Toon posts:

[Access SQL] meerdere counts in 1 query

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om bij 3 tabellen (met 2 "1-op-veel" relaties ertussen) uit de eerste tabel de naam weer te geven. Dan uit de 2e tabel het aantal subrecords weer te geven en uit de 3e tabel het aantal subrecords van de 2e tabel.
Dit zodat je 3 kolommen krijgt

Naam | aantal subrecords| aantal subrecords van subrecords :P

In andere databases kun je dit doen doormiddel van Select (distinct(Count ...)).. etc. Maar in Access werkt dit niet.

Verwijderd

Ja dat kan, gebruik JOINs om de tabellen aan elkaar te koppelen en GROUP BY en COUNT() op de ID's van de geJOINde tabellen.

Succes :)

• Goodielover
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-08 11:34

Goodielover

Only The Best is Good Enough.

het is niet distinct(count()), maar count(distinct ID))

[ Voor 3% gewijzigd door Goodielover op 21-05-2003 19:49 . Reden: typo ]

• snoopy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-08 21:26
als je database opzet goed is heb je unieke ID's, dus dan is distinct denk ik niet nodig...

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is juist dat je Distinct alleen na "Select" mag gebruiken in Access. Ik heb het nu opgelost door Hem op te splitsen in 2 querys (en dan werkt ie wel). Het enige probleem waarmee ik nu zit, is dat ik nog meer berekeningen moet uitvoeren over de gegevens. Ik zit nu op een query die opgesplitst is in 12 querys. Kan het bij zeer uitgebreide berekeningen verstandig zijn om een tijdelijke tabel te maken waarin berekeningen worden opgeslagen? (in mijn geval moet er 1 query zijn die 6 counts en 2 Sums moet uitvoeren over 3 tabellen met ongeveer 30.000 records (op een aparte server)

Verwijderd

Zolang je niet verteld hoe je tabellen er precies uitzien, wat je precies allemaal wil berekenen en wat je nu geprobeerd hebt, is het moeilijk goed advies te geven. Kortom: fill in the blanks ...
Pagina: 1