.htaccess werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb een tutorial htaccess gevolgd en heb nu 2 bestanden in de volgende map /var/www/html/test:

.htacces
code:
1
2
3
4
5
6
AuthUserFile /var/www/html/test/.htpasswd
AuthGroupFile /dev/null
AuthName login
AuthType Basic

require user test

.htpasswd
code:
1
test:K6.i1LxKrMbAI

Hij geeft wel het inlog schermpje, maar wanneer ik inlog met test:test kom ik er niet in :( Heb ik misschien nog wat fout gedaan?? Ik heb het ook al met andere naam/pass combo's geprobeerd maar het wil niet werken....

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 08:26

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Apache configureren heeft niets met P&W te maken

P&W FAQ - Installatie c.q. SA vragen

PW -> SA

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04:29

Gerco

Professional Newbie

Misschien is het gecrypte password niet wat verwacht word. Hoe heb je dat pw gecrypt en hoe verwacht het host systeem dat het wachtwoord gecrypt is?

Als je je password op Windows gecrypt hebt en je gebruikt het op linux is dat waarschijnlijk je antwoord.

[ Voor 29% gewijzigd door Gerco op 21-05-2003 16:14 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• Y0ur1
  • Niet online
Ik heb gewoon 'htpasswd .htpasswd test' gedaan en dan als password 2 keer test

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Dat lijkt verdacht veel op de goede manier, Ik neem aan dat je ook zeker weet dat je .htpasswd bestand in /var/www/html/test staat, het leesbaar is voor de webserver en je AllowOverride goed staat (moet haast wel, anders kreeg je die dialoog niet)

Probeer er anders nog eens een Satisfy Any boven te zetten ofzo, of maar er een IP check van om te zien of het je .htpasswd is of je .htaccess.

[ Voor 23% gewijzigd door Gerco op 21-05-2003 16:17 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• Y0ur1
  • Niet online
AllowOverride staat op 'All' en check me files:
code:
1
2
3
[root@Server test]# ls -a
.  ..  .htaccess  .htpasswd  index.php
[root@Server test]#

zou toch goed moeten zijn :?

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Staat er in je error_log niets belangrijks toevallig (/var/log/apache/error_log op Debian)

Het enige verschil met mijn eigen .htaccess files is dat ik de AuthName tussen "" gezet heb en dat de encryptie van de passwords er anders uitziet, maar dat is systeem afhankelijk.
[gdries@vulcanus gdries]$ cat .htpasswd
test:u1DB6QQa3y21Y

[ Voor 75% gewijzigd door Gerco op 21-05-2003 16:24 ]

• Y0ur1
  • Niet online
Gerco schreef op 21 May 2003 @ 16:19:
Staat er in je error_log niets belangrijks toevallig (/var/log/apache/error_log op Debian)

Het enige verschil met mijn eigen .htaccess files is dat ik de AuthName tussen "" gezet heb en dat de encryptie van de passwords er anders uitziet, maar dat is systeem afhankelijk.

[...]
nu je het zegt, in de error log van apache staat
code:
1
2
[Wed May 21 16:23:10 2003] [error] [client 10.0.0.3] (13)Permission denied: Could not open password file: /var/www/html/test/.htpasswd
[Wed May 21 16:23:10 2003] [error] [client 10.0.0.3] user test not found: /test

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Dan zou het weleens kunnen dat de rechten op .htpasswd niet goed staan :)

Maak er eens 755 van, dat zou moeten helpen.

• Y0ur1
  • Niet online
Gerco schreef op 21 May 2003 @ 16:24:
Dan zou het weleens kunnen dat de rechten op .htpasswd niet goed staan :)

Maak er eens 755 van, dat zou moeten helpen.
Woei hij werkt! tnx, maar hoe zou het nou komen dat dat niet goed stond?

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Als je zelf geen chmod gedaan hebt, denk ik dat je umask op xx6 staat of iets dergelijks.

• Y0ur1
  • Niet online
Gerco schreef op 21 May 2003 @ 16:53:
Als je zelf geen chmod gedaan hebt, denk ik dat je umask op xx6 staat of iets dergelijks.
:?
ik heb nu chmod gedaan en daardoor werkte het...
Pagina: 1