Toon posts:

[Win2k server] - server stopt spontaan met routen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een raar probleem.

2 Vestigingen met op beide vestiging een Windows 2000 server welke (via ADSL) met elkaar verbonden zijn door VPN (ik gebruik Windows 2000 Routing and Remote Access als VPN serversoftware) via het internet. (dmv PPTP)

Werkt perfect, verbinding blijft netjes in de lucht gedurende lange tijd en bij een evt. disconnect wordt de verbinding gelijk weer hersteld.

Vestiging 1 heeft het volgende netwerk: 192.168.1.0 met subnet 255.255.255.0
Vestiging 2 heeft het volgende netwerk: 192.168.2.0 met subnet 255.255.255.0

Achter deze servers draaien wat PC's die bestanden bij de andere vestiging moeten kunnen benaderen. Ik heb wat static routes toegevoegd aan beide vestigingsservers bij RRAS om de andere vestiging te kunne benaderen. Dit werkt opzicht ook perfect, dus als een client uit vestiging 2 iets wil benaderen in het netwerk 192.168.1.0, dan wordt dit door de server bij vestiging 2 dmv de static route netjes via de VPN verbinding naar de andere vestiging gestuurd en kan de client dus perfect bestanden etc. benaderen daar.

Het probleem is echter dan na verloop van tijd (soms een dag, soms wat langer) de routing bij vestiging 2 ineens stopt. De VPN verbinding blijft netjes in de lucht maar het routen werkt niet meer. Een client (PC) in vestiging 2 kan dus niks meer benaderen in vestiging 1. Andersom werkt wel perfect, iemand uit vestiging 1 kan dus perfect dingen benaderen in vestiging 2.

Als ik even de VPN verbinding handmatig disconnect en weer connect werkt alles weer goed maar dit is niet de bedoeling natuurlijk, om dit elke ochtend te moeten doen.

Beide servers zijn geinstalleerd met SP3, op beide servers draait ook ISA Server SP1.

Kent iemand dit probleem en wat is de oplossing?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:10

mutsje

Certified Prutser

wat voor Eventmeldingen krijg je? meer informatie graag.

Verwijderd

Topicstarter
mutsje schreef op 21 mei 2003 @ 13:41:
wat voor Eventmeldingen krijg je? meer informatie graag.
In de Eventlog van Windows komt er niks over te staan, ik heb zojuist de logfunctie eens aangezet van RRAS, kijken of die iets geeft. :? Denk het niet want de verbinding an sich blijft gewoon netjes intact... het domme ding route alleen niks meer.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand? Van de logfiles wordt je ook niet wijzer...