Toon posts:

[.net] Webservice gedrag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Voor mijn webservice ben ik bezig om een dataaccess layer te maken met caching functies. Nu kom ik eigelijk tegen het volgende punt aan:

Elke keer als je een webmethod aanvraagt dan wordt de gehele webservice (.asmx) opnieuw geladen om de methode uit te voeren. Als je in deze methode gebruik maakt van de dataaccess library(dll library) en je maakt een object van een klasse uit deze library. Dan zou je verwachten dat ie nadat de webmethod is uitgevoerd alle oobjecten zouden worden opgeruimd. Niet dus! Als ik een tweede keer een request doe naar de webmethod bijvoorbeeld15 min later in ik haal de waarde uit mijn dataacces (met een nieuw object zou je zeggen) dan is dat gewoon de waarde die ik in de eerste sessie erin heb gestopt.

Nu is dit niet erg als je wil cachen, want dan is juiste de bedoeling dat alles blijft staan. maar dit is niet altijd gewenst, hoe ruim je je zooi dan op vraag ik me af .
IDispose werkt niet, finalize ook niet .

Weet iemand hier een oplossing voor, of snap ik gewoon helemaal niks van het gedrag van een webservice!

thnx, fcodude