Toon posts:

Combinatie webserver/surfen/games: welke problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een ADSL basic abonnement 768 kbits...

Ik wil thuis een webservertje draaien.

Als ik www.domein.nl (fictief) registreer en doorlink naar het IP -adres van mijn USB-modem, is mijn site dan te benaderen bij de juiste pc instellingen? (IIS enzo heb ik het nog even niet over)

Ik wil dit namelijk opzetten, om een beetje te klooien, maar de domeinregistratie moet wel goed zijn natuurlijk :)

Verder vraag ik me af, of op het moment dat mijn site online is, ik deze ook offline kan zetten en wat mensen dan zien zodra ze naar www.domein.nl gaan. Ik neem aan een 404 error?

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 21 May 2003 @ 14:57:
Als ik www.domein.nl (fictief) registreer en doorlink naar het IP -adres van mijn USB-modem, is mijn site dan te benaderen bij de juiste pc instellingen? (IIS enzo heb ik het nog even niet over)
je moet je ip in de dns server's instellen en dan kan dat ja
Verder vraag ik me af, of op het moment dat mijn site online is, ik deze ook offline kan zetten en wat mensen dan zien zodra ze naar www.domein.nl gaan. Ik neem aan een 404 error?
404 krijg je als een pagina niet gevonden kan worden, in het geval dat je server niet te bereiken is kan er natuurlijk al niet eens naar een pagina gezocht worden en krijg je een time out oid ;)

• cdgrit
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-08 14:58
Met de juiste PC instellingen kan dat wel.. Snelheid moet je niet verwachten met een ADSL verbindinkje, want de upload is erg traag. Je moet wel zelf IIS en zelf je namservers regelen. Eigen nameservers hoeft overigens niet persé...

Als je je PC uitzet kun je geen eigen error pagina meer weergeven, waar zou die deze immers vandaan moeten halen?

Originele startpagina - Stadindex.nl

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Ik heb gewoon een domein geregged bij yournamewebhosting en daar verteld dat ik de dns servers van zoneedit.com wil gebruiken.

In die dns server heb ik dan opgegeven dat www.mijnsite.nl doorgestuurd wordt naar m`n ip adres van m`n server achter m`n adsl modem.

ALs dan m`n ip eventueel zou wijzigen dan kan ik dat daar gratis aanpassen. Mocht m`n site zo live worden dat ik hem in amsterdam onder moet brengen omdat m`n adsl lijn het niet meer trekt.