft een eigen IP configuratie (sommige DHCP, sommige vaste IP nummers) en sommige lokaties hebben een Novell Server. Sommige lokaties hebben wireless, andere niet.

Nu wil ik dat de eigenaar van de PC zonder problemen overal kan aanloggen. Accounts heeft ie overal, dus dat is geen probleem.

Ik ben aan de slag gegaan met het programma NetSwitcher (met dank aan de Search trouwens) hiervoor (zie www.netswitcher.com) maar het nadeel hiervan is dat je NA je inlogged je IP configuratie wijzigd, en dat wordt nogal lastig als je van IP afhankelijk bent om in het netwerk aan te loggen, met name op lokaties met een vast IP adres.

Wat ik eigenlijk wil is dat de gebruiker bij het opstarten van de machine kiest welke lokatie ie zich momenteel bevindt. Ik heb al gekeken naar hardware profielen, maar daar kun je geen verschillende netwerkconfiguraties mee opslaan.

Ik denk dus aan:

- Keuze menu tijdens het opstarten a-la oude DOS stijl.
- Keuze iconen/selectie in Windows voordat de logon prompt in beeld komt.

Wie helpt mij hier verder?

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• kevlar
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
dan moet je dit hebben..
ik heb hier een demo van bijgewoond! echt super!
http://www.wirelessunited.nl/openroaming.html

hiermee kan je roamen van wifi/ethernet/gprs/watjemaarwil zonder ooit je verbinding te verliezen. dus ook niet als je van netwerk veranderd

I wish I had a cool signature like everybody else

• Bud_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-08 16:55
Is het misschien niet handiger, ook met name voor andere clients, om overal te voorzien in DHCP ??

Draait die novell server alleen IPX/SPX of ook TCP/IP ??

Verwijderd

Ik gebruik zelf Multiple Network Manager, nog niet getest op draadloze configuraties maar het moet best mogelijk zijn. Dat prog van kevlar ziet er ook wel interessant uit, heb ook een TabletPC waar ik nog even zo'n dingen moet voor uitzoeken dus dit komt goed van pas !

Ik vraag me ook nog af, of die wireless dingen automatisch overschakelen van netwerk en direct werken als je van de éne naar de andere hotspot gaat ... (vb binnen een jaar naar Parijs en dan terug in het bedrijf zal hij van nix last hebben ?)

• UnderClock
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-10-2025

UnderClock

Enjoy the silence!

maartena schreef op 21 May 2003 @ 18:09
- Keuze menu tijdens het opstarten a-la oude DOS stijl.
- Keuze iconen/selectie in Windows voordat de logon prompt in beeld komt.
Ik gebruik Netswitcher al zo'n 5 jaar (perfecte tool voor de die hard laptopgebruiker), en ik heb met name naar dat eerste punt wel vaker verlangd. Met name toen ik nog Windows 98 en NT 4.0 gebruikte (reboot nodig voor wijzigen IP, vanaf Win2K niet meer) en vaak bootte (voor het bestaan van Windows XP's hibernation). Ik snap dus goed wat je bedoelt.

Je maakt er geen melding van, maar met Netswitcher kun je wel voor het afsluiten een andere lokatieprofiel selecteren via een dialoogvenster. Aangezien dat standaard zo al is ingesteld (je kunt het wel uitzetten, mocht het ongewenst zijn), neem ik aan dat je dat niet over het hoofd heb gezien.
Deze functionaliteit komt dus aardig dicht in de buurt van wat je wenst, als de gebruiker tenminste kan voorzien waar hij de volgende keer gaat opstarten.

Hoe ik zelf te werk zou gaan als ik zo'n tablet PC zou hebben in deze vijf fixed PC-netwerken?
Opstarten
- Opstarten Windows XP
- Wisselen netwerkprofiel met NetSwitcher, gewoon vanuit tray-icon (reboot bij NetSwitcher en zeker bij XP niet nodig)
- Het IP-nummer wijzigt vrijwel meteen.
- Uitloggen (Log off), en aanmelden in het nieuwe netwerk.

Afsluiten
- (optioneel: alvast met Tray-icon ander netwerkprofiel kiezen)
- Hibernation

Ik heb zelf dus wel een voorkeur voor hibernation, maar erg veel maakt het niet uit, omdat XP sowieso wel snel boot. Voor NetSwitcher maakt het overigens wel uit: bij "Shut down" kan hij de profielkeuze tonen, bij hibernation doet'ie dat niet.

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Bud_s schreef op 21 mei 2003 @ 22:04:
Is het misschien niet handiger, ook met name voor andere clients, om overal te voorzien in DHCP ??
Daar hebben we niet altijd de beslissing over. De eigenaar in kwestie gaat ook werken op ANDERE netwerken waarvoor wij een IP-nummer hebben gekregen om te gebruiken. (Consulting)
Draait die novell server alleen IPX/SPX of ook TCP/IP ??
Alle Novell servers draaien op puur TCP/IP (allemaal 5.1)

----

Na het lezen van replies (dank! dank!) ga ik denk ik toch verder met NetSwitcher. Ik ga het de eigenaar van de Tablet PC een tijdje laten gebruikenn (proef van 30 dagen), en ik heb nu inderdaad de optie ingeschakeld om bij het afsluiten te kiezen voor een nieuw netwerk, wat e.e.a. al makkelijker maakt.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Pagina: 1