[Vietcong] niet opstarten na installatie

Pagina: 1
Acties:

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Woei m'n eerste Spielerij topic :P \o/

Probleemstelling
Het probleem wat ik heb, constateer ik na de installatie van het ons aller Vietcong. Heb netjes CD 1 en 2 geinstalleerd, en vervolgens wil ik de game starten, wat niet lukt. Krijg wel een zandlopertje in Windows.. maar na 10 seconde gebeurt er niets meer.

M'n DVD speler (waar de CD in zit) wordt wel aangesproken als 't ware, maar ook die is na een tijdje gewoon weer stil.

Wat heb ik geprobeerd?
Ehm Windows9x/2000 compatibility aan en uit gezet, wat niets hielp. De patch van Vietcong geinstalleerd, hielp ook niets. Op google gezocht naar een soortgelijke probleem omschrijving, helaas zonder resultaat.

Mijn system specs:
* P4 2.0 Ghz
* 512 Mb DDR PC2100 mem
* Hercules 3D Prophet 9000 Pro
* 16x Pioneer DVD / 12x20x32 Plextor
* IIyama VMP 450

En dit alles loopt op Windows XP met de laatste updates en verder is de hardware geen % -tje overclocked :+

Rest van de specs @ http://www.tweakers.net/gallery/sys/185

Hopelijk genoeg info voor een nuttig topic :)

edit:
Mede voor Switch: Alle drivers zijn de laatste drivers
;)

[ Voor 4% gewijzigd door Willem op 21-05-2003 17:46 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:35
In je Plextor deed ie het blijkbaar ook niet. Wat als je nou eens de cdrom mount met het programmatje Daemon Tools. Hiermee maak je dus een soort extra cdromdrive aan, maar dan van een stukje hardeschijf. Als de cd beschadigt is (daar zou ik ook even naar kijken), maar alles is wel goed gekopieerd, dan zou de cd het probleem niet meer kunnen zijn.

Kan je trouwens niet vanaf de cdrom zelf het spel starten?

The devil is in the details.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Inderdaad, in de Plextor doet 'ie het ook niet -wat ik vergeten was te vermelden, excuus- en het downloaden van die Daemon Tools wil niet lukken. De server van chip.de is niet helemaal jofel meer heb ik het idee...

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:35
Als het goed is doet deze link het wel: Daemon Tools
(Bij mij deed ie het :))

Even een uitlegje erbij:
• Je downloadt het programma Daemon Tools
• Je klikt op daemon333.exe
• Dan krijg je een Readme te zien, die hoef je niet perse te lezen, zo moeilijk is het niet, als je die Readme afsluit krijg je een vraag of je setup wil draaien, klik nu op ja.
• Je kan nu Daemon Tools op de gewenste hardeschijf installeren
• Vervolgens zie je in je traybar een rood icoontje waarin je een rondje met een bliksemschicht ziet, daar druk je op met de rechtermuisknop, vervolgens ga je naar de tab device 0, en vervolgens kan je Mount image doen
• Je hebt dus een image nodig van het spel die je wil gaan mounten. Dit kan je doen met bijvoorbeeld Nero Burning Rom.
• Als je een image hebt gemaakt (in de vorm van .cue, .iso of één van de andere) kan je vervolgens een paar stappen terug gaan en die image mounten

Als je nu het spel opstart zonder cdrom in je cd/dvd speler doet ie het gewoon wel, misschien werkt het opstarten van het spel ook zo.

[ Voor 85% gewijzigd door Hahn op 21-05-2003 19:51 ]

The devil is in the details.