Speedtouch510i in combinatie met BBned

Pagina: 1
Acties:

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Hoi Hoi

Na lang zoeken en erachter komen dat bij mijn vriendin thuis alleen bbned dsl
te krijgen was. En omdat ze toch als concepts isdn hadden. IS er besloten om ook daar adsl te bestellen. Alleen zonder modem omdat die daar gewoon associaal duur zijn. +- 266 Euro en ik wil eigenlijk gewoon die 510i daar neerzetten.

Nu is mijn vraag zijn er mensen met ervaring met 510i modem op Concepts DSL.

Ik weet wel dat het met bbned gewoon moet kunnen maar kan het ook. Met andere woorden heeft er iemand dit in de praktijk werkend gekregen en werkt dit ook goed ?

• raymonvdm
KICK

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
geeft Concept ook zelf aan dat je die modem kan gebruiken ?

• raymonvdm
Zeg geven wel een speedtouch modem aan maar verder dus niks. (speedtouch heeft er nogal wat)

Maar ik was eigenlijk op zoek naar mensen die zon ding bij bbned hebben draaien.

Concepts is namelijk bbned. In iedergeval voor zover ik heb kunnen zien.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Heb je ook al geprobeert de search te gebruiken ?

Er zijn namelijk gigantisch veel topics geweest over het al dan niet werken van alcatel modems op het bbned netwerk. Allebei de ethernet modems zijn correct aan het werkt te krijgen, de instellingen die vind je alleen bij de helpdesk pagina's van Cistron.

Suc.6 :Y)

• Xandrios
  • Laatst online: 16-02 21:14
Titel edit.

Een deel van je vraag is mischien wel in de search te vinden inderdaad. Maar hoe zit het met de ISDN versies? Vroeger werkten de ISDN modems van Alcatel namelijk niet icm BBNed....

• raymonvdm
Ik ben inderdaad oudere topics aan het uitpluizen en daar staat in dat het niet werkte Maar inmiddesl heeft bbned het een en ander geupdate. En zou het kunnen werken maar ik heb nog nergens het "Ja woord gezien"

Al schijnt er wel iets op www.bbned.nl te staan over speedtouchen met bepaalde firmwares. Ik denk dat ik m`n speedtouch die op dit moment nix doet naar m`n schoonouders sleep om dat ding te testen. En dan als het werkt er voor hun ook een te bestellen. Kan natuurlijk ook nog de cisco 826 van de baas testen die ik nu aan het testen ben voor de baas op mxstream.

Dus de persoon die het kan bevestigen doe dit dan ook AUB _/-\o_

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bij tweakdsl http://www.tweakdsl.nl kan je een 510isdn meebestellen. Maar oftie het ook doet ? ik neem aan van wel.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dit staat op routershop.nl

Alcatel SpeedTouch 510(i) Versie 4 ADSL modem router Euro 136,85incl Euro 115,00 excl

Ondersteunt UPNP dus zeer eenvoudig te installeren!!
Uit voorraad leverbaar!!

LET OP: DIT MODEM HEEFT GEEN 4 POORTS SWITCH!!

Tot 8 Mb/s downstream en 832 Kb/s upstream!
Checklist:

ADSL-modem/bridge Ö
ADSL over ISDN Ö
UPnP Ö
Geschikt voor BBned en BabyXL netwerk Ö
Gecertificeerd voor KPN en Versatel netwerk Ö
NAT routing Ö
-----------
FireWall Ö
VPN passthrough Ö
-------------
-------------
Geschikt voor ADSL over een ISDN telefoonlijn.

Dit moden heeft een enkele LAN poort

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

http://www.speedtouchsupport.nl/support.htm

SpeedTouch™ 510

Laatste versie van het 510 configuratie programma:
Deze versie bevat dezelfde mogelijkheden als versie 10
- Bridging
- DHCP spoofing ( Volledig transperant)
- Set Lan (Lan & DHCP instelling van Speedtouch wijzigen)
- PPTP voor KPN (zoals de oude Speedtouch home)
- PPoA voor BBned

Tevens is het mogelijk om het WAN ip adres vast in te voeren, Ondersteuning voor Versatel Routed ethernet.

Release Date 21.05.2003

We stellen uw feedback op prijs: info@speedtouchsupport.nl

[ Voor 67% gewijzigd door raymonvdm op 30-05-2003 19:44 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-02 10:59
Je kan ook gewoon een simpel goedkoop E-Tech ding kopen, of een Eminent modempje (heb ik zelf ook)

Die werken iig goed met ISDN samen.
En als 't maar voor 1 PC is, kun je zelfs een (nog goedkoper) USB ding kopen.

• raymonvdm
Voor mij geen usb omdat het nog steeds een standaard is die ik niet vertrouw en omdat ik het brakke modems vind nu zou het wel kunnen want dat ding heeft een intel chipset. Maar als ze straks een andere kopen en niet opletten dan zit er een via chipset op. Of het wordt een apple ofzo. Of de koelkast heeft ineens ook inet nodig.

Dus voor mij geen usb. Daar komt nou bij dat die 510i samen met een switchje goedkoper is dan een usb met een usb router.

Maar de vraag was eigenlijk werkt dit modem nou wel of niet op bbned. Niet echt welke modems wel allemaal werkt. Want ik wil dit modem en geen andere.

[ Voor 15% gewijzigd door raymonvdm op 31-05-2003 13:31 ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:47

JvS

Ik heb hem zelf ook

nou als tweakdsl 'm levert, dan lijkt het me wel, je kan dat ding helemaal configureren zoals je wil

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• MachoM
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-11-2025
Het is niet zo ingewikkeld, voor BBned moet je alleen wat protocolen veranderen in je modempje met de duurdere modellen is datr vrij simpel (vanuit HTML interface volgens mij)

check ook www.wintervorst.com hier staat het duidelijk uitgelegd.

• Xandrios
  • Laatst online: 16-02 21:14
MachoM schreef op 01 juni 2003 @ 10:55:
Het is niet zo ingewikkeld, voor BBned moet je alleen wat protocolen veranderen in je modempje met de duurdere modellen is datr vrij simpel (vanuit HTML interface volgens mij)

check ook www.wintervorst.com hier staat het duidelijk uitgelegd.
Dus volgens jou kun je een Speedtouch Home ISDN flashen, en dan werkt het icm BBned ISDN :?

• raymonvdm
Daar lijkt het wel op cutebritney...

Maar is jammer dat ik 510`s heb.

Verwijderd

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Cutebritney schreef op 01 June 2003 @ 12:16:
[...]

Dus volgens jou kun je een Speedtouch Home ISDN flashen, en dan werkt het icm BBned ISDN :?
Je flasht 'm niet, de st510 configureer je door er een ini bestand in in te laden :). Daarin staan ook de VCI/VPI en andere netwerkspecifieke kenmerken alsmede manier van inloggen en eventuele routerfunctionaliteit

Er is trouwens wel een coole tool voor dit modem, dat de installatie en instellingen goed instelbaar maakt voor meerdere netwerken en inlogmethode's: http://www.speedtouchsupport.nl/support.htm

Dit staat erbij:
Laatste versie van het 510 configuratie programma:
Deze versie bevat dezelfde mogelijkheden als versie 10
- Bridging
- DHCP spoofing ( Volledig transperant)
- Set Lan (Lan & DHCP instelling van Speedtouch wijzigen)
- PPTP voor KPN (zoals de oude Speedtouch home)
- PPoA voor BBned

Tevens is het mogelijk om het WAN ip adres vast in te voeren, Ondersteuning voor Versatel Routed ethernet.

We stellen uw feedback op prijs: info@speedtouchsupport.nl
Die website is wellicht wel een goede voor in de FAQ?
raymonvdm schreef op 01 juni 2003 @ 13:03:
Daar lijkt het wel op cutebritney...

Maar is jammer dat ik 510`s heb.
Ik neem aan dat daar het woord geen ontbreekt? :?

[ Voor 10% gewijzigd door JvS op 01-06-2003 21:44 ]

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-02 17:18

IvoB

Prutst er rustig op los

check je mail maar, topic starter. Heb je even het BBned profiel gemaild, want de 510i ISDN werkt gewoon op BBned.

• raymonvdm
Thank you

Ik dacht het wel maar nu is de bevestiging daar.

AAAAAAN ALLE MENSEN MET BBNED 510 ISDN MODEM WERKT GEWOON.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

ik geloof je pas als je vanaf een BBnet ip post :P

Verwijderd

Is het mogelijk dat iemand even het profiel hier post?

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-02 21:41
Je kunt het beste een bestaande 510 voorzien van de nieuwste firmware en dan vervolgens de setup van Alcadis downloaden. Deze heeft een aantal ini's ingebouwd in de executable, voor 3 netwerken (KPN, BBned en Versatel).

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/~piethein121/speedtouch_pptp.png

http://www.alcadis.nl/downloads/510R42_config_01.exe

[ Voor 26% gewijzigd door Arnout op 30-01-2004 15:19 ]

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

even kleine aavulling
Tot 30 november kan ik bij cistron via telco-telco mijn wanadoo abbo upgraden naar een babyXL of BBnet netwerk.
Beiden geven de zelfde snelheid alleen de setupkosten van babyXL zijn 25 euro terwijl BBnet 75 euro setupkosten gaat.
Wat voor verschil hebben deze 2 nu nog verder behalve de setupkosten want de snelheid en maandbedragen zijn het zelfde.

is het .exe bestandje wat ik hier heb voldoende om mijn modem te laten werken met een BBnet aansluiting of babyXL aansluiting?
Het betreft bij mij namenlijk ook een alcatel 510i modem en ik wil overstappen via telco-telco met 15 minuten downtime nu het nog gaat namenlijk.

Officieel geeft cistron namenlijk geen support op alcatel 510 modems maar hij bevalt mij verder prima dus waarom een andere aanschaffen als ik nog een goede heb staan?

computer voor alle werkzaamheden

Pagina: 1