Een vriend van me heeft een Alcatel USB adsl modem (Speedtouch USB) aangesloten op een Windows XP machine. Nu is het probleem dat het modem na ongeveer een half uur ophangt als er geen IE-activiteit is. De optie 'idle time before hanging up' staat al op 'never', maar daar schijnt hij zich weinig van aan te trekken. Zoeken op technet of google heeft weinig opgeleverd. Iemand suggesties?
schakelt windowsXP de stroomtoevoer misschien uit naar het modem als het niet gebruikt wordt?
Je bent me voor...larsemenneke schreef op 21 May 2003 @ 18:43:
schakelt windowsXP de stroomtoevoer misschien uit naar het modem als het niet gebruikt wordt?
Waarschijnlijk is XP heel lief en aardig voor je Electriciteitsrekening
In je hardware lijstje kan je op je ADSL Speedtouch de eigenschappen veranderen. Daar kan je een tabje vinden voor energy beheer van dat ene ding
I've visited the Mothership @ Cupertino
Ik heb hetzelfde probleem, maar bij mijn Copperjet 800 USB modem kan ik het niet apart instellen. Is er dan nog een andere mogelijkheid?
Lees mijn tekst hierboven... het is iig het proberen waard om het eens uit te schakelen (die energy besparing dus).superjohn schreef op 21 May 2003 @ 19:06:
Ik heb hetzelfde probleem, maar bij mijn Copperjet 800 USB modem kan ik het niet apart instellen. Is er dan nog een andere mogelijkheid?
I've visited the Mothership @ Cupertino
ie heeft appart ook nog een instelling voor dailing.
daar kwam ik pas geleden met isdn achter
daar kwam ik pas geleden met isdn achter
Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?
Ok bedankt, ik zal kijken naar het bovenstaande...
Het suffe is dus dat Windows het uitschakelt als IE geen activiteit heeft... Maar bijvoorbeeld een telnet- of ftp-sessie (ftp vanaf cmd, niet vanuit explorer) wordt dus niet als activiteit gedetecteerd, en die sluit hij dus af.
Maar wie weet biedt dit uitkomst.
Het suffe is dus dat Windows het uitschakelt als IE geen activiteit heeft... Maar bijvoorbeeld een telnet- of ftp-sessie (ftp vanaf cmd, niet vanuit explorer) wordt dus niet als activiteit gedetecteerd, en die sluit hij dus af.
Maar wie weet biedt dit uitkomst.
staat in outlook misschien d eoptie aan verbreek verbinding na ophalen e-mail, stel dat ie dit om de 30 minuten doet
| Apple iMac 27" 2012 | Apple McBook Pro 13" 2010 | qnap ts-112 |
Pagina: 1