SMC barricade wireless en bereik

Pagina: 1
Acties:

• MrHighStone
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-02-2023
Sta op het punt over te stappen van chello naar cistron en daarbij de SMC Barricade SMC7407WBRA aan te schaffen.
Nu is het zo dat mijn adsl aansluiting in de meterkast zit, waar ook de switch van mijn netwerk en een server staan. Omdat deze smc een modem/router/switch/wap ineen is, en dus ook in de meterkast moet komen te staan, vraag ik me af wat nou het bereik zal zijn van deze wireless access point.
- Heeft iemand ervaring met (het bereik van) deze smc barricade wireless?
- Het betreft een huis uit 1939, dus muren van steen en houten plafonds en geen beton oid, heeft dat nog invloed?
- Is het wellicht verstandiger om voor die 100 euro extra een los access point te kopen en die ergens buiten de meterkast te plaatsen?

Een file op de A12 is nooit grappig...

Verwijderd

MrHighStone schreef op 21 May 2003 @ 11:18:
- Heeft iemand ervaring met (het bereik van) deze smc barricade wireless?
Bereik is erg moeilijk te zeggen, zie hierna.
- Het betreft een huis uit 1939, dus muren van steen en houten plafonds en geen beton oid, heeft dat nog invloed?
Dat heeft heel erg veel invloed. Beton en vooral gewapend beton houden erg veel tegen. Dit is dus een groot voordeel! Je zult je AP goed kunnen benutten in dat huis :)
- Is het wellicht verstandiger om voor die 100 euro extra een los access point te kopen en die ergens buiten de meterkast te plaatsen?
Tja, hangt ervanaf hoe afgesloten de meterkast is, en hoever je nog wilt connecten. Als de meterkast aan de voorkant van het huis zit, en je helemaal achterin je tuin wilt zitten, met 150 meter ertussen gaat het misschien wat moeilijk worden.
Natuurlijk is het altijd beter om een losse AP in het midden van het huis te hangen, dus als het kan zou ik dat doen.
Maar als je een niet te groot huis hebt, en je meterkast enigzins goed geplaatst is lijkt het mij niet nodig.

Bedenk wel dat je van de verzekering vaak geen switches/routers/patchpanelen in de meterkast mag hangen. Misschien dit eerst even nakijken?

• MrHighStone
Goeie tip om even te checken of de verzekering hiermee problemen heeft. Iemand nog meer opmerkingen/tips hierover?

Neem in gedachten even een regulier rijtjeshuis, maar dan twee etages hoger, dus zonder tuin (helaas...). De meterkast is dan nagenoeg in het midden van woning (over de lengterichting) en op 1/3 van de woning in de breedterichting geplaatst.
Theoretisch zou dit dus goed moeten gaan.

Volgens mij is deze barricade nagelnieuw, want ik kan er nergens reviews van vinden? Heeft iemand dit apparaat ook, en hoe bevalt ie?

Verwijderd

Met die beschrijving van het huis moet het haast wel goed gaan. Wacht nog even reacties af, want ik heb zelf niet eens een wireless setje thuis staan, maar volgens mij moet het gewoon kunnen :)
Reviews heb ik ook niet, maar het merk zelf staat goed bekend. En er zijn in deze tijd niet echt 'slechte' dingen op de markt :)

Verwijderd

Wat kost het je? 285 voor de Router en hoeveel kost je de kaart?

In de PW staat dat ding voor 100 EUR minder. Je bent dus gek als je het via Cistron gaat doen IMHO.

Ik zou voor dat geld voor een 3Com setje gaan met XJACK antenne, bereik is veel beter, heb ervaring met allebei. 3Com kan twee keer zover komen, en met een hogere snelheid.

De Printerpoort van de SMC gebruik je toch niet denk ik?

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2003 09:46 ]

• MrHighStone
Icm een abbo volgens mij ongeveer 200. Maar het gaat me niet om de goedkoopste.
Ik ben op zoek naar ervaringen met wireless ap's, specifiek de genoemde SMC, tav het bereik, als deze in een afgesloten kast staat.
De printerpoort gebruik inderdaad niet nee, jammergenoeg heb ik een printer met USB poort.

• MrHighStone
Schopje...

Verwijderd

Bereik is in elk geval weer anders. Nogmaals ik zou voor een 3Com oplossing gaan. Kost iets meer, heb je wel meer kwaliteit en meer bereik.

Even een praktijk voorbeeld:

Na 40 meter met gewoon wat standaard gipsmuren ertussen, zit de SMC nog maar op 2 MBit. Met de 3Com set met XJACK antenne, zat ik nog op 11MBit.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2003 17:45 ]

• Bas C
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-10-2025
zou je op deze router/modem/etc. willekeurig welke USB-ontvangers en PCMCIA-kaarten kunnen aansluiten?

ik overweeg nl ook om deze router te kopen.

en zo ja, met welke (goedkope!) kaartjes en ontvangers zijn er hier goede ervaringen? thnx 4 posting!

• MrHighStone
Wat bedoel je met 'er op aansluiten'? Volgens mij is het een kwestie van adsl stekker erin en vervolgens pcmcia/pci/usb 'netwerkkaart' in de pc hangen en gaan.
Als dit is wat je bedoelt, dan ja ;)

• Bas C
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-10-2025
Nou, ik bedoel of deze router/modem/wireless access point met alles samenwerkt qua pcmcia- en usb-wireless devices (m.a.w. ook de goedkopere), of dat het het slimste is om toch maar alles van één en hetzelfde merk te kopen (en da's weer duurder....)

Verwijderd

Alle apparaten met het WECA-keurmerk werken goed samen.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Verwijderd schreef op 22 mei 2003 @ 08:53:
Wat kost het je? 285 voor de Router en hoeveel kost je de kaart?

In de PW staat dat ding voor 100 EUR minder. Je bent dus gek als je het via Cistron gaat doen IMHO.

Ik zou voor dat geld voor een 3Com setje gaan met XJACK antenne, bereik is veel beter, heb ervaring met allebei. 3Com kan twee keer zover komen, en met een hogere snelheid.

De Printerpoort van de SMC gebruik je toch niet denk ik?
Modem kan misschien goedkoper, dacht ik eerst ook. Maar bij cistron leveren ze een 'modem pakket'

Splitter, bekabeling, handleiding, verzending en in geval van garantie gratis verzending... allemaal voor dat bedrag.

En wat betreft de meterkast ...

Heb hier zelf ook eerst modem aangesloten aan de andere kant van de kamer. Maar toen verlengd en getest of het nog stabiel was. En de snelheid okee.

[ Voor 13% gewijzigd door bjck op 05-06-2003 01:14 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1