Toon posts:

[SERVER]Welke taal is het beste?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een eigen tekst server maken (eigen commando's).
Nu wil ik de gegevens opslaan in MySQL.
Nu komt mijn vraag.
Welke programmeer taal kan ik dit het beste schrijven?
Wensen:

- Onder Linux
- MySQL onderstuining
- Niet te moeilijke taal, mag wel pittig zijn
- moet meerdere connecties op de ene port onderstuinen.
-- Meestal is dat zo maar heb wel een gehoord dat het soms problemen levert?
- De clients zijn geschreven in Delphi voor Linux en hebben een open connectie naar de server.
Graag jullie mening welke programmeer taal het beste is.
Het lijkt mijn C maar is weinig info over C in samenwerking met MySQL?

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

geen enkele taal is het beste ;)
elke taal heeft zo zijn voor en na delen.
Met welke talen heb jij ervaring? lijkt me wel handig om te weten :P

• kvdveer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-11-2025

kvdveer

Z.O.Z.

Ik zou gaan voor C++ of java. Voor bijde is een adequate MySQL-api beschikbaar. Beide zijn redelijk geschikt. C++ heeft doorgaans een iets betere performance (niet altijd overigens). Java is eenvoudiger te leren, en is portable naar andere systemen. (C++ is, als je het goed doet op source-level portable).
Trouwens, als je clients in kylix geschreven zijn, waarom je server dan niet? Er bestaat naar ik weet ook een kylix interface voor mysql.

[ Voor 19% gewijzigd door kvdveer op 21-05-2003 14:15 ]

Localhost, sweet localhost

Verwijderd

Topicstarter
De clients zijn niet in Kylix maar in Delphi (ja is zelfde) maar clients draaien op Windows platform (Ik schaam me :)).
En ik heb totaal geen verstand van Kylix? werkte de code van delphi ook onder Kylix compiler?

Ik wil het in MySQL hebben omdat ik de gegevens naar een browser wil sturen via PHP.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2003 14:22 . Reden: even reden er bij ]

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 21 May 2003 @ 14:21:
De clients zijn niet in Kylix maar in Delphi (ja is zelfde) maar clients draaien op Windows platform (Ik schaam me :)).
En ik heb totaal geen verstand van Kylix? werkte de code van delphi ook onder Kylix compiler?

Ik wil het in MySQL hebben omdat ik de gegevens naar een browser wil sturen via PHP.
Kylix is het broertje/zusje van Delphi ;)
en volgens mij kon je de source van Delphi compilen met Kylix (zelf geen ervaring mee)