[Logitech MX700] Kleur LED

Pagina: 1
Acties:

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-06 21:43

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Oké, dit klinkt misschien dom, maar welke kleur LED heeft de Logitech MX700?

In geen enkele review wordt het vermeld, op GoT vind ik het ook niet. De blauw-transparante achterkant van de muis doet vermoeden dat het een blauwe LED is, maar kan iemand het bevestigen?

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

Rood.

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Dan vervang ik 'm zelf wel door een blauwe, bedankt voor het korte maar krachtige antwoord.

Verwijderd

Jupiler schreef op 21 May 2003 @ 16:18:
Dan vervang ik 'm zelf wel door een blauwe, bedankt voor het korte maar krachtige antwoord.
Heheh Dat kan niet!

Dat is een sensor, geen doodnormale led!

(of wel :?)

Ik bedoel natuurlijk sensor :| dan klopt hetnog niet maar oke :P

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2003 21:31 ]

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06-2025

DoD Cerberus

blabla!

das geen zender hoor, t is t ledje van de optische muis

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Een zender, wat zou ie dan wel moeten uitzenden? :P

Is inderdaad gewoon een LED'je, de sensor kan niet in het donker werken.

• Xymie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-07 08:21

Xymie

Breda the place to be

Met rood werkt het alleen iets beter, maar met de enorme doorvoeren die de mx700 heeft zou dat niet uit mogen maken.

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Heb je daar een verklaring voor? Aan de lichtintensiteit kan het alvast niet liggen, m'n blauwe LED's geven zo'n 6000 cd/m² af.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Volgens mij heeft het wel te maken aan de lichtintensiteit. Als je blauwe LED niet evenveel licht afgeeft krijg je het gevolg dat de muis wat minder presteerd, de sensor kan dan namelijk dingen niet zo exact meten/uitrekenen.

Er zitten lichtsensors in die optical muisjes welke via het profiel van de ondergrond de beweging bepalen / berekenen, het lijkt me dan dus logisch dat als deze minder goed belicht wordt de muis ook minder gaat presteren. De kleur heeft daar volgens mij weinig/geen invloed op.

[ Voor 6% gewijzigd door Laurent op 21-05-2003 17:09 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:19
In geen enkele review wordt het vermeld, op GoT vind ik het ook niet. De blauw-transparante achterkant van de muis doet vermoeden dat het een blauwe LED is, maar kan iemand het bevestigen?
Ik denk niet dat dat ledje die je achterop ziet branden de LED voor je sensor is hoor ;) Logitech doet wel vaker voor de sier LEDjes achterin, dat zijn wel blauwe ledjes.

En zolang je blauwe LED genoeg lichtintensiteit heeft en je geen blauwe muismat gebruikt, waardoor ie kan gaan flippen, zal het allemaal wel schikken qua verminderde werking :)

The devil is in the details.

Verwijderd

MaRc0 schreef op 21 May 2003 @ 17:13:
[...]
Ik denk niet dat dat ledje die je achterop ziet branden de LED voor je sensor is hoor ;) Logitech doet wel vaker voor de sier LEDjes achterin, dat zijn wel blauwe ledjes.

En zolang je blauwe LED genoeg lichtintensiteit heeft en je geen blauwe muismat gebruikt, waardoor ie kan gaan flippen, zal het allemaal wel schikken qua verminderde werking :)
nee sorry foutje ik bedoelde het wat anders, want ik heb me eigen ff eens goed bekeken en toen zag ik een ledje en een sensor :P ik haalde ff wat door elkaar
Pagina: 1