Toon posts:

[W2K prof] help! kan me niet meer aanmelden!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wou de gebruikers-instellingen veranderen in wk2 zodat ik niet steeds mezelf moet aanmelden bij het opstarten van windows en dus vinkte ik dat "automatisch aanmelden" hokje aan.

Als ie nu windows opstart vraagt ie dus nog steeds om een aanmelding maar nu kan ik er met geen enkele account meer op !! Dan zegt ie steeds van "neem contact op met de systeembeheerdet etc." !

Heb dit al ooit eerder gehad (ik leer niet snel van mn fouten) maar toen kon ik er nog wel bij als ik m'n username intypte , nu niet meer !

iemand enig idee plz??

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2003 15:23 ]

• GZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05-2025

GZ

!!

En als je als Administrator inlogt?

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Verwijderd

Of in Safe Mode?

Verwijderd

Topicstarter
even ter verduidelijking:

Als ie opstart dan probeert ie nu eerst vanzelf aan te melden met "Gast" account.
Dan krijg ik het bericht: "Uw account is uitgeschakeld. Neem contact op met de systeembeheerder."

Als ik vervolgens probeer aan te melden met de gebruikelijke account (was voorheen dus ook administrator account) dan krijg ik het bericht: "Het systeem kan u niet aanmelden. Controleer de gebruikersnaam ...etc.).

Heb met en zonder hoofdletters geprobeerd maar helemaal niks werkt. En dit alles alleen omdat ik dat automatisch aanmelden vakje selecteerde en hem toen opnieuw opstarte. Dat moet toch kunnen lijkt me??!! :(

Ik snap er helemaal NIX meer van !

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Log eens in met "Administrator" Kom je er dan wel in?

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:35

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Probeer dit eens:
Haal van sysinternals NTFSforDOS af, maak daarmee een bootflop, boot daarmee, krijg je toegang tot je NTFS-partities. Dan SAM-file renamen en dan nog es proberen

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Heb je niet per ongeluk "Allow local logon" uigezet voor de administrators..?? Da's niet zo mooi natuurlijk!

Probeer the solution van the_eagle even.

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Topicstarter
Ook schreef op 21 May 2003 @ 15:38:
Heb je niet per ongeluk "Allow local logon" uigezet voor de administrators..?? Da's niet zo mooi natuurlijk!

Probeer the solution van the_eagle even.
Nee ik heb buiten het aanvinken van dat 'automatisch aanmelde' hokje NIKS veranderd dat weet ik 100% zeker. Ik heb best wel verstand van windows maar dit vindt ik gewoon heel erg vaag en heb ik nog nooit meegemaakt.

Ik zal nu even de hierbovenstaande opties gaan proberen.

bedankt voor de reacties zover.

Verwijderd

Topicstarter
* Met "Administrator" kan ik ook niet inloggen.
* Dat wat jij zei The-Eagle begrijp ik niet helemaal kun je dat wat uitgebreider uitleggen
mischien?

• DiGyPh0
  • Laatst online: 17:25
Met deze tool kan je de SAM van een Win32 machine bekijken en eventueel de wachtwoorden resetten en users enabelen.

Gebruiken op eigen risico

http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/

π-♭

Verwijderd

Topicstarter
DiGyPh0 schreef op 21 mei 2003 @ 16:09:
Met deze tool kan je de SAM van een Win32 machine bekijken en eventueel de wachtwoorden resetten en users enabelen.

Dat zie ik toch meer als een last resort oplossing (al ben ik daar bijna aangekomen). Heeft er niemand nog andere suggesties?

Ik kon het ook niet in de search vinden maar ik zal toch zeker niet de enige zijn die ooit dat automatisch aanloggen hokje heeft aangevinkt en toen met dit probleem kwam?

Ik ben best wel pissed off momenteel want dit is gewoon een belachelijke situatie, als het niet meer te fixen is dan gaat microsoft hier meer van horen. (niet dat ze dat iets kan schelen waarschijnlijk, maar toch...) :(

• DiGyPh0
  • Laatst online: 17:25
Je kan misschien ook Q307545 (How to recover from a corrupted registry) van Microsoft Technet opzoeken.

Hierin wordt uitgelegd hoe je een registry van voor de wijzigingen terugzet.

π-♭

Verwijderd

Topicstarter
DiGyPh0 schreef op 21 mei 2003 @ 16:09:

thnx, Problem solved !

Met het renamen van de sam file kon ik inloggen met het administrator account.
Ik heb nl. geen ntfs. Toen ik het hokje met ' automatisch inloggen' uitvinkte' was de gast account geselecteerd. En die gast account was ge-disabled, dus vandaar dat ik met geen enkele login meer erop kon daarna....

Dus voor de mensen die ooit ditzelfde probleem tegen komen:
- heb je FAT32 ? --> gewoon de sam file renamen.
- heb je NTFS ? --> http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd

Verwijderd

Je bent niet de enige. Ik heb dit ook eens gehad. Niet door iets aan te vinken, maar waardoor het wel kwam weet ik niet meer. Ik heb er wel een oplossing voor gevonden trouwens, ik heb namelijk Windows 98 geinstalleerd. Werkt als een trein. :)
Pagina: 1