Toon posts:

Ravenshield blue screen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel speel ik ravneshield met patch 1.1, zowel in deze versie als in versie 1.0 heb ik het probleem dat mijn nw (dell) pc vast loopt en er een blauw scherm vertoont wordt en er een irritant geluid uit me Boxen komt.
de enigste mogelijkheid om weer iets met mijn computer te doen is hem fysiek uit en aan te zetten, waarna winXp opstart met een ernstige systeemfout.
na wat zoekwerk blijkt dat er iets met drivers is, maar ik heb echt alle nieuwste drivers.
Heb ook al gezocht op google voor een oplossing maar het enigste wat na voren komt is 'BSOD' en dat is het Imho niet.

iemand een suggestie ?!?
en plz kom niet met het verhaal van nw drivers want die zijn er niet

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:26
Zou je dit even door willen lezen: Lees dit voor je een topic opent/een reply post!
Want je verteld wel wat er aan de hand is, maar daar laat je het ook bij. Vertel bijvoorbeeld eens wat voor een systeem je hebt, welke Windows je draait, wat er in dat blauwe scherm staat.
Verder kan het reinstallen van drivers trouwens geen kwaad hoor. Of oudere drivers proberen.

En trouwens, een BSOD = een blauw scherm ;)

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry !

P4 2,4 512mb ddr 9700pro Aiw 18''tft 120hd
winxp sp1
heb alle mogelijke compinatie's van oude en nw drivers geprobeerd, het is trouwens alleen bij ravenshield ,maar er is op Ubi nog geen soortgelijk probleem bekend.

het mooie van mijn blauwe scherm is dat er niks in staat
daarom is het mijn inziens geen BSOD

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:26
En een reinstall heeft niks aan deze situatie veranderd?
En je zegt dat als Windows XP opstart hij hersteld is van een ernstige systeemfout, kan je dan ook zien wat daar de oorzaak van is?

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
heb zelfs meedere keren zowle mijn os als spel opnieuw geinstalleerd. but still the same problem.
bij het opstarten na een crash wordt de mogelijkheid gegeven je foutmelding samen met een minidump op te sturen naar ms. dit heb ik de 1ste keer dan ook braaf gedaan.
na wat geklikt te hebben op de ms-site word je afgescheept met een algemene melding dat
het drivers zijn of een niet goed geinstalleerdde/aangesloten hardware.
in een gekke bui dacht ik dat het mischien te maken had met mijn nog niet aangesloten printer, maar zelfs nadat ik alle betreffende software verwijderd heb, blijft het probleem zich voor doen.

weet je hoe je .dmp (zoals de minidump) kunt bekijken ?