Toon posts:

USB2 kaart. mist .cat bestand?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een pci kaartje met 4 USB2 poorten in een pc gebouwd, maar tijdens de installatie zoekt hij het usb2via.cat bestand.
Maar ik kan dit nergens vinden.
Als ik de installatie dan afmaak, wekren de poorten niet.

Iemand misschien een ideetje?

• JokerLash
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-03 12:22
Van welke leverancier is je kaartje?
Kijk anders eens op de site van je leverancier en probeer hier drivers te downloaden.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

Drivertje van de website van de maker downloaden....

There is no place like ::1

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Welk OS?

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Verwijderd

Topicstarter
ik draai win 98 se en heb de drivers ook al van de website van de fabrikant gedownloaded.
(was idd wel handig als ik dat ff vermeld had)

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Via drivers..downloaden?

Het lijkt alsof het vraagt om drivers voor de Via moederbord en Via staat erom bekend dat hun moederborden drivers nodig hebben.

Effe kijken welk moederbord je hebt ( moet wel een via zijn..vrees ik ) en even de goede drivers op deze website vinden http://www.viavpsd.com/download/index.jsp

Mmm, check dit even uit drivers voor alle moederborden die ze maken

http://www.viaarena.com/?PageID=2

[ Voor 15% gewijzigd door swampy op 21-05-2003 16:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net de allernieuwste drivers geinstalleerd, maar ook dit mocht niet helpen....helaas

• vliegjong
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-08-2017

vliegjong

Bump!

is het zo een via pc kaartje met daarop 4 usb 2.0 poorten?

Ik ben een Nerd, jij ook? Dan zijn er namelijk 10 toffe mensen :)

Verwijderd

Voor zover ik weet moet je een patch van MS downloaden omdat USB 2.0 anders niet werkt. Een bezoekje aan de windows update pagina zou je wel eens verder kunnen helpen.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

swampy schreef op 21 May 2003 @ 15:59:
Het lijkt alsof het vraagt om drivers voor de Via moederbord en Via staat erom bekend dat hun moederborden drivers nodig hebben.
:+

zullen we er maar van maken dat elk moederbord/of uberhaupt apparaatuur op een PC drivers nodig heeft? De VIA drivers zaten alleen niet in windows, nu wel. Voor m'n KT133 installeerde ik met XP nooit drivers en geen problemen. 8)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Verwijderd schreef op 21 May 2003 @ 16:20:
Voor zover ik weet moet je een patch van MS downloaden omdat USB 2.0 anders niet werkt. Een bezoekje aan de windows update pagina zou je wel eens verder kunnen helpen.
Dat zou heel goed kunnen kloppen ja... Dat was onder windows XP iig wel zo... Daar moest je of een hotfix downloaden, of SP1 installeren (waar dit hotfix inzit)

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Yep, maar hij gebruikt Win 98 SE en daar zitten de Via drivers waarschijnlijk nog niet ingebouwd he!

Het blijft wel gezeik met drivers, mijn SIS moederbord had problemen met de 8x agp drivers...sigh...ah well. Maar als ze eenmaal werken dat is alles goed!

En inderdaad je moet ook een microsoft patch downloaden voor de USB 2 ondersteuning. USB 1 alleen al werkt standaard niet zo lekker onder Win98 SE.

Mmm, dit is een niet zo eenvoudig geval...

Verwijderd

Topicstarter
het gaat idd om een via pc kaartje met daarop 4 usb 2.0 poorten.
Het merk is Sweex.

Ik zal nog eens zoeken op de microsoft site.
(mijn technisch engels is niet zo goed...maar moet wel lukken)

• itsalex
  • Niet online
Ik ken het probleem. Gewoon negeren en dat kaartje deed het bij mij. Maar je kan ook via Driverguide.com even kijken en zoeken naar het chipset VIA en USB, dan vind je wel het totale pakket, want er zijn meer met dit probleem.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Verwijderd

ben ik het nou of ondersteunde win98 nou gewoon GEEN usb2.0?

• itsalex
  • Niet online
Windows 98 ondersteunt het officieel niet maar volgens mij doet die het toch want mijn externe 2,5 inch schijf wordt als USB2.0 apparaat gevonden en bij mijn Windows XP zegt die dat ook maar crasht die meteen.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Pagina: 1