SCSI, hoe zat het ook alweer?

Pagina: 1
Acties:

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-08 22:05

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Hi,

Ik wil wat nieuwe schijfjes kopen voor m'n servertje.. maar met alle betitelingen enzo is het moeilijk zoeken;

9,1GB QUANTUM ULTRA160 SCA2
18,3GB QUANTUM ATLAS V ULTRA160

Wat is nu het verschil tussen deze schijven (behalve de groote ;) ).

Enne ... ik heb een "Adaptec 7870 SCSI Fast/Wide" contgroller onboard (68 pins) welke schijven (van de bovenste) moeten daar nu op ??

* Koffie snapt het ff niet meer

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Op vrijdag 24 november 2000 12:23 schreef Koffie het volgende:
Hi,

Ik wil wat nieuwe schijfjes kopen voor m'n servertje.. maar met alle betitelingen enzo is het moeilijk zoeken;

9,1GB QUANTUM ULTRA160 SCA2
18,3GB QUANTUM ATLAS V ULTRA160

Wat is nu het verschil tussen deze schijven (behalve de groote ;) ).

Enne ... ik heb een "Adaptec 7870 SCSI Fast/Wide" contgroller onboard (68 pins) welke schijven (van de bovenste) moeten daar nu op ??

* Koffie snapt het ff niet meer
ze hebbe een andere aansluiting meer verschil buiten de grote zit er nie eg in.
en jij moet dan de 18,3GB QUANTUM ATLAS V ULTRA160 hebbe tenzij je een converter wilt kopen of een SCSI kast hebbe :)
ik kan ze gelukkig alle 2 kwijt als het moet :)

Verwijderd

bij een SCA aansluiting zit btw de voeding al in. daz het grootste verschil.. en hotswap zijn de meeste trouwens ook standaard

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Geen van beide. Je zult er een U160-SCSI controller voor moeten kopen (en die krengen zijn alles, behalve goedkoop).

Virussen? Scan ze hier!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Dan dus vanaf de andere kant maar vragen;
Welke schijven passen er nog op deze controller ??

Heb 2 van deze controllers onboard met 2 68 pins externe aansluitingen.
Intern heb ik nog een zooitje van 68 pins (gok ik) aansluitingen, maar die zitten dus op een mega RAID controller (gok ik).

Pff .. ga eerst wel 's ff die bak helemaal openstrippen om te kijk _WAT_ er nu exact aan SCSI inzit (geen schijven jammer genoeg).

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

die 160 past wel op je controller alleen komt hij niet tot zijn volle recht want die 7890 ondersteund maar 80 mb/s en geen 160

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op vrijdag 24 november 2000 15:37 schreef Saiyan het volgende:
die 160 past wel op je controller alleen komt hij niet tot zijn volle recht want die 7890 ondersteund maar 80 mb/s en geen 160
Ja, en dat is dus hetzelfde als een Ferrari Modena aanschaffen om de boodschappen te doen bij de AH 300 meter verderop. Zonde van de centen dus.

Virussen? Scan ze hier!

• Djingiz Chan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-04-2008

Djingiz Chan

koe zegt boe

Koffie, is die controller U2W of UW? Bijna alle nieuwe schijven zijn LVD (Low Voltage Diffirential). UW Controllers kennen dit niet. U2W/SCSI160 kennen dit weer wel. Een U2W/SCSI160 schijf 68 pins zal wel herkend worden op je controller als ie UW is maar, zal NIET goed functioneren.

Hoop dat je d'r wat aan hebt :)

http://specs.tweak.to/11052

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Volgens mij is het een gewone UW controller.
Zal er dus op neer komen dat ik oude HD's erop moet vrotten.
Punt is.. hij is onboard (zitten er zelfs 2 onboard).
Dus ik zou het persoonlijk niet errug vinden om 300 m verderop de boodschappies te doen in een Ferarri die ik gekregen heb :P

Vindt het een beetje dure grap om een exta UW2 controller te kopen... dan zitten er dus 3 controllers op zometeen.

ff wat copy/pase over de controller:
- SCSI-2 Fast Wide hard disk storage capacity
- 12 hot-swap bays with
- Hard disk controller: 2 x Adaptec 7870 SCSI Fast/Wide
- Hard disk type:Open bay

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1