Hallo, ik heb op het moment een Asus A7V266 AMD 1.4 tb, 512 ddr, Radeon 8500. Ik wil graag een radeon 9800 aanschaffen maar ik vraag me af of het echt veel voordeel met zich mee brengt. Zeggen jullie kopen! of wacht nog maar ff en koop een compleet nieuw systeem?
ik denk dat dat meer aan jou ligt of je het wel of niet moet doet
als je nu bijvoorbeeld alleen maar counter-strike speelt heb je het absoluut niet nodig
kijk gewoon naar welke spellen je speelt en als je dan die extra power nodig hebt kan je eens gaan kijken naar een andere kaart
waarom een nieuwe dure kaart kopen die over een half jaar weer oud is als je em niet echt nodig hebt
als je nu bijvoorbeeld alleen maar counter-strike speelt heb je het absoluut niet nodig
kijk gewoon naar welke spellen je speelt en als je dan die extra power nodig hebt kan je eens gaan kijken naar een andere kaart
waarom een nieuwe dure kaart kopen die over een half jaar weer oud is als je em niet echt nodig hebt
Je performance zal zeker toenemen, maar over 't geheel gezien zal een nieuwe cpu meer uithalen.
Ook kost deze kaart nogal veel en zal deze de taken die hij moet doen supersnel doen natuurlijk, maar je hebt kans dat die een deel van de tijd maar aan 't wachten is voor nieuwe info van de cpu.
Als je de Radeon 9800 zo graag wil om een direct x 9 kaart zou je opzich ook kunnen kijken naar de Radeon 9500 (pro).
Verder lijkt me dat je het beste kan wachten op een nieuwe pc. Aangezien de rest wel zal bottlenecken met een nieuwe kaart, btw pas ook op dat je voeding krachtig genoeg is, want een standaard 300 watt ofzo red je 't niet zo snel mee.
Ook kost deze kaart nogal veel en zal deze de taken die hij moet doen supersnel doen natuurlijk, maar je hebt kans dat die een deel van de tijd maar aan 't wachten is voor nieuwe info van de cpu.
Als je de Radeon 9800 zo graag wil om een direct x 9 kaart zou je opzich ook kunnen kijken naar de Radeon 9500 (pro).
Verder lijkt me dat je het beste kan wachten op een nieuwe pc. Aangezien de rest wel zal bottlenecken met een nieuwe kaart, btw pas ook op dat je voeding krachtig genoeg is, want een standaard 300 watt ofzo red je 't niet zo snel mee.
Hangt ervan af, wat je ermee wilt doen... En tis meer een keus die je zelf moet maken...Verwijderd schreef op 21 mei 2003 @ 13:30:
Hallo, ik heb op het moment een Asus A7V266 AMD 1.4 tb, 512 ddr, Radeon 8500. Ik wil graag een radeon 9800 aanschaffen maar ik vraag me af of het echt veel voordeel met zich mee brengt. Zeggen jullie kopen! of wacht nog maar ff en koop een compleet nieuw systeem?
Dus ik zou als ik jou was, zou ik veel reviews en roudups bekijken
Die 8500 is goed genoeg in de huidige spellen, waarom wacht je niet een halfjaar of een jaar?
Te Koop:24 Core Intel Upgradeset
Verwijderd
@ sdk
standaard 300 watter is zat hoor, ik kon mijn 9700 ook nog flink oc-en met een 200-WATT NONAME bagger-voedinkje (ja dat is idd zeldzaam).
Is niet genoeg meer als je echt veel andere meuk ook nog er op aansluit.
@GoForTom
De R9800PRO is toch wel te duur (nu) voor z`n snelheid....
Ik weet het, het is niet cool om te zeggen, maar de FX5900 Ultra is dan een betere keus.
(maar nog steeds idioot snel voor een tb 1.4 systeem, overkill-deluxe)
standaard 300 watter is zat hoor, ik kon mijn 9700 ook nog flink oc-en met een 200-WATT NONAME bagger-voedinkje (ja dat is idd zeldzaam).
Is niet genoeg meer als je echt veel andere meuk ook nog er op aansluit.
@GoForTom
De R9800PRO is toch wel te duur (nu) voor z`n snelheid....
Ik weet het, het is niet cool om te zeggen, maar de FX5900 Ultra is dan een betere keus.
(maar nog steeds idioot snel voor een tb 1.4 systeem, overkill-deluxe)
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2003 13:47 ]
Ik heb net een week plus een ATI radeon 9800 Pro. Het was wel duur maar je heb er ook wel wat aan als veel games speeld. Ik speel al mijn games op Max nu dat ge niet met mijn Geforce 2 Pro. En nu nog een nieuw PC een AMD Opteron of de AMD Athlon 64 of een INTEL met Prescott core.
AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB
Als je 8500 een 128 mb kaart is (een LE), zou ik een snellere proc aanschaffen. Als het de 64 mb is, zou ik doorsparen voor een nieuwe proc en een nieuwe kaart.
Zoals gezegd, dit is echt je eigen keus. Je mobo ondersteunt niet hoger dan 1.4 Ghz, dus dan zou je ook een ander mobo nodig hebben. That keeps the money flowing.
Maar een 9800 zou ik niet in je systeem zetten. Voor die 400 euro heb je meer dan genoeg om een goed mobo en een AthlonXP 2700+ aan te schaffen, om maar een zijstraat te noemen. En dat samen met een 8500LE 128 mb, heb je een leuk systeempje
Zoals gezegd, dit is echt je eigen keus. Je mobo ondersteunt niet hoger dan 1.4 Ghz, dus dan zou je ook een ander mobo nodig hebben. That keeps the money flowing.
Maar een 9800 zou ik niet in je systeem zetten. Voor die 400 euro heb je meer dan genoeg om een goed mobo en een AthlonXP 2700+ aan te schaffen, om maar een zijstraat te noemen. En dat samen met een 8500LE 128 mb, heb je een leuk systeempje
Je moet geen zoute slakken op laag water spijkeren
Ik zou zeggen lees reviews en maak je oordeel op
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()