Toon posts:

Voeding controleren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een 350watt Enermax voeding, maar wil weten of deze genoeg levert aan de videokaart.Heb een Geforce 4 Ti4400 kaart maar deze functioneert niet.Met opstarten krijg ik bij het bios scherm allerlei misvormingen van de letters, daarna het scherm van de raid controller wat wel goed is.Kan daarna aleen in save-mode opstarten en dan nog is het misvormd, vooral als ik de muis beweeg dan blijven er gekleurde streepjes achter.
Mijn oude Radeon 7000 videokaart functioneerd zonder problemen!
Dus vandaar mijn vraag over de voeding.

Wie heeft de gouden tip, want heb al van alles geprobeerd maar kom er niet uit!!

Bij voorbaat dank!
Arno

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 20:17

JdM

Humbled

Lijkt een beetje een driver probleem misschien, andere drivers al geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Begint al met opstarten het bios scherm is misvormd!

• Kapitein Edward
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
Dit is overduidelijk een probleem met je videokaart ;)

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 20:17

JdM

Humbled

Verwijderd schreef op 21 May 2003 @ 11:54:
Begint al met opstarten het bios scherm is misvormd!
dat is waar........... hmmm :| , post de specs van de rest van het systeem eens

• Sjod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:21

Sjod

Ik ben goed luisterend

Heb je al een andere ti 4400 geprobeerd. En heb je een oude 4400 of een nieuwe (ti4800SE met AGP 8X), als je de nieuwe hebt kun je het voltage in de bios op 1,6volt zetten dat werkt vaak wel

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-06 13:04

Nulnulnix

BOFH

Voeding is ruimschoots voldoende, daar zal het niet aan liggen.
Is je kaartje niet gewoon kapot?
Daar lijkt het nl wel op...

We have just one world, but we live in different ones...

Verwijderd

Het zou best aan je voeding kunnen liggen. Een tijdje terug had ik ineens ook zo'n vaag beeld met allerlei fouten en mooie kleurtjes e.d. :o
Soms kreeg ik de pc niet eens aan de praat, soms begon t pas bij het opstarten van een toepassing in windows.
Als ik in mn bios naar mn voltages keek, bleken er 1 of 2 (weet niet meer precies) veel te laag te zijn.
Met een nieuwe voeding was het probleem opgelost en werkte alles weer perfect. Het viel trouwens ook nog onder de garantie van mn kast.. :9
Ik heb trouwens een Radeon 9500np en een 300 watt voeding.

Kijk dus even (als dat kan tenminste) in je bios oid naar je voltages, of dit een beetje klopt.. Wijkt dit af, probeer t dan eens met een andere voeding, zou best kunnen dat deze dan kapot is.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2003 12:11 ]

Verwijderd

Als je meerdere videokaarten getest hebt met hetzelfde resultaat, dan kan dit niet het probleem zijn lijkt me... Is de AGP bus op je mainbord niet enigzins ziek? Oftewel exit mainboard? Als je een beroerde merk X baggervoeding hebt krijg je toch andere problemen lijkt me.
Pagina: 1