Toon posts:

Meerdere IP's met 1 NIC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis een privé netwerkje waarbij alle pcs een directe verbinding hebben met het web via een dhcp server ergens bij mn provider :) Elke bak heeft maar 1 NIC onboard.

Nou is het mogelijk om meerdere static IP's in te stellen door simpelweg naar de "Geavanceerde" eigenschappen te gaan van het TCP/IP protocol, maar zodra DHCP aangeschakeld staat is het onmogelijk om statische IP adressen toe te wijzen aan de NIC.

In theorie is het goed mogelijk om deze 2 naast elkaar te hebben [lijkt me:P]. Weet iemand hoe? Of een workaround?

Verwijderd

Bedoel je: je wil tegelijk op internet zitten (met DHCP) en tegelijk op het interne netwerk (static IP)?

In dat geval: nee...

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2003 14:18 . Reden: Oplossing vergeten... ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedoel je: je wil tegelijk op internet zitten (met DHCP) en tegelijk op het interne netwerk (static IP)?
Jup :)
In dat geval: nee...
Well, bedenk me net dat ik wel een proggie kan draaien als service die zichzelf aanmeld op de DHCP server en dan de gegevens voor me instelt als static ip zijnde. Maar 't lijkt me dat t makkelijker kan :)

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-08 21:47
Verwijderd schreef op 21 May 2003 @ 14:28:
[...]

Jup :)

[...]

Well, bedenk me net dat ik wel een proggie kan draaien als service die zichzelf aanmeld op de DHCP server en dan de gegevens voor me instelt als static ip zijnde. Maar 't lijkt me dat t makkelijker kan :)
Krijg je van die DHCP altijd het zelfde IP? Want dan kun je gewoon die als static IP instellen en die andere IP en dan ben je d'r vanaf.
Of je schaft á €5,- per stuk van die Realtek netwerkkaartjes aan en daarmee plug je aan je internet, die krijgt die Fast-Ethernet chip toch nooit zover dat ie uberhaupt wil gaan zweten :+

• CumpsD
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-08-2025
Ik heb 1 nic, en heb slackware runnen in vmware die gebonden zit aan die nic, maar in mn dhcp server staan 2 entries met verschillende mac adres (terwijl er maar 1 fysische nic is aangesloten)

Technische kant snap ik er niet van, maar dus wel dat het mogelijk is om via 1 kaart meerdere hosts te bedienen

• Semt-x
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-08 20:38
Dit paadje heb ik ook bewandeld;
Het ip adress wat ik van de dhcp server kreeg van mijn isp was steeds het zelfde dus heb ik het statisch ingevoerd. zodat ik het 2e (private) ipadress kon toevoegen op mijn i-net nic. Dit 2e asdress had ik nodig om te kunnen natten zodat ik vanaf een vmware machine internet opkon.
Helaas vond mijn nat proggie (winroute) dit helemaal niet gaaf. (neem aan dat slackware dit wel kei gaaf vind :) en heb ik een 2e nic erin gegooid en daar het interne ipnummer opgebonden ( ook meerdere, omdat ik voor vpn persee vanaf een bepaald subnet moet komen )

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

--> NT

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Pagina: 1