Toon posts:

Digitale bescherming tegen branden

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik kreeg van m'n ma een cd van ilse de lange in m'n handen gedruk met de opdracht die te branden. dus ik braaf luisteren :), ik steek die cd in m'n dvd speler, en windows XP begin helemaal te flippen, alles loopt vast, ik krijg een blauw scherm met een systeemfout en hij sluit af.

nu staat er op die cd dat er digitale bescherming tegen branden op zit.

ik kom het zelf voor het eerst zo'n bescherming tegen, iemand al meer ervaring dermee? zo ja, wat houd dat in? en wat hoe kan ik als nog zulke cd's fikken?

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik dacht dit die beveiliging was die je kon opheffen met 'de-viltstift'-methode. Kan iemand dat bevestigen ?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
dual-zip schreef op 21 May 2003 @ 16:28:
Ik dacht dit die beveiliging was die je kon opheffen met 'de-viltstift'-methode. Kan iemand dat bevestigen ?
Dat dacht ik ook, even kijken...

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Verwijderd

Met de nieuwe CD van Ilse de Lange lukte het niet om met mijn desktop PC er MP3'tjes van te maken (heb namelijk een iPod). Toen geprobeerd in mijn laptop en met veel rare geluiden uit de combodrive (net alsof de kop continu aan het zoeken is...) is het uiteindelijk wel gelukt. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2003 16:33 ]

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:14
Verwijderd schreef op 21 May 2003 @ 16:26:

ik kom het zelf voor het eerst zo'n bescherming tegen, iemand al meer ervaring dermee? zo ja, wat houd dat in? en wat hoe kan ik als nog zulke cd's fikken?
Normale audio-CD hoort volgens de standaard een "single-session" CD te zijn. Meeste audio CD spelers lezen ook alleen de "1e"-sessie...

Deze CDs zijn vaak multi-sessie, waarbij in de 2e en opvolgende sessies allemaal illegale TOC zijn opgenomen, waardoor vrijwel elke multi-sessie speler gaat flippen.

Het is overigens dus geen CD, omdat ie aan geen enkele standaard voldoet. Het is dus een plastic disc met de omvang van een normale CD en met de track indeling van een normale CD, maar het is GEEN CD. (er staat ook geen "CD audio" logo op, want het IS geen audio CD)
Terugbrengen en geld terug vragen, vervolgens NOOIT meer de "NIET"-CDs kopen.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Topicstarter
ja ok, maar wat doe hoe kan ik um nu copieren? niet?

ps is deze bescherming tegen branden er al lang dan?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:02

Outerspace

Admin General Chat
Criminele praktijken.

Niet alleen het plannen van criminele zaken, ook het praten/patsen over kleine criminaliteit is ongewenst en hoort niet op het forum thuis.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Licentie of copyright schendingen.

Hoe je aan je software, muziek, foto's, films, Canal+ uitzendingen en dergelijke zaken komt moet je zelf weten, we willen echter niet dat je Gathering of Tweakers.net hier op welke manier dan ook in betrekt. Buiten dat het ons problemen gaat opleveren bij de diverse controlerende instanties willen we niet dat GoT uitgroeit tot een uitwisselboard voor van alles en nogwat. Het volgende willen wij dan ook niet op Gathering of Tweakers zien.

Warez, Cracks NO-CD Pathes en dergelijke.
MP3's/DivXjes en dergelijke met copyrighted inhoud.
CD-covers.
Fotorapportages.
(Ster) reclames.
GSM-Flashers.
Hulp bij bovenstaande zaken hoef je eveneens niet te verwachten.
Ongewenste zaken die hier niet genoemd worden zijn te allen tijden ter beoordeling van de crew, en die beoordeling is bindend.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Oei dit mag je zo te zien niet plaatsen. De beveiling zit er niets voor niets op. :(

en ja, de beveiliging bestaat al even. Als het goed is, heeft een cd van Herman Brood dat ook.

[ Voor 18% gewijzigd door Outerspace op 22-05-2003 09:26 ]

Wauw, een sig!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:28

Zoefff

❤ 

Dat was inderdaad de viltstiftmethode volgens mij: nieuws: Audio-CD beveiliging unlocken met viltstift
Audio-CD beveiliging unlocken met viltstift
Door Arthur Scheffer - woensdag 15 mei 2002 - 13:41 - Bron: CHIP Online

Na het unlocken van processors met een potlood is het nu mogelijk een viltstift of Post-it briefje te gebruiken om een CD-beveiliging te omzeilen, zo meldt de Duitse website CHIP Online. In dit geval gaat het om de omstreden CD-beveiliging die Sony heeft toegepast op onder andere het nieuwste album van Celine Dion. De kopieerbeveiliging werkt door achter de audiotracks op de CD een datatrack met corrupte data te zetten. Een Audio-CD-speler negeert deze track en begint gewoon met afspelen, maar een CD-ROM-speler scant eerst de hele CD, komt de corrupte data tegen en zal weigeren de CD af te spelen. De oplossing van de Duitse mannen is even eenvoudig als effectief: de datatrack is eenvoudig te scheiden van het audiogedeelte door een duidelijke ring in de CD. Wanneer deze wordt afgeplakt met een sticker of, liever, doorgestreept met een viltstift is de CD gekraakt en klaar om afgespeeld te worden in computers:

Weg mit dem Kopierschutz: Mit einem Folienstift decken Sie die Trennlinie und Teile des äußeren Tracks ab, ohne die letzte Audio-Spur zu berühren.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i.dsp/1021462283.jpg
Probeer het eerst met een (ondoorzichtbaar) plakbandje zou ik zeggen. En dan voor de zekerheid aan beide kanten van je cd (links en rechts, niet boven en onder) een plakbandje, zodat ie nog enigzins in balans blijft...

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 May 2003 @ 09:18:
ja ok, maar wat doe hoe kan ik um nu copieren? niet?

ps is deze bescherming tegen branden er al lang dan?
Niet.

1. zoekvraag.
2. je wordt verplicht door hun om de cd nog eens te kopen ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2003 09:41 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.