Webcam buiten ophangen

Pagina: 1
Acties:
  • 175 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-07 15:42

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Topicstarter
Mijn baas kwam op het briljante idee buiten webcams op te hangen om deze te laten zien op een website voor mensen uit Wageningen.

Om te beginnen gaan wij er zelf een uit het raam hangen, maar er zijn dus een aantal punten waar we oplossingen voor zoeken:

• condens
• beschutting tegen regen
• beschutting tegen hitte/zon

Nu is mijn vraag: wat kunnen wij maken dat aan deze dingen voldoet?
We zaten zelf te denken aan een vogelhuisje met plexi-glas voor de ingang (om die nare vogels buiten te houden ;)) en een ventilator in de zijkant, of een cola fles ofzo.

Enig idee?

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08 22:37
misschien eens op www.conrad.nl rondneuzen? die hebben best wel veel camera-behuizingen, en camera-modules

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
strlen schreef op 21 May 2003 @ 14:08:
Mijn baas kwam op het briljante idee buiten webcams op te hangen om deze te laten zien op een website voor mensen uit Wageningen.
Ligt het aan mij dat ik niet snap wat je bedoelt te zeggen?

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-07 11:55
Een standaard webcam in een colafles lijkt me niet ideaal. Ik weet niet wat het mag kosten maar een simpele buitencamera en een video-capture kaart lijkt mij een goede oplossing. Dan kun je ook zonder problemen tientallen meters kabel leggen (of draadloos werken.)

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:44

Nakebod

Nope.

Heb zelf ook een brakke cam buiten hangen,
het enigste wat ik daaraan gedaan heb: Vastgelijmt onder dakgoot, en een 50 CD Spindel eromheen, moet nog eens op zoek naar helderder plastic/plexi, dis beetje dof.
Beeld is op zich best te doen, aangezien dit toch al een brakke cam was :)
Over temperaturen maak ik me (nog) geen zorgen iig.
Condens en/of regen, heeft dat ding al genoeg mee gemaakt laatste paar dagen en paar weken terug.
De cam heeft zelfs een paar weken zonder bescherming van de cd-spindel buiten gehangen, en toen was het ook erg regenachtig weer :)
De kabel gaat gewoon tussen me raam door, en dat raam staat dus nooit open :)

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als je het ding op de buitenwereld wilt richten, kun je het ding toch ook gewoon voor het raam zetten? Kwestie van je ruit een beetje schoonhouden lijkt me, en niet te sterk in de zon want dan krijg je last van de lichtinval.
Maar moet zo volgens mij ook prima werken. Tenzij je geen raam hebt daar waar je de cam op wilt richten, dan wordt het wat lastig....

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Let wel op, dat je dan een privacyverklaring moet ondertekenen (die je bij de gemeente moet ophalen) ivm. met de privacy van de passanten.

Als je zorgt dat je de beelden niet bewaart (dus doorgifte) dan hoef je volgens mij geen verklaring in te vullen hiervoor. Maar als je de mensen filmt, dan komt de WBP (wet bescherming persoonsgegevens privacy) in actie.

Om al deze ongein je te besparen, plaats je camera gewoon binnen, heb je het gezeur ook niet
Pagina: 1