Toon posts:

Scannen op HP PCS 2210 all-in-1 een ramp! (denk ook op 2110)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij het scannen kan je je toekomstige scan zelf geen naam geven. Dit krijgt automatisch de naam scan.jpg of scan0001.jpg, etc., heel erg naar dus. Wat er na het scannen gebeurt is nog erger. Er wordt automatisch een supertrage tool van HP opgestart waarin de scan (en de eerdere scans) als thumbnails te zien zijn. Dit is gewoon een "veredelde" explorer maar werkt zoooooooo traag en ook hierbij kan je niet eens renamen.

Ik wil gewoon voor het scannen mijn bestand zelf een naam geven, en daarna klaar zijn. Geen omslachtig HP programma. Ik ga daarna zelf wel naar my documents/my pictures...

Heeft iemand hiervoor een oplossing? Scannen zonder de HP software te gebruiken met Windows XP zelf lukt me niet, ik zie wel de scanner staan bij "scanner en cameras", maar dan kan ik alleen de properties opvragen.

• Giblet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-08 19:20

Giblet

Dingen

en wat heb je zelf allemaal al geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat staat hierboven, hier nog een keertje dan:

In het HP programma alle opties checken, maar daarin kan je zelf niets veranderen of uitzetten waardoor je je bestand zelf een naam kunt geven.

Wat betreft Windows XP, ik zocht naar een scanner wizard, maar via Win XP help of de optie in control panel > cameras and scanners krijg ik deze ook niet te pakken, als ie al bestaat.

Weet iemand of het met Windows XP uberhaupt mogelijk is om te scannen zonder een programma van derden te hoeven gebruiken? Zo ja, waar zit het dan?

• bobsnl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06 09:56
Ik gebruik hier zelf HP Precision Scan Pro (bij een losse scanner) en die is echt geweldig ... Ik moet zeggen dat ik zelf nog nooit klachten heb gehoord over de software bij de HP PSC's, maar zelf ook nog nooit gebruikt.... Ik weet niet of het werkt, maar probeer anders eens gewoon één van de Precision Scan series van HP.

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ik heb zelf de voorloper van jouw psc, namelijk de 950. Die software die jij beschrijft heb ik ook, maar hier is het niet zo traag, maar wel onhandig. Ik scan helemaal niet zo veel, maar kun je niet gewoon vanuit bijvoorbeeld ACDSee scannen?

• Mirre
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-07 02:14
Ik heb vrijdag een HP PSC 2110 gekocht.
Die naam van de scan kan je idd niet veranderen. Pas later. Maar van traagheid merk ik niks. Gaat allemaal als een speer met die HP stuff. Als je je daaraan ergert dan kan je ook die HP-proggies uninstallen en met een ander programma scannen. Het scannen in PaintShop pro versie gaat bijvoorbeeld zonder tussenkomst van dat HP tooltje.

Als de server down is, dan volijken we 'm weer op !!

Verwijderd

Topicstarter
Okay mooi. Het gaat hier alleen langzaam omdat er in de destination directory al meer dan honderd scans staan. Met een paar foto's is de snelheid inderdaad geen probleem, maar met veel thumbs legt de HP tool het ongeveer met een factor 100 af tegen de standaard winxp explorer :)

Ik heb net ACDSee 5 gedownload en geinstalleerd en dat ga ik maar eens uitproberen, anders misschien via PhotoShop of PaintShop Pro.

Bobsnl, ik heb geprobeerd jouw software te zoeken op hp.nl, welke scanner heb je precies? <edit> ehh... eerst even iets anders proberen, PrecisionScan Pro software van de 5400c/5470c/5490c serie is 68MB</edit>

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2003 02:54 ]

• bobsnl
  • Laatst online: 26-06 09:56
Verwijderd schreef op 01 June 2003 @ 02:37:
Bobsnl, ik heb geprobeerd jouw software te zoeken op hp.nl, welke scanner heb je precies? <edit> ehh... eerst even iets anders proberen, PrecisionScan Pro software van de 5400c/5470c/5490c serie is 68MB</edit>
Ik heb de 4470C, maar die valt in dezelfde lijn als die je hier boven noemt. Als je kabel of ADSL hebt, zou ik het gewoon eens downloaden en proberen.

[ Voor 3% gewijzigd door bobsnl op 01-06-2003 23:40 ]

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

Verwijderd

Ik heb zelf de PSC 750 en kan gewoon vanuit winxp scannen zonder de zooi van HP te installeren. Het werkt bij mij gewoon vanuit het configuratiescherm (scanners en camera's). Misschien helpt het als je de software de-installeerd en windows xp de boel laat installeren.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik zal de boel eens de-installeren.

Ik scan nu vanuit Photoshop, maar dan gaat het eigenlijk nog steeds langs de HP Photo & Imaging software en die suckt echt major. Ongelofelijk dat je je scan van te voren geen naam kan geven en dat die klunzige HP tool die daarna automatisch opstart niet uit te zetten is.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2003 18:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb alles gedeinstalleerd, ik zie nu bij control panel > scanners en camera's > mijn scanner staan, maar hoe scan ik dan nu? ik kan daar zoals gezegd alleen de properties van de scanner zien en een test doen (die gaat goed) maar hoe/waarmee kan ik nu scannen? via photoshop gaat nu niet meer, met paint zie ik ook niets...

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Kun je niet 'scan to' doen op je scanner? ik heb op de zaak een d145 officejet, en daar zit dus een 'scan to' knop op. je kunt ook instellen dat de 'scan' knop standaard iets anders opent dan die hp zut. werkt prima met psp 7.
Pagina: 1