Toon posts:

Desktop Manager van nView werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Als ik via Display->Settings->Advanced->nView->GeForce4 420 Go->Desktop Utilities "Enable Desktop manager" aanvink, wordt de knop ernaast "Desktop Manager Configuration" geenabled. Als ik erop klik gebeurt er niets.
Verlaat ik het venster en keer ik later weer terug dan is "Enable Desktop manager" weer uitgevinkt en de button gedisabled, hoewel ik meerdere keren op Apply en Ok heb geklikt.
Ik wil de desktop manager gebruiken om mijn twinview opstelling te configureren, zodat vensters niet in het midden openen (ene helft op ene en andere helft op andere monitor) en zodat vensters niet over 2 monitoren maximaliseren.

Ik hab al in de GOT-search en op Google gezocht. Hierdoor vond ik Ultramon maar deze detecteerd maar 1 monitor, en venster instellingen werken niet.

Wie weet hoe ik de nView desktop manager kan aanzetten en of het uberhaupt kan. Of hoe ik de vensters anders naar mijn wensen in kan stellen.

Systeem gegevens:
Toshiba Sattelite Pro 6100
Windows 2000 + SP 3
Geforce 4 420 Go
1e monitor is laptop scherm @ 1600x1200
2e monitor is Compaq V90 19" @1600x1200
Detonator 44.03 (nieuwste van de nVidia site

• JokerLash
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 22:36
Dat kan ook gewoon bij "Beeldscherm eigenschappen" --> tabblad "Instellingen".
Als Windows je 2 monitoren detecteert kan je hier ook je instellingen maken.
Let op schakel wel de nView opties uit.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik bij Settings kijk staat er:

Display:
(Multiple Monitors) on NVIDIA GeForce4 420 Go (Toshiba)

Dit staat er met nView aan en uit. Er is niets in te stellen behalve resolutie en kleuren.

• JokerLash
  • Laatst online: 15-08 22:36
Er staat bij mij een afbeelding met hierin 2 vierkanten (die de monitors moeten voorstellen) met hierin nummers (1 en 2).
Zie je maar een vierkant staan dan wordt je 2e monitor niet herkent.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie geen vierkanten alleen een afbeelding van een beeldscherm met hierop een desktop. Geen cijfers erop.

Verwijderd

Topicstarter
Heeft niemand een oplossing?

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:07

Pubbert

random gestoord

Probeer eerst even een driver reinstall, want volgens mij klopt er iets niet met je driver :)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• DeverauX
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Ik zie geen vierkanten alleen een afbeelding van een beeldscherm met hierop een desktop. Geen cijfers erop.
Zoals JokerLash al zei dan wordt je 2e monitor dus niet herkent.
Er is ook geen mogelijkheid de optie "Het windows bureablad uitbreiden naar deze monitor" te selecteren?
Anders zou ik eerst eens proberen je drivers gewoon opnieuw te installeren...

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de drivers opnieuw geinstalleerd dit lost het probleem niet op.

Ik heb de oplossing gevonden:
In de map waar de drivers uitgepakt worden staat de desktopmanager als applicatie.
Daar kan ik hem opstarten en instellen. Het werkt nu dus.
Bedankt voor jullie suggesties.

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:07

Pubbert

random gestoord

Owke, hehe, Ik moet toch voortaan ff wat meer research in nvidia drivers doen als het zo simpel op te lossen was >:)

[ Voor 24% gewijzigd door Pubbert op 23-05-2003 14:15 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Pagina: 1