NT Shares

Pagina: 1
Acties:

• RemcoZ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-01-2025
Wie weet waar WindowsNT 4 zijn netwerk shares + rechten + 2nd level rechten bewaard en hoe ik daar een backup van kan maken. Please help. Anders zit ik tot vannacht te kloppen

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-08 10:14

Jaymz

Keep on moving !

Kun je ietsje specifieker zijn.

• Vm1heA
  • Laatst online: 17-08 17:58
bedoel je de sam database ?

die staat in c:\winnt\system32\config\

die heet sam.

• Koffie
  • Laatst online: 21:13

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

en hoe ik daar een backup van kan maken
Als het goed is kun je dat bij een redelijk backup programma opgeven (ArcServe, BAckupExec) enzo ...
Misschien zelfs bij NTBACKUP.
Volgens mij worden rechten op shares (lees:directory's) door/in NTFS opgeslagen.
Maar daar kan ik ABSOLUUT naast zitten.
Maar in mijn beleving weet ik te herinneren dat usernamme/pass en rechten op dir's niet op dezelfde plaats (lees:SAM) worden opgeslagen.

Iemand een MCSE boek bij de hand die iets erover kan quoten ??

Suc6
Koffie

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Sterk
  • Laatst online: 06-02-2023
Permissie's op folders en files worden op de desbetreffende files gezet als zijn een attribuut. Net als de attributen 'hidden', 'read-only' en 'system'.

Deze attributen zijn alleen beschikbaar op een NTFS volume.

En via NTBACKUP kan je de permissie's backuppen door bij backup informatie "restrict acces to owner or administrator' aan te vinken

Succes, Sterk

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

permissies op folders/files (ntfs rechten) zijn niet hetzelfde als permissies op shares.
ntfs rechten worden idd op de disk opgeslagen bij de andere attributen van de file.
sharerechten worden volgens mij gewoon in de registry bijgehouden. is me namelijk ook opgevallen dat je al je shares kwijt bent in nt4 als de driveletter wijzigt.

Verwijderd

powerquest serverimage werkt wel grappig
(soort ghost image)
Pagina: 1