Pinnacle PCTV Deluxe/Teletekst Opnemen

Pagina: 1
Acties:
  • 391 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-11 11:57
Uit het tijdschrijft Computeridee heb ik interesse voor deze product.

Daarmee kun je tvkijken, films en programma's (zonder tussenkomst van videorecorder) opnemen van tv.

Ik ben zwaar slechthorend, dus de ondertiteling is onmisbaar voor me.
En omdat deze product ook teletekst bevat, kan ik tvkijken met ondertiteling.

Ik vroeg me af of de programma bijvoorbeeld Journaal of Kopspijkers met de ondertitleing (via teletekst aanzetten) kan worden worden opgenomen.

Om programma's te bewaren of kijken als ik afwezig ben.

Ik zou wel willen zelf testen. Maar het is geldverspilling als het niet kan werken.
(tenzij dat ik van winkel mag "lenen")

Hopelijk begrijpt u me vraag.

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:52
Volgens mij gaat dit niet werken met de standaard software die wordt meegeleverd.
In deze software zitten apparte programma's voor het bekijken van teletekst (PCTV Webtext) en het bekijken/opnemen van televisieprogramma's (PCTV Vision). Dus het mixen van de ondertitels van teletekst met een opgenomen tv-programma is niet mogelijk.

Daarnaast vraag ik mij af, of het teletekst signaal ook mee wordt opgenomen.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Verwijderd

Misschien dat dscaler er ooit een plugin er voor schrijft, schrijf ze eens hun teletekst ondersteuning is al heel goed.

Blobby, teletekst opnemen was een lange tijd mogelijk met videorecorders maar dat werd wegbezuinigd, te weinig doven kennelijk die het kochten en te weinig doven in het algemeen.

Voor meer info http://info.omroep.nl/vara?nav=weudHsHzGHGyGpGJ

• Silver7
ik weet al van Kassa. Maar ik wil graag deze product. Misschien moet ik wel ff "lenen" om zelf uit te proberen.

Ik zal kijken of ik contact opneem met Dscaler. wat is zijn website ook alweer?

[ Voor 14% gewijzigd door Silver7 op 21-05-2003 15:16 . Reden: kan niet website vinden ]

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Dscaler is opensource software , betekent dus dat jouw vraag in de handen ligt van een aantal hopelijk gewillige hobby-programmeurs , dus heb maar geen hoge verwachtingen .

Maarja je kan het altijd proberen , op www.dscaler.org

Wat misschien wel werkt is als je een scart aansluiting over hebt op je TV dan daar een kleine plug in doen , waar audio/links-rechts en video/composiet-svhs uitkomt .
De tv zet je dan op het juiste kanaal met teletekst ondertiteling aan
je sluit de composiet of svhs aan op de tv kaart in je pc en de audio aan op je geluids kaart en dan natuurlijk opnemen

Nou weet ik niet zeker of je geluid en beeld makkelijk vanuit twee verschillende bronnen geintegreerd kunt opnemen want de tv kaart heeft alleen coax-in svhs-in en composiet-in maar geen audio-in , maar zoals ik jou hoor is audio vor jou niet zo heel erg belangrijk .

PS ik weet ook niet zeker of de ondertitels worden meegezonden op de kabel naar de pc .

[ Voor 61% gewijzigd door enchion op 21-05-2003 15:48 ]

How do you save a random generator ?

• Silver7
Ik kan altijd proberen bij dat website. Maar ik ga proberen bij een winkel vragen of ik mag "lenen" om uit te proberen. (je hebt toch garantie om te terug te brengen)

Of heeft er iemand die zo een product heeft, wil diegene graag voor me wil testen?

LOL, pinnacle heeft gereageerd op mijn email. Ze gaan voor me uitzoeken en testen.

Ik wacht met vol geduld op antwoord.

[ Voor 47% gewijzigd door Silver7 op 21-05-2003 15:50 . Reden: vraagje/email ]

Verwijderd

Een schrale troost voor je.
Ik keek op google groups met de woorden "record teletext pc" of iets in de trend van fasttext, cap, grab, tv card dan zie ik toch die vraag veel langs komen.

Ik keek nog op showshifter en die ondersteund het ook niet, wordt ook om gevraagd op het forum.

• Solstice
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-12-2018
Heh.. ik had die vraag over teletekst opnemen ook al gepost hier.
Ik ben zelf doof en heb ondanks dat ik nu een Cochleaire Implant heb nog steeds ondertiteling nodig.
Dus ben ik zeker zeer geinteresseerd in deze thread.

• Silver7
DeGodefroi schreef op 21 May 2003 @ 17:48:
Heh.. ik had die vraag over teletekst opnemen ook al gepost hier.
Ik ben zelf doof en heb ondanks dat ik nu een Cochleaire Implant heb nog steeds ondertiteling nodig.
Dus ben ik zeker zeer geinteresseerd in deze thread.
Het is lastig. Ik heb ook zitten af te vragen na de reply's van andere tweakers. Het kan zijn dat het niet mogelijk is. Maar goed, we zijn tweakers en zorgen ervoor dat het mogelijk is. Niets is onmogelijk.

Ik wacht nog af op email van pinnacle. Hopelijk zien ze in dat vraag/probleem en maken ze alsnog een software voor......

• Silver7
Helaas........................ echt jammer :(

Onderwerp
Pinnacle PCTV Deluxe

Subproces discussie
Reactie (Jeffrey Embregts) 05/22/2003 11:24 AM
Geachte heer ,

Ik heb het voor u nagekeken maar helaas werkt deze ondertitel optie niet in combinatie met de pctv.

Met vriendelijke groet,
Pinnacle Support

Maar wat me opvalt, dat ze niks verder gaan doen. :?

Verwijderd

stuur ze nog eens een mail of het maybe mogelijk is met een ander Pinnacle TV-produkt

Verwijderd

Een alternatief is misschien een speciaal (Extern) apparaatje voor het opnemen van teletekst ondertiteling. Zie www.telecorder.nl

Van de website: "Met de teletekst recorder, kortweg de "telecorder" is het mogelijk om televisie programma's op te nemen met behoud van de teletekst ondertiteling. Te gebruiken in combinatie met een DVD Recorder, een Harddisk recorder en zelfs een video recorder."

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-12 15:54
Verwijderd schreef op zondag 27 april 2008 @ 14:26:
Een alternatief is misschien een speciaal (Extern) apparaatje voor het opnemen van teletekst ondertiteling. Zie www.telecorder.nl

Van de website: "Met de teletekst recorder, kortweg de "telecorder" is het mogelijk om televisie programma's op te nemen met behoud van de teletekst ondertiteling. Te gebruiken in combinatie met een DVD Recorder, een Harddisk recorder en zelfs een video recorder."
Aardige tip hoor, maar om nou op een bericht uit 2003! (=5 jaar!! geleden) te reageren.......... 8)7 ;) :P
Pagina: 1