Toon posts:

Exchange2000 Permissions verloren op public folder *

Pagina: 1
Acties:
  • 220 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo...

ik zal heel kort zijn...
iemand heeft liggen klooien met de permissions van een public folder op de M-schijf (dus via Explorer)
Gevolg...de permissions (die normaal door Exchange worden bepaald) liggen helemaal in de knoop, met als gevolg dat niemand meer in de public folder kan...

Heeft er iemand een oplossing ? Of heeft dit nog al iemand voorgehad..
Q270905 van technet is al geraadpleegd, maar helpt niet...

Cosa

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

De èchte professional belt in dit geval met Microsoft support. Als de data die er staat de 250 € die zo'n belletjes kost niet waard is, dan gooi je gewoon pub1.edb weg en laat je een nieuwe genereren.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor deze waardevolle mededeling. Dit helpt dus enorm.
Ben nochtans andere tips van jou gewoon.

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Oké, omdat je slijmt ;) met ADSI Edit kun je de rechten ook zetten.
Ga in ADSI Edit naar:
Configuration Container;CN=Services;CN=Microsoft Exchange;CN=<Org Name>;(CN=Administrative Groups;)CN=<Admin Group>;CN=Folder Hierarchies;CN=Public folders. Daar de rechten goed zetten en inheritance aanzetten

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
bedankt al...
maar de rechten op de PF blijken goed te staan...(ik had deze al eens goed gezet..)

probleem is dat de items (hier : contacts) alle permissions kwijt zijn...en ik krijg dus steeds een 'access denied' boodschap...ook bij 'take ownership' e.d.

Verwijderd

Topicstarter
Het verschijnsel wordt vreemder en vreemder...

Als ik in Outlook de bewuste map open, krijg ik enkel de vakjes van de contacten te zien zonder enige inhoud. als ik erop klik...Access Denied
Maar....
als ik outlook zo'n 10 minuten laat openstaan, zie ik wel alle gegevens van de contacten, doch ik kan ze niet openen of wijzigen...

Ik kan ze wel selecteren en gebuirken als ik bv. een mail stuur en ik selecteer ze vanuit de adreslijst...

Iemand nog een ideetje ?

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-04 21:13
Als je op de bovenste map rechten heb: heb je al eens geprobeerd met exchange system manager de rechten te resetten via "propagate settings"

[ Voor 6% gewijzigd door paulhekje op 22-05-2003 07:55 ]

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-04 19:36

mutsje

Certified Prutser

Verwijderd schreef op 21 mei 2003 @ 16:24:
Het verschijnsel wordt vreemder en vreemder...

Als ik in Outlook de bewuste map open, krijg ik enkel de vakjes van de contacten te zien zonder enige inhoud. als ik erop klik...Access Denied
Maar....
als ik outlook zo'n 10 minuten laat openstaan, zie ik wel alle gegevens van de contacten, doch ik kan ze niet openen of wijzigen...

Ik kan ze wel selecteren en gebuirken als ik bv. een mail stuur en ik selecteer ze vanuit de adreslijst...

Iemand nog een ideetje ?
Heb je zelf wel rechten op die map?

Verwijderd

Topicstarter
Paulhekje : Jep...maar haalt niets uit
Mutsje : ik ben aangelogd als Administrator...

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

hoe je aanlogt maakt niet uit. Exchange permission staan los van NT permissions(tenminste bij exchange5.5 is dat zo dus zal in Exchange2000 niet veel veranderd zijn) als je te weinig rechten op de public folder zelf hebt zie je deze helemaal niet of gedeeltelijk wel. Voeg je zelf via Exchange system manager eens als owner op die map toe.. wat gebeurd er dan.

Verwijderd

Topicstarter
mutsje..dit werkt feilloos...
ook kan ik nieuwe contacts aanmaken en bewerken werkt feilloos...
het zijn enkel de oude contacts die hun permissions kwijt zijn en die dus niet meer toegangkelijk zijn...
en reset children settings en co blijkt niet te helpen...

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

kun je nog rechten in Exchange zelf resetten(heb geen exchange2000 machine tot mijn beschikking)

Verwijderd

Topicstarter
ik denk het niet....
in de nieuwsgroepen staat dat het veranderen van objecten in een folder niet een 'feature' van ESM is...
en via den Explorere lukt het niet (al is dit zeker niet aan te raden, moest het lukken..)
Ook via Outlook lukt het niet...

• ThaDaNo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-04-2023
Start em op met een knoppix CD ofzo en kopiëer dan het bestand?

Verwijderd

Topicstarter
DaNo2002....dat zal niet lukken aangezien de M-schijf een vrituele IIS-schijf is van Exchange

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

wat je als laatste kunt doen is een mailtje sturen naar microsoft nederland met probleem wat je al gedaan hebt en wat je nu nog voor probleem hebt. een andere tweaker had dit ook gedaan en kreeg binnen 1 dag respons.

Verwijderd

Topicstarter
Mutsje....en je hebt toevallig dat email-adres ? ;-)

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

kijk zelf eens op www.microsoft.nl zou ik zeggen had die jongen volgens mij ook gedaan. ff zoeken is het motto hier.

Verwijderd

Topicstarter
Mensen..

het probleem is opgelost dankzij wat heen en weer gebel met Microsoft.
Dit blijkt een bug geweest te zijn in Exchange-server. MS leverde mij een tool waarmee ik op item-niveau de permissions kon wijzigen. And that did the trick.

Toch bedankt voor de geleverde hulp allemaal...

Cosa

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Dus het contact opnemen met MS heeft geholpen tof. is het een algemeen tooltje of weer zo een die MS alleen in uiterste nood geeft?

Verwijderd

Topicstarter
eentje die ge enkel in uiterste nood krijgt denk ik : pfdavadmin.exe (.Net-framework nodig)
Werkt subliem goed...

Verwijderd

lijkt op een nieuwe versie van pfadmin :)

Verwijderd

Topicstarter
jep, maar met mini-GUI en extra mogelijkheden

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-04 16:44

Arno

PF5A

Zijn er beperkingen met betrekking tot de distributie van die tool :?

Zo nee (als het dus legaal is om te verspreiden), zou ik daar graag ook eens mee willen spelen.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Topicstarter
Traag, stuur een mailtje naar kristof.vandenbogaerde@kresoft.be en ik reply u de tool..

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2003 14:09 ]

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Voor de geïnteresseerden:
This utility lets you do several things:

- Modify folder permissions on folders in the MAPI tree using an interface similar to ESM
- Propagate the addition/replacement or removal of one or more ACEs down the public folder tree without overwriting the entire ACL
- Fix non-canonical and otherwise damaged DACLs on folders in bulk
- Report the DACL state of folders in bulk
- Export and Import folder permissions on both public folders and mailboxes
- Remove item-level permissions in bulk

This tool accesses the store via webDAV, so you will notice that bulk operations are quite slow and will take a long time to complete against thousands of folders.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-04 16:44

Arno

PF5A

Verwijderd schreef op 06 juni 2003 @ 14:09:
Traag, stuur een mailtje naar kristof.vandenbogaerde@kresoft.be en ik reply u de tool..
You have mail :Y)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Pagina: 1