[php n00b vraag] CSS inlezen via php

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Topicstarter
Ik weet dat het misschien een enorme n00b vraag is... maar ik heb me al rot gegoogled en ook de search op dit forum kon me ook niet helpen...

Mijn probleem is het volgende:
Ik ben bezig met een admin panel voor een site.. Dit admin panel moet je kunnen gebruiken om de layout aan te passen die in de CSS staat.. En ik heb wel het formulier af maar ik weet echt niet welke statements ik nodig heb om dit te kunnen realiseren.. Als ik op php.net een beetje rondblader zie ik dat er verschillende statements zijn zoals file, readfile en fopen... Maar welke moet / kan ik hiervoor het beste gebruiken? Daarbij kom ik ook nog gelijk op een andere vraag uit.. Hoe kan ik bepaalde stukken van de ingelezen zooi weer gaan gebruiken om die input velden mee te vullen?
Bij voorbaat dank.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdgrit
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-01 16:44
Voor het schrijven in bestanden kun je het beste fwrite gebruiken. Het bestand lezen kun je doen met fread.

Originele startpagina - Stadindex.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stubby
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:01
Is het echt noodzakelijk om het eerst in te lezen, dan te bewerken en dan weer terug te schrijven? Is het niet makkelijker om de style eigenschappen van je classes in een DB op te slaan en deze in een nette style regel echo-en in de css?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta

pasta

Ondertitel

Topicstarter
Ok.. hij kan de file nu in lezen (regel voor regel, omdat de CSS uit meerdere regels bestaat).. Maar hoe kan ik nu in de input field (text in dit geval) die value aan geven?
ik heb nu dit geprobeerd:
code:
1
<input type=text name=body_bgcolor tabindex="1" values="<?php echo $css[2]; ?>">

$css is de array waar de file instaat... en regel nummer [2] is gewoon een willekeurig gekozen getal :P

[ Voor 179% gewijzigd door pasta op 21-05-2003 16:56 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta

pasta

Ondertitel

Topicstarter
en laat die ook maar zitten.. het was VALUE in plaats van VALUES... :/

Signature