Toon posts:

Chello weigert te installeren wegens MB-conflict

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een kennis van mij is verhuist, hierdoor moest UPC langskomen om een nieuw modem te plaatsen.
Nou heeft chello altijd als een trein gewerkt. Echter toen de installateur kwam, zag hij in het systeembeheer van win98 een uitroepteken staan bij "moederkaartbronnen".
(moederkaarbronnen staat er overigens 2x in, wanneer ik ze verwijder komen ze allebei net zo hard weer terug)
De netwerkkaart functioneerd mijns inziens correct, maar hij weigerde het modem te plaatsen vanwege dat conflict.

Hierop heb ik een paar vragen:

1.Hoe kan ik dit conflict verhelpen (het conflicteerd volgens apparaatbeheer met systeemkaartuitbreiding voor PenP bios)
2. Is dit idd een probleem voor installatie van een sjello modem.

Bart

• DJ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-08 10:53

DJ

Als de kaart goed werkt, dan moet het Chello Modem goed kunnen werken.

Je kunt ook aangeven bij de installatie van Chello, dat je het zelf doet. Staat in de voorwaarden. Als je kennis van zaken hebt, dan doe je dat gewoon. Je bent dan wel zelf verantwoordelijk voor de installatie, dus . . .

DJ

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest

Verwijderd

Topicstarter
Kennis van zaken heb ik wel ja.......zo moeilijk is die installatie niet.

Maar ja, wie ben ik als die gast zegt dat het "absoluut te moeilijk is voor mij"

Hij nam daarop gewoon de spullen weer mee en zei dat ie wel terug kwam als dat conflict opgelost is. En dat lukt natuurlijk nu weer niet...AAAAARGGGGHH

Bart

Verwijderd

Die installateur moet niet zeuren, want zo te horen uit jouw verhaal is er niets met de PC gebeurt. Hooguit dat de beste man een netwerkinstelling moet aanpassen...

Zoals eerder werd gezegd.. "Gewoon zelf doen" ! Daar sluit ik me volledig bij aan..

Probeer contact met UPC zo veel mogelijk te vermijden !!!!! ;)

SucceS

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 17:52
De reden waarom ze daar niet aan beginnen is dat zij er op worden aangesproken als er dan dingen opeens toch niet blijken te werken.

Gewoon zelf doen.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• Rav
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Rav

probeer eens de nieuwste drivers voor je mamaplank, of flash je bios eens

...

Verwijderd

raafje dat slaat ook als een lul op een drumstel ,

nee je moet gewoon allebei de kaarten ( staat toch dubbelgeïnstalleerd , deïnstalleren en dan opnieuw opstarten
dan vind ie de kaart weer en dan installeert alles zich vanzelf omdat windows je driver van je kaart dan nog heeft , dan kwello instellingen goed zetten en surfen maar 8-)
en als dat niet helpt dan windows reïnstallen :r ,hielp hier ook een keer

Verwijderd

Topicstarter
Darkman, dat helpt helaas ook niet.

Ik weet nie eens waar die "moederkaartbronnen" voor staan of waar ze vandaan komen.

Hoe dan ook, als ik ze weggooi en ik start opnieuw op vind ie ze allebei en installeerd ie ze weer allebei. En dus ook weer 1 met conflict.......??????

Bart

Verwijderd

euh gewoon windoos opnieuw installeren , is minder werk dan gewoon alles uitzoeken als ik dit zo hoor ...... waarschijnlijk is het een irq conflict vanuit windoos , je zou kunnen proberen om in je bios te kijken wat er staat bij pnp os installed : als het no is, maak er yes van en kijk wat er gebeurt , en vice/versa dat zou moeten lukken , lukt dit niet zet dan pnp os op yes en installeer windoos opnieuw :) als het dan niet werkt is er iets goed rot ( dan zou je kunnen proberen om de kaarten van pci slot te switchen ) suc6 , ik hoor het vast nog wel (8>

• TriLithium
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:54

TriLithium

7800Wp E/W + 7.5 kW Ecodan

ff tussendoor hoor, dus als bv je webcam op usb het niet doet omdat er geen goeie drivers voor zijn bv dan gat die vent de bende niet installen, naja zeg

Verwijderd

maar die eikel van chello had gewoon je modem kunnen installeren want dat heeft er NIKS mee te maken ..... en als je modem er eenmaal staat , ja dan hoef je er alleen nog maar voor te zorgen dat je comp goed geconfigged staat om verbinding te maken , dus echt een eikel en nu mag je weer 3 weken wachten zeker tot ie weer komt :( |:(

• Slayer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:47

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

wat voor een modem was het?
Een Com 21 of een Terayon, namelijk bij de laatste die wij nu hebben ging de instalatie eenvoudiger dan de com 21.
Daar hoef je geen netwerkinstellingen in tevullen ,bij de Com 21 wel.

Grt Ramon.

Black Sabbath - End of the Beginning
Elizabeth is lief :)
Firefox Browser
KINKpuntnl

• Deftronic
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-07 08:21
Kies voor de makkelijkste weg en dubbelklik erop zet een vinkje in het hokje uitschakelen in origenle hardware configuratie.En hup het uitroepteken verdwijnt.Als jij zegt dat alles goed werkt is dit de makkelijkste oplossing ;)

May the stability be with your system ......... and mine offcourse ;)

Verwijderd

Topicstarter
Nou, het conflict is nie opgelost, maar ik heb het maar uitgeschakeld.

En na een half uur bakkessen en 3 verschillende UPC nummers te hebben gedraaid, zal die sjello-knakker maandagmiddag met zijn Terayon voor de deur staan.
Dan mag ie zijn toelie inleveren en opzouten.
:r

Verwijderd

Op vrijdag 24 november 2000 12:39 schreef LiquidSoul het volgende:
Maar ja, wie ben ik als die gast zegt dat het "absoluut te moeilijk is voor mij"
Ik wil niet cinisch overkomen, maar volgens mij is de gemiddelde computergebruiker slimmer dan een chello installateur >:)

volgens mij was ie bang voor je windows, omdat ie alleen een stappenplan voor win95 bij zich had

ik heb ook alles zelf aangesloten, en dat was geen enkel probleem...
(ik zie hem zonder root password ook geen dingen installeren eigenlijk :P )

Verwijderd

<offtopic>
wat voor modem was het?
Dat maakt nix uit voor de netwerkkaart installatie en een 3 nummers invullen is ook weer niet zoveel meer werk dan dhcp aanvinken. </offtopic><min of meer ontopic>gewoon zelf doen, bij chello lopen veel mensen rond met kennis niveau gelijk aan een gemiddelde informatica leraar in de eerste :)</min of meer ontopic>

Verwijderd

Iemand had het straks over Windows opnieuw installeren. Stel dat ik dat doe, maar ik heb geen drivers meer van mijn netwerkkaarten (geen 3com), hoe krijg ik die dan daarna weer aan de praat, of gaat dat gewoon in een keer goed?

Verwijderd

bij een maat van mij miste er na de instalatie een paar vxd tjes dus toen zouden ze later wel ff een andere monteur langstuuren, week later, hebben het hele systeem opnieuw geformateerd, idiots!

• ETM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

ETM

E=TM²

Op maandag 27 november 2000 21:48 schreef cyberkiller het volgende:
bij een maat van mij miste er na de instalatie een paar vxd tjes dus toen zouden ze later wel ff een andere monteur langstuuren, week later, hebben het hele systeem opnieuw geformateerd, idiots!
die vxd'tjes zijn je aanmeld scherm ,je netwerk icoon op je desktop en nog iets?
moet je gewoon ff de kaart uninstallen (is hoogstwaarschijnlijk niet volledig geinstalleerd,geen win 98 cd ofzo.Daarna gewoon installeren en dan moet het werken

G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2

Verwijderd

instaleer je shit dan ook fatsoenlijk duh wat ben je nou voor een tweaker
Pagina: 1