Toon posts:

Video driver laptop Toshiba 4300 Pro

Pagina: 1
Acties:
  • 683 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

we hebben W2k op deze laptop gezet, hij herkent alles maar als we de video driver erop zetten dan gaat het de eerste keer goed maar na het opstarten/inloggen loopt de hele boel vast en kunnen we niets meer.

Video driver S3 Savage/IX W/MV
Laptop: toshiba 4310 Pro

We hebben al gezocht in de search van Tweakers, S3 enz. Bij allemaal loopt het na 1 keer opstarten vast. :'( |:(

Verwijderd

Je moet NIET de driver van S3 hebben; er zijn 1 of 2 "packs" van Toshiba zelf die werken... Helaas was dat ooit eens voor mij ook trial-and-error (en veeeeel opstarten in Safe Mode).

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Heb je deze driver al geprobeerd?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Topicstarter
We hebben ook al de drivers van Toshiba gehad daar doet hij precies hetzelfde. We hebben geen Trial-and-error hebben we niet gehad.

Verwijderd

Topicstarter
Gunner: Die driver hebben we ook al geprobeerd

Verwijderd

@kvdsanden: Heb je meldingen tijdens het vastlopen (hetzij op beeld, hetzij later terug te vinden in Event Viewer)?
User: temp
Pass: 512

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2003 14:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
SJun: hoe kom je erbij dat het die driver moet zijn? Aangezien dit er één is voor de 4280?

Verwijderd

Topicstarter
MaxDevil: Nee geen meldingen. We loggen in op het netwerk en dan slaat hij vast. Als we in de veilige modes de driver er weer uitgooien werkt het weer. WE gaan nu die driver van Sjun uitproberen. Maar eerst effe w2k opnieuw installeren omdat hij nu erg ver*#$#*$# was.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 May 2003 @ 14:10:
SJun: hoe kom je erbij dat het die driver moet zijn? Aangezien dit er één is voor de 4280?
De 4200 serie en de 4300 serie hebben gelijke videodrivers. Ik beheer de dingen nu zo'n 2 jaar.

Verwijderd

Euh... Als je op het netwerk aanlogt, slaat de PC vast, maar zonder de display-drivers kan je wel aanloggen...

Problemen/vechten tussen display & netwerk (zie BIOS voor IRQ-aansturing).

Verwijderd

Topicstarter
het is niet alleen als je op het netwerk inlogt (sorrie) ook als je gewoon als administrator (lokaal) inlogt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 mei 2003 @ 14:14:
Euh... Als je op het netwerk aanlogt, slaat de PC vast, maar zonder de display-drivers kan je wel aanloggen...

Problemen/vechten tussen display & netwerk (zie BIOS voor IRQ-aansturing).
Waarom installeer je niet eerst je laptop gefinetuned met windows voordat je gaat aanloggen?

Overigens heeft die 4300 een PMCA-netwerkkaartje nodig. Zelf heb ik met Xircomkaartjes geen enkel probleem gehad met videodrivers op die laptops.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 May 2003 @ 14:16:
het is niet alleen als je op het netwerk inlogt (sorrie) ook als je gewoon als administrator (lokaal) inlogt.
Wat heb je verder aan die laptop hangen dan?

Hoeveel werkgeheugen heb je in die laptop, toch wel minimaal 128 MB?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2003 14:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 May 2003 @ 14:20:
[...]

We hebben een 3com netwerkkaartje eraan hangen... verders zetten we rechtstreeks w2k erop. Dus geen rescuedisc.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 May 2003 @ 14:20:
[...]

Hoeveel werkgeheugen heb je in die laptop, toch wel minimaal 128 MB?
Er zit 64 MB in, maar dat moet geen probleem zijn. We hebben het ook al op een 4600 serie geïnstalleerd en daar hadden we geen problemen. Maar ik denk dat dit ook weinig te maken heeft met de videodrivers

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 mei 2003 @ 14:23:
[...]

We hebben een 3com netwerkkaartje eraan hangen... verders zetten we rechtstreeks w2k erop. Dus geen rescuedisc.
Bekijk eens wat dat ding met w2k zonder je 3Com-kaart doet?
mik vervolgens de videodrivers erop testen

indien goed
prik dan de 3Comkaart erin

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 mei 2003 @ 14:28:
[...]

Bekijk eens wat dat ding met w2k zonder je 3Com-kaart doet?
mik vervolgens de videodrivers erop testen

indien goed
prik dan de 3Comkaart erin
nou... hij sloeg weer vast met de drivers die jij me hebt gegeven. Ook zonde de 3com kaart. Nu weten we dus echt niet meer wat te doen 8)7

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 mei 2003 @ 14:49:
[...]

nou... hij sloeg weer vast met de drivers die jij me hebt gegeven. Ook zonde de 3com kaart. Nu weten we dus echt niet meer wat te doen 8)7
Kijk eens of het geheugen goed vastzit. Aan de anderkant van je laptop zit een klein klepje vastgeschroefd dat losdraaien het geplaatste werkgeheugen even goed opnieuw plaatsen.

Verwijderd

Topicstarter
Geheugen zit goed vast, dus dat kan het niet zijn. Zijn er geen andere drivers, of kan het nog iets anders zijn?

Verwijderd

Topicstarter
niemand meer?? :'( :X

Verwijderd

Ik heb ook nog gewoon werk te doen dus ik kan niet de hele tijd on-line reageren.

Verder dan nu

Start het verhaal op in de veilige modus en kies voor de laatste goede start. Op F8 drukken bij opstarten van Windows.

Lukt dat niet start dan helemaal op in de veilige modus en mik de videokaartdrivers weer weg.

Als het goed is start je laptop wel normaal zonder die videokaartdrivers

Verwijderd

http://support.toshiba-tr...-5.12.01.7002-7.30.20.zip

Deze moet je in ieder geval hebben

Verwijderd

Vervolgens kan een biosupdate geen kwaad
http://eu.computers.toshi...hibaCSG/download_bios.jsp

Verwijderd

Het is het handigst om eerst een bios update te doen voordat je je aan de herinstallatie waagt. Jullie zitten echter al met eenherinstallatie dus probeer die biosupdate te doen in de veilige modus als je geen kans ziet met de restorecd ff alles bij het oude te krijgen.

Na de biosupdate doe je een herinstallatie van windows 2000
vervolgens installeer je de videodrivers.

Verwijderd

Installatievolgorde voor de 4310
- Biosupdate
- W2k Installatie
- Video Driver
- Value Added Logical Devicedriver
- Power Extensions
- Toshiba Utilities
- Mobile Extensions
- Display Power Saver Driver
- Infrared Driver
- Sound Driver
- Internal Modem Driver
- Mouse Driver
- CD-ROM Monitor

Wat niet nodig is kun je gewoon overslaan.
suc6

Verwijderd

En haal hier
http://eu.computers.toshi..._bios.jsp?z=42&service=EU
je drivers maar vandaan.

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Mag ik de users kvdsanden en sjun wijzen op deze knop [img=100]]http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gif[/img] :P

Kleine aanvullingen kan je met deze button doen, anders kan dit worden als omhoog kicken van je topic zie (Kicken van je topic) of slowchat :|

Daarnaast als tip voor Topic starter kvdsanden: download alle relevante drivers voor je toshiba laptop, installeer eerst je TVALD drivers (acpi support) en dan de rest (ook de S3 driver van de www.toshiba.com site). Daarna windows update draaien :)

Zorg ook dat je bios minimaal V8.20 is en dan zal W2K Pro of hoger als een zonnetje draaien :)

Een kleine opmerking: die 64 MB is wel aan de krappe kant voor Windows 2000 Pro, maar dit terzijde.

Deze ook gelezen :?
[rml][ Win2K] HCI en SCI load error op Toshiba[/rml] staan ook tips in over W2K installatie op Toshiba laptop :)

offtopic:
ik heb ook een Toshiba Satellite Pro 4270 op 256 MB

[ Voor 23% gewijzigd door aReaRe op 21-05-2003 19:48 ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Verwijderd

OK bedankt voor de info, ik zal erop letten voortaan.

NB Eerst de biosupdate, dan pas de 2k installatie

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

-> Software Algemeen
Drivers zijn toch een stukje los software. Bovendien staat de betreffende info (over waar drivers te vinden) in de SA-FAQ :).

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:30
Alhoewel deze al 2 jaar oud is wil ik toch nog even een update geven...

Wanneer je de nieuwste videodriver van Toshiba download en deze gebruikt op een resolutie van 1024x768 en een kleurdiepte van 16 bit loopt de laptop niet vast na het opstarten. Wanneer je deze op 32bit zet is het weer een en al ellende!

Heb afgelopen week een van deze laptops een goeie 20x opnieuw geinstalleerd om em fatsoenlijk werkbaar te maken...

Wellicht heeft iemand hier nog wat aan :)

Whoop!

Pagina: 1