Toon posts:

[javascript] Window.print() -> header&footer + blanco pagina

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een printer vriendelijke pagina gemaakt die afgedrukt gaat worden.
Bovenaan de pagina stond een header met het aantal pagina's en onderaan het url waar het bestand vandaan komt.

Nu heb ik voor de header & footer een stukje code gevonden:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
<script type="text/vbscript">
    Dim WSHShell
    Set WSHShell = CreateObject("WScript.Shell")
    WSHShell.RegWrite "HKCU\Software\Microsoft\Internet
                Explorer\PageSetup\header", ""
    WSHShell.RegWrite "HKCU\Software\Microsoft\Internet 
                Explorer\PageSetup\footer", ""
</script>

Maar is dit een veilige manier? Volgens mij past dit keihard het register van de client aan.... ??

De printfunctie print ook nog een blanco pagina achter de pagina's aan? Kan ik daar iets aan doen?

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 12:30

André

Analytics dude

Dit is wel een veilige manier, maar die gaat nooit op je website werken ivm met rechtenkwesties en zo. Het kan nooit de bedoeling zijn dat een website je registry aanpast.

En dat de printfunctie een blanco pagina uitpoept na de andere pagina's is een probleem met je printer of printerdrivers.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Je verandert een instelling in het registry met dat script. Op zich niet zo netjes, en wat ik persoonlijk veel erger vind: De gebruiker weet van niks, kan niet kiezen en krijgt zijn instelling ook niet meer terug.

Als je het dan toch tijdelijk wilt uitschakelen, lees je eerst de waarde uit, bewaar die in een var, gooi de settings leeg, print de pagina en gooi de settings terug. Blijft het feit dat als je script halfweg eruit klapt de settings pleite zijn.

Een echt mooie oplossing is hier helaas (nog) niet voor. Heb er zelf ook een hele tijd naar gezocht.

Verder helemaal eens met André. Vette kans dat het niet werkt vanwege "rechtenkwesties" :P

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Weet er iemand of dit werkt?
Kan een website zo maar mijn register aanpassen???
Anders maak ik wel een website om je opstartfolder een beetje uit te kuisen ;)

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op 21 mei 2003 @ 15:11:
Weet er iemand of dit werkt?
Kan een website zo maar mijn register aanpassen???
Anders maak ik wel een website om je opstartfolder een beetje uit te kuisen ;)
ik zou zeggen: probeer het es...

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
hehehe eigenlijk zou het wel een slechte zaak zijn idd....
als je nou deze gein in een html mail zet en verstuurd? Dan open je hem lokaal, dus zou het moeten kunnen toch?

Heeft iemand een oplossing gevonden voor de extra pagina die wordt uitgeprint na het uitvoeren van window.print() ? Toen ik de headers nog niet uit had, printte hij een pagina met daarop alleen de header + footer en in de header pagina 2 van 2, terwijl de eerste pagina niet eens in de buurt van het einde van de pagina komt??!

Verwijderd

Wacht ik zal ff een htmletje plaatsen op mijn server en dan allen daarheen ;) weet mij iets te zeggen :)

Klik hieronder:
http://forpex.no-ip.com/sites/tweakers/hackyou.asp

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2003 19:41 . Reden: linkje toegevoegd ;) ]

Verwijderd

Topicstarter
hahaha werkt helaas niet :)
Komt door de active-X instellingen. De pagina opent met een error en "gelukkig" veranderen er geen instellingen.

Ik neem maar een korte uitleg op in mijn handleiding, moet iedereen dat maar handmatig aanpassen.

Echt jammer dat het niet met een stylesheet of javascript kan... :(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2003 10:30 ]

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 22:08
Dat niet, heb wel ergens nog wel een ActiveX plugin.. maar dat werkt dan alleen lokaal; dwz, alleen bij degene op wiens PC je het installeert. Laat maar even weten als je dat interressant genoeg vindt. :)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

Topicstarter
Thnx, maar ik wilde het eigenlijk voor iedereen beschikbaar maken.
Nu moet iedereen het zelf maar instellen, het staat als tip in het printvenster dus ze zullen het in iedergeval zien.

Verwijderd

Ik kan het natuurlijk eens lokaal (op school bv) draaien en lachen maar als ze de volgende keer de pc's starten :)
Pagina: 1