-knip-
[ Voor 104% gewijzigd door Afwezig op 21-05-2003 22:00 ]
[ Voor 104% gewijzigd door Afwezig op 21-05-2003 22:00 ]
Verwijderd
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2003 15:45 ]
[ Voor 46% gewijzigd door Juup op 21-05-2003 15:49 ]
Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.
.
[ Voor 99% gewijzigd door Afwezig op 21-05-2003 22:00 ]
[ Voor 32% gewijzigd door ThaDaNo op 21-05-2003 15:59 ]
[ Voor 100% gewijzigd door Afwezig op 21-05-2003 22:00 ]
Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.
Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored
Verwijderd
Lijkt me niet nodig. Kijk eens naar Tweakers.net. Die hebben een veel grotere database, en ook meer query's volgens mij.Eskimootje schreef op 21 mei 2003 @ 16:01:
Misschien is het verstandig om te gaan kijken naar een andere DB, eentje die zelf die scripts kan runnen etc. MySQl lijkt me ietwat te klein voor zo'n site.
[ Voor 100% gewijzigd door Afwezig op 21-05-2003 21:59 ]
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Database type (dus geen mysql meer?) of een ander ontwerp van de database?Mr. Liu schreef op 21 mei 2003 @ 16:43:
* Afwezig zou eerst eens kijken naar een andere database, dat zet waarschijnlijk meer zoden aan de dijk, zeker als die andere database wel subqueries aankan.
Hehe, dat valt dus op voorhand uit buiten het budgetscsi schijven vallen momemteel in prijs heel erg mee wat je erg veel geld gaat kosten is de RAID5 controller kaart en de machine waar die kaart in gaat passen. array 5500 controller van compaq kost bijvoorbeeld al zo'n 2000euro.
Database type/engine.Afwezig schreef op 21 mei 2003 @ 16:50:
[...]
Database type (dus geen mysql meer?) of een ander ontwerp van de database?
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
Wat zou jij dan voorstellen? (Aangezien ik van plan ben toch het hele zooitje opnieuw te maken kan ik het maar beter nu wetenMr. Liu schreef op 21 May 2003 @ 16:54:
[...]
Database type/engine.
Een ander ontwerp kan waarschijnlijk ook geen kwaad, maar als ik zo lees over de problemen met (het gebrek aan) subqueries, dan lijkt me dat een probleem van later zorg.
Keus genoeg en ik weet er verder niet zoveel vanaf.Afwezig schreef op 21 mei 2003 @ 16:58:
[...]
Wat zou jij dan voorstellen? (Aangezien ik van plan ben toch het hele zooitje opnieuw te maken kan ik het maar beter nu weten)
Tweakers.net draait op een dual Athlon MP 1600+ dbserver en die krijgt overdag 450 queries per sec voor z'n kiezen dus op zich moet je met een goedkope Athlon XP 2400+ oid een heel eind kunnen komen. Stop er zoveel mogelijk geheugen bij, twee 36GB WD Raptor 10K schijven in RAID 1 en je komt al een heel eind. Voor 2000 euro moet dat zeker kunnen.Maar MySQL vraagt dus niet echt bijzonder veel processor snelheid?
Verwijderd
Wat voor een rdbms heb je dan precies draaien en in wat voor een configuratie (klinkt met de hardware alsof je een cluster/ha opstelling hebt draaien)...raymonvdm schreef op 21 May 2003 @ 19:49:
Wij hebben pas 4 compaqs dl380`s gekregen waarvan er 2 een database gaan hoog houden. Die op een msa 1000 san staat.
Denk alleen dat die dingen iets duurder zijn.
Maar kijk eens ff op tweakers rond staat ergens namelijk wat voor beesten hun database servers zijn. En dat valt ook wel mee geloof ik.
Dacht iets van dual intel 2 Ghz met 2 GB mem.
Dit topic is gesloten.
![]()