Wat is mijn configuratie:
Ik heb op een bedrijf standaard machines met een HDD van 40 GB.
Op die HDD's staan standaard 3 partities:
1. Hidden recovery partition( aangemaakt door Paradigit)
2. Windows partitie
3. Data Partitie
Wat is mijn doel:
Ik heb al een image gemaakt van het systeem. Het is ook al gesplit in 1 file van 670 en 1 van 465 mb groot. Het is een partitie van 10 GB groot
Ik wil dadelijk een cd erin doen, en dat de PC ervan kan booten, zodat drive image opstart. En wil ik via een script file dat drive image:
Alle partities eraf haalt van HDD1.
Hij de image terug zet, en hij een partitie gelijktijdig aanmaakt die 10 GB groot is. Net zogroot als waarvan een image is gemaakt.
Ik ben er inmiddels achter hoe ik een bootable cd moet maken, door de autoexec.bat te editten.
Alleen zit ik nu met een probleem.
Ik krijg de script niet aan de gang. Hij start netjes Drive image al op, vanaf de CD. Alleen hij gaat zijn script niet uitvoeren.
Grappig dat ik dit vaak ben tegen gekomen in de search maar er nooit een oplossing is gegeven.
Ik geef nu even mijn autoexec.bat, en mijn scriptfile:
autoexec.bat
@echo off
GMOUSE
MSCDEX.EXE /D:banana /L:R
R:\PQDI
PQDI /CMD=A:\restore.scr /IMG=R:\ART.PQI /NBS /SCO
restore.scr
SELECT DRIVE 1
DELETE ALL
SELECT FREESPACE FIRST
SELECT IMAGE 1
RESIZE IMAGE PROPORTIONAL
RESTORE
REBOOT
Nu weet ik dus niet of ik het goed heb gedaan. Zou iemand mij willen helpen?
Ik heb op een bedrijf standaard machines met een HDD van 40 GB.
Op die HDD's staan standaard 3 partities:
1. Hidden recovery partition( aangemaakt door Paradigit)
2. Windows partitie
3. Data Partitie
Wat is mijn doel:
Ik heb al een image gemaakt van het systeem. Het is ook al gesplit in 1 file van 670 en 1 van 465 mb groot. Het is een partitie van 10 GB groot
Ik wil dadelijk een cd erin doen, en dat de PC ervan kan booten, zodat drive image opstart. En wil ik via een script file dat drive image:
Alle partities eraf haalt van HDD1.
Hij de image terug zet, en hij een partitie gelijktijdig aanmaakt die 10 GB groot is. Net zogroot als waarvan een image is gemaakt.
Ik ben er inmiddels achter hoe ik een bootable cd moet maken, door de autoexec.bat te editten.
Alleen zit ik nu met een probleem.
Ik krijg de script niet aan de gang. Hij start netjes Drive image al op, vanaf de CD. Alleen hij gaat zijn script niet uitvoeren.
Grappig dat ik dit vaak ben tegen gekomen in de search maar er nooit een oplossing is gegeven.
Ik geef nu even mijn autoexec.bat, en mijn scriptfile:
autoexec.bat
@echo off
GMOUSE
MSCDEX.EXE /D:banana /L:R
R:\PQDI
PQDI /CMD=A:\restore.scr /IMG=R:\ART.PQI /NBS /SCO
restore.scr
SELECT DRIVE 1
DELETE ALL
SELECT FREESPACE FIRST
SELECT IMAGE 1
RESIZE IMAGE PROPORTIONAL
RESTORE
REBOOT
Nu weet ik dus niet of ik het goed heb gedaan. Zou iemand mij willen helpen?
w00t