[JPG2000] Afbeelding openen

Pagina: 1
Acties:

• jvdmeer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:57
Ik wil een JPEG2000 afbeelding openen, maar ik kan geen programma vinden dat deze afbeelding kan openen. De afmetingen zijn nogal extreem. Het betreffende bestand (gezipt) vind je op de volgende locatie (onder het kopje gtopo30)
http://www.microimages.com/freestuf/

Rechtstreekse link: GTopo30

Deze afbeelding heeft een afmeting van 166,392 x 21,587 pixels en is 386MB.

Programma's als irfanview kunnen het helaas niet aan. Maar ik wil wel stukken van de foto kunnen bekijken.

Wie weet hier een goed programma voor?

Verwijderd

Kon de laatste versie van Paint Shop Pro (8.0) die dingen niet "interaktief" omzetten naar een ander formaat, waardoor enigszins kwaliteitsverlies optreedt, maar dat het plaatje toch nog enigszins acceptabel te bekijken was??

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Hoeveel geheugen heb je?

De server is wat traag dus 'even' uittesten kan ik hier niet doen, maar andere plaatjes van 4-500 MB kan ik hier zelfs gewoon in Imaging openen (met 2 GB intern geheugen en ik heb hier als test m.n. TIFF plaatjes :P )

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• jvdmeer
Ik heb 512MB, en een swap-file van 2GB, maar ik kreeg als melding binnen Irfanview "Could not allocate memory", terwijl íe pas 512MB gereserveerd had.

Maar ik blijf zoeken naar ene programma om deze afbeelding te openen.

• jvdmeer
F_J_K schreef op 21 mei 2003 @ 14:44:
Hoeveel geheugen heb je?

De server is wat traag dus 'even' uittesten kan ik hier niet doen, maar andere plaatjes van 4-500 MB kan ik hier zelfs gewoon in Imaging openen (met 2 GB intern geheugen en ik heb hier als test m.n. TIFF plaatjes :P )
Weet je al wat meer F_J_K? Want ik kan 'm nog niet zien. :(

Verwijderd

Irfanview kan dat ook gewoon lezen. Zeker met het pluginpack.

Je kunt proberen uit te zetten dat ie ook geheugen reserveert voor de undo. Dat scheelt 50%.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2003 15:49 ]

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Geheugen is het probleem niet;

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/~crew/F_J_K/vaw/GrootPlaatje.gif

En dan blijft 'ie nu al 20 minuten hard nadenken, als het nog wat wordt voor het weekend is hoor je het van me :P

edit:
Undo stond nog aan, na het uitzetten ook hier cannot allocate memory - met nog 1.5 GB vrij. Irfanview trekt het dus echt niet :)

De (freeware) tools van microimages zelf had je al geprobeerd neem ik aan? Ze zeggen zelf nl. dat dat zou werken (maar ik ga het op deze server niet installeren :X )

[ Voor 18% gewijzigd door F_J_K op 23-05-2003 16:08 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Vreemde zaak. Ik heb ook wel eens een JPEG geopend hier die 'n gieg claimde.
Dat moet dan die jpeg2000 plugin liggen. Brak geprogd dan.

• jvdmeer
Na al die maanden toch nog vooruitgang hiermee bereikt.

Ik heb eindelijk een viewer gevonden die dit zelfs met gemak aankan. Hij is gratis te downloaden bij http://www.kakadusoftware.com/.

De afbeelding van 386MB is echter een grote teleurstelling. Je kan 'm downloaden en bekijken, want het gaat heel snel. De afbeelding had deze viewer binnen 1 seconde op het scherm.

• gavro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 08:27
LOL, 16 maanden verder alweer :)

Had zeker niet echt haast dat plaatje openen?

Whoo-ah.

• jvdmeer
gavro_g schreef op 17 september 2004 @ 13:49:
LOL, 16 maanden verder alweer :)

Had zeker niet echt haast dat plaatje openen?
Wel haast, maar lang moeten zoeken naar de oplossing.

Verwijderd

voordeel van jpeg2000... je kunt 'm op elke gewilde resolutie openen en inzoomen in detail op de specifiek gekozen plek

• JozyDaPozy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-07 15:18
offtopic:
Ik weet dat ik hier een heel oud topic aan het kicken ben, maar het echt het enige topic op GOT dat ik tegenkwam dat in de buurt van mijn probleem komt. Als het toch ongewenst is, mijn excuses dan hiervoor.
F_J_K schreef op woensdag 21 mei 2003 @ 14:44:
Hoeveel geheugen heb je?

Wat bedoel je met 'Imaging'? Is dat een bepaald programma?
ik heb namelijk een TIFF bestand van 410mb, die ik graag zou willen bekijken, maar tot nu toe is me dit nog niet gelukt.

Ik heb 1gb RAM, maar zowel Irfanview, PSP als Nero Photosnap Imageviewer zeuren over te weinig geheugen.

Verwijderd

Probeer Photoshop of PSP ook eens :)

Imaging .. misschien bedoelde hij dat standaard progsel dat in 95/98/2000 oid zat. Dat stond bij de Accessoires.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Inderdaad was dat een standaard programmaatje in W2k (AS).

Pagina: 1