-- Altijd blijven prutsen --
Verwijderd
Verwijderd
OnzinVerwijderd schreef op 21 mei 2003 @ 14:18:
dat zou nog niet moeten betekenen dat je FPS naar 12 droppen met die specs, welke resolutie draai je? en 16 of 32bit? kan iets met je fog emulation table te maken hebben, speel daar eens mee
Specs:
Intel Pentium 4 2400
512mb ram
Asus P4B533
Geforce 4 Ti4800 SE 128 mb (Asus)
En bij mij dropt de fps net zo hard bij smoke, idd in bijna alle spellen. Zal wel aan de nvidea kaart liggen ofzow.
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
En dat concludeer je omdat twee mensen een Nvidia kaart hebben en last van FPS drop bij smokeDamian schreef op 21 mei 2003 @ 16:31:
[...]
En bij mij dropt de fps net zo hard bij smoke, idd in bijna alle spellen. Zal wel aan de nvidea kaart liggen ofzow.
Volgens mij heeft iedereen altijd last van een frameratedrop bij smoke hoor, misschien de één wat meer dan de ander, maar iedereen heeft er 'last' van.
Dat komt gewoon doordat smoke best complex is om realistisch te laten lijken. Je moet er doorheen kunnen kijken, om het dan nog wat realistischer te maken moeten alle 'openingen' waar je doorheen kijkt niet even groot zijn. En daarnaast moet het niet 2D zijn dus het moet ook nog eens alle kanten opdrijven.
Dit alles moet realtime berekend worden aangezien het anders altijd hetzelfde eruit ziet.
The devil is in the details.
Ik heb trouwens ook vage blokjes bij de achterlichten...
[ Voor 17% gewijzigd door FoggyFreek op 21-05-2003 19:11 ]
Je merkt het misschien niet omdat de frameratedrop zo weinig is dat het gewoon nog soepel loopt, maar ik garandeer je dat er zeker wel een frameratedrop is.FoggyFreek schreef op 21 May 2003 @ 19:07:
Op een radeon merk je er niks van (mijn huisgenoot heeft er een) als de heli er aan komt in VIce CIty kan ik niet meer normaal spelen.. dat hoort toch niet zo ?
Dat heb ik ook en ik heb een Radeon 9500 ProIk heb trouwens ook vage blokjes bij de achterlichten...
The devil is in the details.
Het normale beeld, wat meestal al zwaar genoeg voor de videokaart is, komt gewoon nog een half-transperant effect overheen komt. Dat half-transperant is gewoon heel erg zwaar.
Maar van 100fps naar 12 in Vice City voor de rook vind ik wel erg veel. Zelf draai ik Vice City op gemiddeld 30fps, in zo'n striptent ofzo waar veel zware 'rook' in de lucht hangt krijg ik zo'n 15fps.. Dat is de helft minder, dus niet 10 keer zo weinig zoals bij jouw
En normale rook van auto's is ivm de fps niet eens merkbaar hier. Als dat bij jouw wel zo is is er geloof ik echt wel wat mis hoor.
🌞🍃
Verwijderd
Ook het opbouwen is moeilijk, realistisch de rook laten verschijnen dus.
Mijn GFTI4400 overdreven veel.. als ik het water inrij staat het beeld zo ongeveer stil!
NIemand anders ervaringen mee ?
Ik concludeer dat uit de replies hier, en uit eigen ervaringMaRc0 schreef op 21 mei 2003 @ 17:01:
[...]
En dat concludeer je omdat twee mensen een Nvidia kaart hebben en last van FPS drop bij smoke
Volgens mij heeft iedereen altijd last van een frameratedrop bij smoke hoor, misschien de één wat meer dan de ander, maar iedereen heeft er 'last' van.
Dat komt gewoon doordat smoke best complex is om realistisch te laten lijken. Je moet er doorheen kunnen kijken, om het dan nog wat realistischer te maken moeten alle 'openingen' waar je doorheen kijkt niet even groot zijn. En daarnaast moet het niet 2D zijn dus het moet ook nog eens alle kanten opdrijven.
Dit alles moet realtime berekend worden aangezien het anders altijd hetzelfde eruit ziet.
Nvidea heeft het er gewoon wat moeilijker mee.
Verder merk ik het vooral bij die mission in Vice City, waar je met die kleine heli, die bommen moet plaatsen in het gebouw, als ik dicht bij de grond kom, dropt ie van 40fps naar 12fps ofzow. En ik draai het spel @ 1280x1024 met alles hoog, en dat loopt als een trein, behalve dus als er veel rook in beeld is.
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Verwijderd
mijn ervaring? niet zo'n grote bek hebben als je iets niet zeker weet
Zelfs de fontein ! Ga eens voor de fontein staan.. wat haal je daar ? ik kan niet eens normaal rondkijken.
Het is niet echt strak laag maar erg haperend. ik heb echt geen idee wat het is.
Verwijderd
als ik bij mohaa (volumetrische rook aangezet) rook in beeld zie met mn 9700 @ een 1700+ kreeg ik drops naar 40 ong. Nu met 2500+ @ 3000+
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝