Toon posts:

Geluidskaart i.s.m. versterker

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment gebruikt mijn pc onboard sound (Direct Sound AC97 Audio). Deze heeft maar 1 uitgang welke via een jackje is aangesloten op mijn ouwe Kenwood versterker. Deze versterker heeft 4 speakeruitgangen (een A en B).
Nu wil ik eigenlijk een geluidskaart hebben, ook om de CPU te ontlasten. Heeft het nu zin voor mij om een 5.1 geluidskaart (bij de SB 5.1) te kopen, of kan ik net zo goed een 4.1 nemen omdat een 5.1 toch niks extra's geeft.
Ik heb overigens wel 5 speakers aangesloten op mijn versterker...(1 speaker met 1 kabel in de A-links en de andere in de B-rechts).

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

5.1 heb je alleen iets aan als je versterker dat ondersteunt (dus zo'n home-theatre-achtig geval). Of je moet er zo'n 5.1 setje bijkopen. Want zo'n 5.1 stuurt de verschillende kanalen apart uit, en dat snapt je eigen versterker niet.
Verschil tussen 4.1 en 5.1 is overigens de centerspeaker. Maar ook aan 4.1 zul je niks hebben, want ook daar gelt het zelfde voor: dat moet jer versterker ondersteunen...

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Zoveel minder belsting op je cpu geeft een losse kaart echt niet hoor, gaat hooguit om een paar (tienden van) procenten.

Verder kosten die 5.1 sb-live! kaarten niet echt veel meer.

En zoals jij je 5 speakers hebt aangesloten, is verre van 5.1 geluid :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat het verre van 5.1 geluid is ;):(
Anyway; heeft het dus zin of kan ik mijn geld beter anders besteden. Ik vraag het ook m.n. omdat in mijn favoriete spel, Battlefield 1942, om HW sound gevraagd wordt.
Of kan ik, als ik jullie zo hoor, ook gewoon een el cheapo 2.1 geluidskaartje kopen?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verwijderd schreef op 21 May 2003 @ 15:25:
Ik weet dat het verre van 5.1 geluid is ;):(
Anyway; heeft het dus zin of kan ik mijn geld beter anders besteden. Ik vraag het ook m.n. omdat in mijn favoriete spel, Battlefield 1942, om HW sound gevraagd wordt.
Of kan ik, als ik jullie zo hoor, ook gewoon een el cheapo 2.1 geluidskaartje kopen?
Wat er al gezegd wordt: voor die paar euro's meer heb je ook een HW el cheapo 5.1 geluidskaartje. Gaat weliswaar geen 5.1 geluid geven, maar gewoon 2.0 geluid (of zoals je het nu aangesloten hebt: met 4 boxen 2x 2.0 geluid :+ )
Denk dat die 5.1 toch wel de investering waard is, tenzij je PC ook over een half jaar aan vervanging toe is. Nogmaals, zoveel scheelt het niet met een 2.1

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-07 20:36

smallboy

N/A

Een sb live is el cheapo... Misschien 30 euro ofzo. Maar voor het geluid maakt het niet veel uit. Een 2.1 geeft als ik het goed begrijp in jouw situatie hetzelfde effect.
Pagina: 1