Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Eject knop cd-rom zo verlengen?

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
Google en search wezen niks uit, alleen hoe je het zo kan openen.

De cd-rom waarvan ik de eject knop wil verlengen is een mitsumi 32x.

De cd-rom wordt gesteald in mijn toekomstige webserver/fileserver. Nou wil ik de eject knop en de activieteit led gaan verlengen, zodoende dat het niet op de cd-rom zelf zit maar ergens anders in de kast, denk vooraan situatie schets:

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/aeisink/kast.JPG

Is dit mogelijk, of heeft dit een bepaalde waarde die schakelaars en eject?

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• Solosmots
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:36
Nee hoor dat kan. Heb ook gedaan, gewoon extra schakelaar/led parallel over de bestaande solderen :)

• Meneer aard
  • Nu online

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
Solosmots schreef op 21 mei 2003 @ 11:05:
Nee hoor dat kan. Heb ook gedaan, gewoon extra schakelaar/led parallel over de bestaande solderen :)
wat voor soort schakelaar moet ik hebben?

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Da's gewoon een drukschakelaartje, dus dat is gewoon een kwestie van openmaken, 2-aderig kabeltje solderen en een knopje in je kast zetten. Je oude knopje kan gewoon blijven zitten. Bij het ledje moet je wel het oude ledje verwijderen, anders loopt er maar de helft van de stroom (als je twee dezelfde leds gebruikt) of brand er maar een (als je twee verschillende type/kleuren gebruikt).

• Meneer aard
  • Nu online

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
AcouSE schreef op 21 mei 2003 @ 11:06:
Da's gewoon een drukschakelaartje, dus dat is gewoon een kwestie van openmaken, 2-aderig kabeltje solderen en een knopje in je kast zetten. Je oude knopje kan gewoon blijven zitten. Bij het ledje moet je wel het oude ledje verwijderen, anders loopt er maar de helft van de stroom (als je twee dezelfde leds gebruikt) of brand er maar een (als je twee verschillende type/kleuren gebruikt).
ow zo`n ding wat er gewoon op een cd-rom zit, als dat zo is dan heb ik hier een hoop van die schakelaars liggen van kapotte cd-roms.

• NuKeFaCe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 20:43
Meneer aard schreef op 21 May 2003 @ 11:06:
[...]

wat voor soort schakelaar moet ik hebben?
eentje die aangaat als je hem indrukt en weer uitgaat als je hem loslaat, een resetknopje bijvoorbeeld.

• Meneer aard
  • Nu online

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
NuKeFaCe schreef op 21 mei 2003 @ 11:09:
[...]

eentje die aangaat als je hem indrukt en weer uitgaat als je hem loslaat, een resetknopje bijvoorbeeld.
dus kortom zo`n schakelaartje van een cd-rom.

Verwijderd

gewoon een terugverend maak contact aka beldrukertje.

en het oude ledje eruit solderen en er 2 draajes aan maken [let op de + en -] en dan elders in de kast plaatsen.

• Meneer aard
  • Nu online

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 May 2003 @ 11:13:
gewoon een terugverend maak contact aka beldrukertje.

en het oude ledje eruit solderen en er 2 draajes aan maken [let op de + en -] en dan elders in de kast plaatsen.
okee, bedankt voor de tips, maakt niet uit ik het schakelaartje aan het andere schakelaartje verbint?

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06 21:49

DoD Cerberus

blabla!

nope, gewoon bij de elektroboer in de buurt een mooie pulsschakelaar uitzoeken en aansluiten zoals beschreven staat... heel simpel

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

• Meneer aard
  • Nu online

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
DoD Cerberus schreef op 21 May 2003 @ 11:22:
nope, gewoon bij de elektroboer in de buurt een mooie pulsschakelaar uitzoeken en aansluiten zoals beschreven staat... heel simpel
ik heb een mooie schakelaar liggen zo`n 3 pootjes, maar die veert automatisch terug naar nul stand. kan ik dit hier voor gebruiken?

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Iedereen gaat er hier vanuit dat het een active high schakelaar is. Kan net zo goed een active low schakelaar zijn. Gewoon even het huidge schakelaartje loshalen en doormeten.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

ari3-> waarom zouden fabrikanten moeilijk gaan doen en active low-schakelaars gebruiken?
Het is gewoon een maakcontactje die je maakt met zo'n beetje het goedkoopste schakelaartje wat de Taiwanezen naar voorbeeld van Schadow fabriceren.
Die dingen zijn er afaik niet eens in AL. :)

Verder vind ik dit nou typisch een vraag die je met een kleine query makkelijk had kunnen vinden, derhalve gaat ie op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.