Single user ADSL delen op WiFi netwerk

Pagina: 1
Acties:

• AaJee
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-01-2023
Hoi!
Ik heb even gezocht, maar kon niet het antwoord vinden waar ik naar zoek:

Ik heb nu een ADSL (KPN connected) abo op 1 pc (met Thomson/alcatel 510 modem, single user, maar ik heb wel pat/nat functionaliteit gezien, versie 4 van de firmware)

Nu heb ik inmiddels een 2e pc en een laptop erbij gekregen. Nu zie ik veel over de WiFi setjes.

Is het mogelijk om een wireless router kopen, daarop direct het ADSL modem te prikken. Dan aan de router (die vaak ook een aantal wired poorten hebben), de twee vaste pc met draad verbinden en tot slot middels een WiFi PCMCIA kaartje mn laptop er ook aan knopen?

En kunnen dan vrienden die ook met de laptop langskomen, middels een Wifi-compliant kaartje ook op mijn netwerk eventueel?

Welke kits worden aangeraden of afgeraden?

Ben benieuwd of dit uberhaupt kan en zo ja, hoe ik dat aan moet pakken...

groeten,
Jaron

• Tommel
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ja dat kan, zijn al veel topics over. Kijk eens in de search en op www.routershop.nl

p.s. geen groeten onder je post

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

je hebt geen wireless router nodig, de modem is al een router [search=510 router], je kan er dus gewoon een hub op aansluiten en het werkt. Jij wil wireless: Koop dus een acces point en wireless kaartjes en je bent klaar. Hoe je dit installeert staat in de handleiding van zowel de speedtouch als de wireles producten

[ Voor 52% gewijzigd door JvS op 21-05-2003 12:56 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp