Toon posts:

Not MAKEing Apache

Pagina: 1
Acties:
  • 23 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo lieden,

ik heb hier een redhat 7.3 doos staan en nu wil ik daarop apache installeren, dus ik lekker downen die hap, vervoglens ./configure geruned (dus gewoon alles lekker default), na een x aantal minuten te gewacht te hebben lijkt ie klaar. Hier en daar een paar 'no'-tjes tijden het configuren, maar het gaat net iets te snel dat ik het kan lezen..... Maar goed geen fatale errors ofzo...

Dus nu wil ik graag 'make' doen, en dan krijg ik dit tijdens de make:

'no decision has been made on APR_PATH_MAX for your platform'
daarna iets van recursive errors en dan knot ie ermee....

Dit alles onder root.

P.S. Als ik de output vanuit mijn terminal kan grabben of copy-en, dan graag... maar gewoon copy paste werkt niets..... Hopelijk kan iemand mij helpen.

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-04 20:21

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Optie 1) Installeer een nieuwe versie van linux, daar zit standaard wel een apache bij
Optie 2) Ga niet lopen compilen, blijkbaar kom je daar niet uit, zoek gewoon effe een kant-en-klare rpm voor RH7.3 erbij...

Verwijderd

Neem toch een rpm-pakket van Apache. Ben je van het gedonder af.
M.b.t. 'output grabben': $man bash

Verwijderd

Topicstarter
aah bedankt heren... ik voel nu alleen wel stom ik had nog niet gekeken op rpmfind.net om te kijken of er een RPM van was.... sorry voor dit onnodige topic....

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:59
Okee, nu dit opgelost is kan het topic ook wel dicht denk ik. Inderdaad is een RPM installeren zeker het makkelijkst :)

Dit topic is gesloten.